PvP arena

Markus

Actief lid
Het lijkt me leuk als je behalve tegen je buren (dagelijks) te kunnen vechten, ook ieder ander (die daar zin in heeft) kan aanvallen. Ik heb dit in andere spellen ook gezien en het is eigenlijk best leuk, en ik zie hier twee vormen die me wel aanspreken:

1) in een publieke arena waarin je spelers van gelijkwaardig niveau (adhv je buurt statistieken) kan treffen.
Hiervoor kan ook meteen een nieuw soort ranglijst met zogeheten 'leagues' of klassen worden opgebouwd, waarvoor je met gewonnen gevechten punten vergaart, en bij verloren gevechten punten verliest. Voor elke klasse is natuurlijk een specifiek aantal punten vereist.

Dit zijn dus niet de gevechtspunten die je doorgaans voor de pvp toren verdient uiteraard; ook blijft deze ranglijst langere tijd (dus meer dan een week) bestaan, en aan het eind kunnen er prijzen uitgekeerd worden naar gelang welke klasse je had bereikt (gebouwen of trofeeen die je in je stad kan zetten en evt rangpunten leveren) en begint het geheel weer opnieuw.

2) direct 1-op-1 tegen vooraf afgesproken prijzen (munten of bijv. zelfs goederen of fp naar gelang mogelijk) al-dan-niet met enigerlei beperkingen (je wilt bijv. niet dat je hiermee de markt kan ondermijnen) of limieten (bijv. X aantal keer per uur mogelijk voor bepaalde prijzen). Zonder prijzen (dus vrij 1-op-1 vechten) zou dan wel zonder een limiet kunnen uiteraard.

Dit is te bereiken door elkaar uit te dagen, waarna de ander de uitdaging wel of niet accepteert. Dit is ook vooral leuk om te kijken of je sterker bent dan gildegenoten die je normaal dus eigenlijk nooit zou kunnen treffen.

Deze gevechten zou dus tussen de nummer 1 en de nummer laatst kunnen zijn bijvoorbeeld (al is de uitslag dan wel vrij voorspelbaar). Uiteraard moet je het uitgedaagd kunnen worden ook in je instellingen kunnen uitzetten, anders worden sommigen aan de lopende band uitgedaagd als ze geen zin hebben :)


Het lijkt me overigens wel heel sterk als dit idee nog niet eerder is voorgesteld (in een of andere vorm) maar deze exacte vorm zoals hierboven beschreven kon ik hier (nog) niet vinden en het het voegt iets nieuws toe wat het spel nu niet heeft iig :)
 

Mr.Quib

Actief lid
Je hebt in ieder geval iets origineels bedacht :)

Optie 1 kan leuk zijn, 1-op1 gevecht met een willekeurig, maar gelijkwaardige tegenstander, verder geen aparte prijzen aan verbinden, maar mee laten tellen voor PvP, net als GvG. Idd leuk om ook eens tegen gildegenoten te vechten.

Optie 2 lijkt me erg vatbaar voor misbruik, zeker als er om prijzen wordt gespeeld.
 

DeletedUser

Guest
Arenagevechten, live-gevechten, spelers kunnen uitdagen en vechten tegen gildegenoten is allemaal al wel eens voorgesteld. Vaak al afgekeurd door het management zonder poll, omdat de wijzigingen te ingrijpend zijn. Gervechten tussen gildegenoten zullen alleen maar leiden tot meer nepgevechten.
 

DeletedUser

Guest
Hoezo, als het willekeurig wordt toegewezen?

Dan kan je toch nog steeds afspraken maken. Niks zo makkelijk als afspreken met gildegenoten.

Mij boeit het niet. Uitdagingen van anderen sla ik af en die van gildegenoten accepteer ik en die bezorg ik een hoop punten. Ook deze gevechten gaan weer verkocht worden voor goederen of fp's.
 

DeletedUser10486

Guest
Voor een live gevecht tussen 2 spelers zijn te ingrijpende veranderingen nodig.
Wat wel zou kunnen is dat de verdediger zelf niet online moet zijn, zoals een gewoon buren burengevecht. Maar als de verdediger dan beloningen of punten krijgt als de aanvaller verliest, dat leidt tot misbruik. Dan kan je de gildeleider wat punten cadeau geven door opzettelijk te verliezen of zo.
En je kan zo al genoeg vechten, tegen buren, provincies, GVG en GE.
 

