regels en richtlijnen duidelijk en onmiskenbaar

DeletedUser10553

Guest
het onmogelijk maken van het posten van ideeen of suggesties, zonder de richtlijnen ervoor gelezen te hebben.
eventueel met meerkeuze vinkjes voor ja en nee. om te zien of het idee realiseerbaar is.
ook met een zoekbalk voor trefwoorden om te zien of je idee al ooit gebruikt is. alles mooi bij mekaar zodat je niet eerst op verschillende paginas moet gaan zoeken. heeft je idee het gehaald, dan kan je het in een veld formuleren en posten. eerder niet.
toegevoegde waarde; verhoogde arbeidsvreugde voor het forum team;)
 

Mr.Quib

Actief lid
Het lijkt mij vooral verhoogde arbeidsdruk voor het forum team om al deze aanpassingen te moeten maken. Wat is nou de moeite om even via de zoekfunctie te kijken wat er al op het forum staat?
 

DeletedUser10553

Guest
tja mensen, de kip en het ei. het wachten tot de gebraden kip in je mond vliegt, zal ik een voorstel doen voor loonsverhoging voor jullie, of gaan jullie daar ook nog commentaar op hebben. of doen jullie dit vrijwillig en onbezoldigd? ofwel zeuren jullie dat er teveel voorstellen binnenkomen die nooit goedgekeurd worden, ofwel dat iets doen om dat te verhelpen teveel werk is.
als jullie dit vrijwillig en onbezoldigd doen, moet je niet zeuren. je hebt er zelf voor gekozen. if you cant take the heat, stay out of the kitchen.
 

Mr.Quib

Actief lid
Jij gaat er van uit dat ik hier werk? Moet ik je toch echt teleurstellen.

Die regels en richtlijnen zijn er niet voor niks, als jij de moeite neemt om daar iets mee te doen is het probleem al opgelost en hoeft er hier verder niks aangepast te worden.
 

DeletedUser10553

Guest
het forum gebruiksvriendelijker maken en jullie taak vereenvoudigen is ook al geen goed idee. moesten nu die richtlijnen en regels voor ideeen en suggesties bovenaan staan in dezelfde link als waar je ideeen kan posten,.. met in dikke vette letters "lees eerst dit eens" zal er al veel minder naar moeten verwezen worden. de ideeen die dan nog gepost worden zullen veel meer waarde krijgen, het forum team zal dan ook minder moeten lezen en antwoorden,het is volgens mij een kleine aanpassing die het voor ieder veel duidelijker en vooral veel aangenamer kan maken. maar als dat al teveel moeite is, vraag ik me af welk nut "ideeen en suggesties" nog heeft. het is inderdaad maar een kleine moeite voor de spelers om eerst die link te openen, maar desondanks klagen jullie dat er teveel ongewogen ideeen binnenkomen. mijn oplossing daarvoor. maak het onmogelijk om een idee te posten zonder dat je die richtlijnen te lezen krijgt. zo sluit je alle ongewogen ideeen uit. een miniscule aanpassing met een groot verschil voor het forum team. maar ook dat blijkt niet te gaan, wel stop dan gewoon met voorstellen en suggesties.
 

DeletedUser

Guest
het onmogelijk maken van het posten van ideeen of suggesties, zonder de richtlijnen ervoor gelezen te hebben.
eventueel met meerkeuze vinkjes voor ja en nee. om te zien of het idee realiseerbaar is.
ook met een zoekbalk voor trefwoorden om te zien of je idee al ooit gebruikt is. alles mooi bij mekaar zodat je niet eerst op verschillende paginas moet gaan zoeken. heeft je idee het gehaald, dan kan je het in een veld formuleren en posten. eerder niet.
toegevoegde waarde; verhoogde arbeidsvreugde voor het forum team;)

Die zoekbalk is er al en ook nog eens op dezelfde pagina. Het probleem lijkt mij niet zo zeer te zitten in de onduidelijkheid van het forum, maar in het feit dat sommige personen gewoon helemaal niets willen zien.

Jij gaat er van uit dat ik hier werk? Moet ik je toch echt teleurstellen.

Volgens mij denkt hij dat iedereen die hem antwoord hier werkt :rolleyes:

Hij lijkt een beetje op zo'n Amerikaan die in het buitenland iedereen in het engels aanspreekt en als mensen dat niet begrijpen dan maar harder in het engels begint te praten om vervolgens volkomen verbaasd te zijn als ze het dan nog niet begrijpen.
 

DeletedUser1072

Guest
Hoe vaak heb jij de voorwaarden gelezen voordat je op het mooie vinkje naast 'Ik heb de voorwaarden gelezen en ga hiermee akkoord' drukt en daarna meteen naar ''volgende gaat'? Gaat precies het zelfde gebeuren met dit idee. Daarbij de zoekbalk voor trefwoorden bestaat al, hint die mooie balk onder napoleon boven aan de pagina.
Het is niet meer dan normaal dat je eerst even het forum bekijkt voordat je er iets neerzet, en als je dat doet kom je al heel snel die richtlijnen tegen, die zoals aangegeven zijn altijd bovenaan vast gepind staan.
Naast dit alles heeft het team hier niet in de hand wat er allemaal wel voor opties op het forum zijn en welke allemaal niet, iemand heeft voor deze opzet gekozen, hier in Nederland moeten ze het er maar mee doen.
Het is voor forum moderators soms best een lastig werk te moeten doen door mensen die zich niet aan de richtlijnen houden ja, daarom zijn mensen zoals wij er die in dit beval het bedenker van het idee er op kunnen wijzen dat zij zich er niet aan houden.

PS: je herkent moderators aan het mooie 'Team Forge of Empires NL' en 'Forum Moderator' onder hun naam
 

DeletedUser

Guest
Hallo @Godfrey De Saint Omer ,
Moderators van dit spel hebben 2 balken onder hun profielafbeelding, zoals ik dus heb, aan de linkerkant van het scherm. De eerste geeft aan dat we lid zijn van het team. De tweede geeft onze functie binnen het team aan. En ja, dit gaat allemaal op vrijwillige basis.
Alle leden mogen echter reageren op ideeën, ook als ze geen moderators zijn. Ze geven hierbij hun mening, en soms wijzen ze anderen inderdaad op de regels en waar deze te vinden zijn.
Wij beheren het forum, de forum software is echter van een extern bedrijf. We kunnen hier dus geen dingen aan veranderen. Je idee om dus altijd eerst de richtlijnen te moeten lezen is niet mogelijk. Daarnaast is het inderdaad de vraag, als dat wel mogelijk zou zijn, hoeveel mensen lezen het voordat ze doorklikken? Ook jij werd verwezen naar de richtlijnen en hebt ze niet (volledig) doorgenomen voordat je verder ging met posten.
De zoekbalk zit rechts boven in het scherm, hier kun je zoeken op trefwoorden waarbij in ieder geval bij de meest voorkomende ideeën wel enkele topics naar boven komen. Probeer ook altijd enkele verschillende trefwoorden, omdat mensen dingen soms anders benoemen.

Omdat dit idee niet haalbaar is zal ik dit ook afkeuren. Het topic wordt morgen gearchiveerd.
 
Bovenaan