PvP arena

Atreus

Lid
Naar mijn mening is er een oneerlijkheid tussen spelers in het Venus tijdperk en spelers uit andere tijdperken in de PvP arena.
Zelf zit ik in het Mars tijdperk en moet ik tegen eenheden vechten uit 2 tijdperken hoger om de meeste punten te verdienen. Spelers uit het tijdperk Venus moeten vechten tegen eenheden uit hun eigen tijdperken om de meeste punten te verdienen. Zo is het dus moeilijker voor mij dan voor een speler uit hogere tijdperken om in de top te eindigen van het PvP tournooi.
Is het niet mogelijk om bv een aanvals- en verdedigingsbonus te geven van 100 of 200% aan het verdedigend leger als het uit hetzelfde tijdperk is? Misschien ook als het maar 1 tijdperk hoger is. Zo wordt het ook wat moeilijker voor spelers uit het hoogste tijdperk en hebben spelers uit andere tijdperken ook een kans om in de top te eindigen.
 

nietje52

Actief lid
Het verschil is dat als jij tegen 2 tijdperken hoger vecht je veel meer punten krijgt dan iemand in Venus die tegen iemand in Venus vecht.
Er is trouwens een heel apart topic gewijd aan dit onderwerp.
 

Atreus

Lid
Net even gecheckt met een speler uit het Venus tijdperk. Die kan 488 punten verdienen door te vechten tegen een speler uit zijn tijdperk. ik kan nu 449 punten verdienen door te vechten tegen iemand uit 2 tijdperken hoger.
 

nietje52

Actief lid
Ik kan tegen een Venus speler (1 tp hoger) 439 punten verdienen.
Er zit dus aardig wat speling in.
 

DarthRonin

Actief lid
OMG, ik heb 1 voorbeeld van een Venusspeler die meer krijgt dan 1 voorbeeld van een Mars speler.
Zie je wel dat alle Venusspelers het makkelijker hebben dan dan spelers uit lagere tijdperken!!!!

Tegelijk in een ander draadje klagen de Venusspelers dat ze minder krijgen dan mij, maar dat was dan gebaseerd op een hele reeks ontmoetingen, dus lang niet zo betrouwbaar gok ik.... :rolleyes:
 

DarthRonin

Actief lid
Ga voor de lol het discussiedraadje van de PvP Arena eens doorlezen voordat je komt met een suggestie die gebaseerd is op drijfzand.
 

Atreus

Lid
Geheel het discussiedraadje doorgenomen en nergens een voorstel gezien om deze kleine 'oneerlijkheid' op te lossen. Vandaar dit voorstel.
Hoe de puntenverdeling juist werkt, heb ik nog niet beet. Het gaat me gewoon om het feit dat je als niet venus-tijdperk moet vechten tegen hogere tijdperken om de meeste punten te krijgen en als venus-tijdperk tegen je eigen tijdperk.
 

DarthRonin

Actief lid
Geheel het discussiedraadje doorgenomen en nergens een voorstel gezien om deze kleine 'oneerlijkheid'
Maar je hebt ook nergens een bijdrage gezien die je veronderstelling dat Venusspelers meer punten krijgen dan lagere tijdperk spelers onderbouwd.
Waarmee je hele voorstel gebaseerd is op het drijfzand van een niet bestaande uitgangssituatie.
 

Atreus

Lid
Ik heb nooit gezegd dat Venusspelers meer punten krijgen. Wel krijgt iedereen ongeveer evenveel punten per niveau. Niveau 3 zal rond de 400 liggen, niveau 2 rond de 290 en niveau1 rond de 160. Ik vermoed dat de kleine verschillen per niveau zitten in de aanvals - en verdedigingbonus die de andere heeft.
En niet Venus spelers moeten tegen heel wat zwaarder tegenstanders vechten (uit hogere tijdperken) om niveau 3 te winnen in vergelijk met wel Venus spelers
 

DarthRonin

Actief lid
Ik zou nog eens goed gaan lezen in dat PvP discussiedraadje, daar heb ik al eens aangegeven dat ik rond de 500 punten krijg voor het hoogste level waarop een Venusspeler klaagde dat hij beduidend minder kreeg.
Als TK speler kreeg ik destijds voor mijn sterkste optie tussen 480 en 530 punten, terwijl een Venusspeler aan gaf dat hij rond de 400 kreeg en ooit een uitschieter naar 480.
Dat was dus op basis van tientallen gevechten.
Ik zie dus absoluut niet waarom het voor mij moeilijker zou zijn dan voor een Venusspeler, behalve dan dat ik tegen OT en VT spelers moet knokken om die beste score te halen en met TK tegen VT meppen is toch pittig, dat gaat niet altijd goed :D

Je doet dus een voorstel op basis van onvolledige of zelfs foutieve informatie.
Maar ik zie graag statistieken tegemoet die mijn ongelijk bewijzen, maar onderstaande quote is geen statistiek.


