Puntentelling Gilde expeditie

DeletedUser10593

Guest
Beste allen,

Ik vind dat het huidige puntensysteem van de Gilde expeditie (GE) veranderd moet worden door een systeem waarin iedereen ongeacht tijdperk punten kan scoren. Met onderstaand systeem voelt het niet als je keihard knokt in bijvoorbeeld de ijzertijd alsof je niks hebt gedaan als je naar de punten kijkt. Waardoor de deelneming ook omhoog gaat en iedereen meer plezier heeft.

Mijn suggestie is de volgende puntentelling:
Per ontmoeting op niveau 1:
10 punten als je het in 1 keer voltooid, 9 als je hem in 2 keer voltooid, 8 in 3 keer etc, etc. En als je hem in meer dan 10 keer voltooid 1 punt. Ongeacht tijdperk.

Per ontmoeting op niveau 2:
20 punten als je het in 1 keer voltooid, 18 als je hem in 2 keer voltooid, 16 in 3 keer, etc, etc. En als je hem in meer dan 10 keer voltooid 2 punten. Ongeacht tijdperk.

Per ontmoeting op niveau 3:
30 punten als je het in 1 keer voltooid, 27 als je hem in 2 keer voltooid, 24 in 3 keer, etc, etc. En als je hem in meer dan 10 keer voltooid 3 punten. Ongeacht tijdperk.

Gildemacht verworven word hier op afgesteld zodat dit hetzelfde blijft. Dit heeft hier dus geen invloed op evenals de nieuwe gilde kampioenschappen.

Laat die reacties maar komen!


Groeten,

JackoTheRipper
 

DeletedUser6877

Guest
wat bedoel je met 10 punten? zijn dat gevechtspunten of gildemacht punten ?
 

DeletedUser

Guest
wat bedoel je met 10 punten? zijn dat gevechtspunten of gildemacht punten ?

Ik denk dat hij expeditiepunten bedoelt.

@jackotheripper

Door het hele spel en in alle onderdelen wordt er onderscheid gemaakt tussen de tijdperken. Hoe verder je bent, des te hoger de opbrengsten. Dat gaan ze echt niet wijzigen. Ik kan je dus nu al voorspellen dat je idee kansloos is, omdat het veels te ingrijpend is. Jouw idee leidt er namelijk toe dat spelers niet meer in tijdperk omhoog hoeven te gaan en dat is een groot nadeel, want daar is juist het hele spel op gebaseerd.
 

DeletedUser10593

Guest
@CharlemagneII:
Klopt ik bedoel expeditiepunten en niet gildemacht punten.

@Sl8yer
Ik hoop het wel want je verdient er voor de rest niks mee maar je kan wel zien wie er beter is binnen een gilde dus dit is goed voor de competitive
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop het wel want je verdient er voor de rest niks mee maar je kan wel zien wie er beter is binnen een gilde dus dit is goed voor de competitive

Voor de competitie maakt het niets uit. De competitie is niet binnen je gilde, maar met andere gilden. Als je zo nodig binnen een gilde moet vergelijken kan je dat ook doen door te kijken naar het aantal ontmoetingen dat je volbrengt.
 

DeletedUser6877

Guest
Ja dat is natuurlijk niet de bedoeling he, ik heb me de hele techtree doorgeworsteld en zou dezelfde punten krijgen als iemand die in ijzer zit. Nee. Pak wat je pakken kan, en grijp de uitdaging om te groeien, zodat je zelf ook snel daar bent.
 

DeletedUser10593

Guest
Ik zit zelf nagenoeg in de Arctische tijd (wacht ik nog ff mee) maar zie leden knokken voor een 20ste plaats en alle ontmoetingen uitspelen terwijl ik zonder moeite alles doorloop. Gun de kleine speller ook zijn overwinning en zorg dat het spel voor hun ook leuker word!
 

DeletedUser6877

Guest
Niet mee eens, laat ze blij zijn met de Gilde Expeditie en de kansen die ze dat biedt. Toen een heel aantal spelers begonnen, was deze prijzenpot er nog niet.

Alles van waarde kost moeite.
 

DeletedUser

Guest
Ik zit zelf nagenoeg in de Arctische tijd (wacht ik nog ff mee) maar zie leden knokken voor een 20ste plaats en alle ontmoetingen uitspelen terwijl ik zonder moeite alles doorloop. Gun de kleine speller ook zijn overwinning en zorg dat het spel voor hun ook leuker word!

Wat je nu zegt is totaal niet relevant. Als jij 20ste eindigt in je gilde en je hebt alles uitgespeeld, dan heb je maximaal gepresteerd. Dat je als 20ste vermeld staat doet er totaal niet toe. Helemaal niet, omdat je door gevechten expres te verliezen en af te breken extra kan scoren en hoger kan eindigen dan iemand zoals jij die alles moeiteloos doorloopt. Ook bij jouw telling zal er iemand als 20ste eindigen. Je hele redenering en motivatie slaan eerlijk gezegd dus helemaal nergens op.
 

DeletedUser10486

Guest
Niet mee eens, laat ze blij zijn met de Gilde Expeditie en de kansen die ze dat biedt. Toen een heel aantal spelers begonnen, was deze prijzenpot er nog niet.

Alles van waarde kost moeite.

Uiteraard is de gilde-expeditie een zegen voor de spelers in de lagere tijdperken. Met de GE, schattenzoektocht en al de evenementen en zo, is 1 tijdperk per maand best haalbaar. Dat was 3 jaar geleden ondenkbaar. Wie nu begint met FoE kan op een jaar einde tech zijn.
 

DeletedUser6877

Guest
Precies, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten noem ik dat.
 
Bovenaan