DeletedUser4100

Guest
Het lijkt mij interessant. Op een ander spel hebben ze het ook. Daarin
zit de PvP-arena ook ongeveer zo in elkaar, maar kan je kiezen voor 3
opties: 1 vs 1, 2 vs 2 en 3 vs 3. Die 2 vs 2 en 3 vs 3 zal wel onhaalbaar
zijn hier.:p Verder wordt de spelersnaam geblindeerd tijdens het gevecht,
als je tegen elkaar vecht zie je alleen ''speler'' waardoor je niet weet
tegen wie je het opneemt. Dit kan hierin ook gedaan worden en dat je
pas na afloop eventueel ziet tegen wie je het opnam. Verder kan zijn er
seizoenen waarin je punten kunt verzamelen door het winnen van arena
gevechten. Met deze punten schakel je speciale arena items vrij, die je
voor dat seizoen kan kopen met reguliere spel valuta of premium valuta.
De allerbeste vechter kan na afloop het allerbeste item van het hele spel
kopen. Sinds kort nog een cosmetische upgrade ervoor. Na het seizoen
reset de arena ranglijst in dat spel. Dus er is wel kennis/ervaring op te
doen bij games van concullega's.
Zo uitgebreid als daar hoeft het natuurlijk niet meteen (net als GE).:p Maar
het is wel een leuk concept en het loont wel om in verloop van tijd er aan
deel te nemen. Je krijgt er ook PvP-punten voor. In dat spel kan je dan weer
PvP items vrij schakelen en kopen met speciale valuta dat je krijgt door het
verslaan van spelers. Dat spel is daarin wat doorgeslagen :p, zoals ze hier
gek op events zijn.:D Hoofdzaak: basis is wel leuk en kan zeker voor de
vechtersbazen meer spelplezier opleveren. Omdat de kaart beperkt is tot
provincies (die je dan weer moet verkennen, tot er geen provincies meer
over zijn), je buren tot het aantal buren dat je hebt, GvG tot zover je
gilde goederen ervoor over heeft en kan komen en GE beperkt is tot de
ontmoetingen.
 

DeletedUser10453

Guest
Gervechten tussen gildegenoten zullen alleen maar leiden tot meer nepgevechten.

Een nep gevecht tussen gildeleden is misschien best een idee. Een vriendschappelijk gevecht tussen gildeleden waarbij niemand iets wint of verliest.
Wat het nut hier van is? ... Een militaire oefening, om je defensie door een gilde genoot te laten testen op zwakke plekken of om mogelijkheden en onmogelijkheden van een nieuw verworven eenheid uit te proberen. Lijkt me handig als je bij voorbeeld voor het eerst een onafhankelijke schurk hebt gewonnen, kun je even uitzoeken wat je er mee kunt voordat je hem alweer kwijt bent.
Dit lijkt mij software technisch gezien ook eenvoudig te realiseren. Alle objecten, methodes etc. zijn immers al aanwezig, je hoeft alleen de uitkomst van het gevecht te laten vervallen.
Ook dit idee heb ik gezien in een ander online spel.
 

Markus

Actief lid
De gevechten zullen uiteraard (begrijpelijkerwijs) niet zozeer live kunnen zijn. Al zou dit eventueel wel mogelijk kunnen zijn door bijv. een max timer in te stellen voordat iemand een zet doet (automatisch vechten kan dus NIET in dit geval) en indien die persoon niks doet hij dus een beurt verliest. Maar dat is inderdaad wel een erg grote wijziging en bovendien een enorme druk op de servers dus ik zal om "live gevechten" niet expliciet vragen hier.

Blinde gevechten (dus niet weten tegen wie) is ook interessant. Misschien is het een idee om die voor de 'arena ranking' te gebruiken, het lijkt wel wat.

2vs2 en 3vs3 lijkt ook interessant, maar ik weet niet hoe je dit moet zien. 16 of 24 units van beide kanten op het scherm lijkt me overigens wel erg grappig :p kan wel hele interessante dynamiek leveren en bovendien ook mogelijk interessant om in gvg-achtige toepassingen te gebruiken. Die laatste bewaar ik wel voor een toekomstig idee op dit forum.
 

DeletedUser4100

Guest
Kijk eens aan, drakenridder die voor vechten stemt in een bouwspel :p
Kijk eens CharlemagneII die erkend dat het een bouwspel is.:p

Misbruikpreventie suggesties:
* Spelernaam onzichtbaar, preventie tegen vriendjespolitiek (nepgevechten)
* Random matches, wederom preventie tegen nepgevechten
* bv. 5-10 sec. timer voor een keuze per set, preventie tegen strategisch totaal niks doen

Een suggestie hoe eventueel omgegaan kan worden als iemand op auto pilot klikt, is dat de A.I. het
gevecht zelf verder voert. Als je op resultaten klikt dat je dan weer terug keert naar je stad en de
A.I. het gevecht offscreen uitvecht voor je (kost helaas wel veel van de server), of dat deze
functie simpelweg er niet is.

Deze suggesties zijn voor je idee, je moet zelf (als voorsteller) beslissen wat je ervan wilt
gebruiken of niet. Denk ook dat 2vs2 en 3vs3 teveel wordt :p op dat spel is het een gevecht
tussen schepen die door spelers bestuurd worden. Das natuurlijk heel anders dan 8 units/speler
:p, maar misschien in 2/3 golven? <= spelers 1 van het team vechten tegen elkaar in de 1e
golf, de 2e spelers van beide teams in de 2e golf en in geval 3vs3 de 3e teamleden in de 3e
golf, maar zal vast teveel van de servers vragen.:D
 

Markus

Actief lid
Spelernaam onzichtbaar lijkt me logisch, behalve als de tegenstander automatisch bestuurd wordt (zoals met gewone aanvallen zoals nu); echter als alle matches random worden lijkt het me geen probleem. De verdediger moet sowieso geen punten krijgen in dit soort gevechten dus dan zijn nep-gevechten niet relevant hier.

Het idee om 2vs2 en 3vs3 in 'aanvalsgolven' te organiseren (zoals op provincie kaart en GE) is dan wel weer een interessant idee... :)
 
Bovenaan