Net even gecheckt met een speler uit het Venus tijdperk. Die kan 488 punten verdienen door te vechten tegen een speler uit zijn tijdperk. ik kan nu 449 punten verdienen door te vechten tegen iemand uit 2 tijdperken hoger.

Hier gaf je een reactie die de indruk wekte dat je van mening bent dat Venusspelers meer krijgen.
Wat was anders het doel van die reactie?
 

Atreus

Lid
De reactie die ik gaf was toen op
Het verschil is dat als jij tegen 2 tijdperken hoger vecht je veel meer punten krijgt dan iemand in Venus die tegen iemand in Venus vecht.
Er is trouwens een heel apart topic gewijd aan dit onderwerp.
om aan te duiden dat het niet zo is dat je meer punten krijgt als je vecht tegen hogere tijdperken.

Maar deze discussie heeft geen zin, zolang er geen duidelijkheid is over de puntenverdeling. Zelf heb ik nog nooit meer dan 490 punten kunnen verdienen
Misschien dat wat Venus spelers kunnen beamen dat ze op niveau 3 ook rond de 400 punten liggen, net zoals iedere andere speler uit gelijk welk tijdperk.
 

Atreus

Lid
Het komt hier op neer.
Krijgen spelers uit het hoogste tijdperk evenveel punten als spelers uit andere tijdperken op niveau 3 in de PvP arena?
Zo ja, is mijn mening dat dit niet echt eerlijk is. Een eventuele oplossing hiervoor zou kunnen zijn dat in dat geval het verdedigend leger een extra aanvals- en verdedigingsbonus krijgt om zo de oneerlijkheid weg te werken.
 
ik zit in venus heb nog nooit meer dan 380 punten gehad hoor,laat staan over de 400,ik vind er niks aan die pvp arena,besteed er zelfs nog geen meds meer aan,juist mijn gevechtjes en voor de rest den boom in,ze doen er toch niks aan,het moet juist opbrengen en met het spelplezier zijn ze niet bezig
 

Atreus

Lid
Is wel gek dat support me zei om dit voorstel hier te posten en niet weerlegde dat de hoogste tijdperken een voordeel hebben in de PvP.

In het PvP discussiedraadje zag ik weinig verschillende meningen over het al dan niet voordeel hebben van de hoogste tijdperken
Ik denk dat enkel support hier een duidelijk antwoord op kan geven ipv dat wij aan het gissen zijn.
 
Ik zit in Venus, heb echt rampzalig slechte aanval- en verdedigingsbonus nog in vergelijking met vele andere spelers, en ik moet zeggen die P1 in PvP slaat bij mij inderdaad echt helemaal nergens op qua gemak en punten. Als iemand anders ervoor 2 tijdperken hoger moet vechten en ik krijg alleen maar zwakken bots (zie foto's p2 met echte strijders is vaak hoger ) dan is er toch wel iets niet kloppend in de ranking. Maar he ik zie het voor nu als een beloning om zo hard door de tijd te reizen. Misschien zijn de programmeurs gewoon blij dat mensen ook het einde van hun game nog spelen en geven ze nu een cadeautje. ;-)

msedge_goDjgLYsSI.png



msedge_y7cQwalCim.png


msedge_PC4kTOX5vm.png




msedge_e4P3q54hRw.png


msedge_JEXs7regFM.png



msedge_QMFFppcJDX.png
 

Atreus

Lid
Ondertussen nog bij meerdere spelers rond gehoord uit het Venus tijdperk. Ze bevestigen de screenshots van Master.
Spelers uit het Venus tijdperk krijgen evenveel punten in niveau 3 als spelers die tegen 2 tijdperken hoger moeten vechten.
Lijkt mij toch niet echt eerlijk
 
Bovenaan