Prijsstijgingen etc.

NormaJeane

Actief lid
Zojuist keek ik weer eens hier op het FoE forum en zag daar 2 berichten die NIET in het spel zijn aangekondigd...
Waarover ik nogal verbaasd ben, gezien het best ingrijpend is - zie onderstaand.*

Ik vraag me af waarom hierover geen in-game aankondigingen zijn geweest. Dit vooral m.b.t. de prijsstjgingen. We leven momenteel allen in vrij onzekere tijden. De energie-rekening, de dagelijkse boodschapppen etc.: het hakt er allemaal flink in! Dus waaom dan geen in-game aankondiging dat ook FoE duurder wordt?

* E.e.a. betreft de volgende links met aankondigingen:
Prijsstijgingen mobiel & binnenkort ook voor browser:
• Het stoppen van ondersteuning voor iOS 10 of lager:
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het stoppen van de ondersteuning voor iOS 10 is in het spel aangekondigd, maar alleen voor iOS spelers, aangezien het voor de rest niet heel relevant is.

De prijsstijgingen zijn inderdaad niet aangekondigd.
 

alosta

Lid
"Om een eerlijke prijsstelling voor al onze platformen te hanteren hebben we besloten onze Google Play prijzen te verhogen naar hetzelfde niveau als die van Apple."

Of je (en daarmee bedoel ik niet de gewone moderatoren, ik weet ook dat zij weinig aan het beleid van bovenaf kunnen doen) kan die van Apple laten dalen?
En mensen die Apple kopen weten nu eenmaal dat er naast voordelen ook nadelen aan verbonden zijn. Lijkt me meer een excuus van Inno zelf om prijsstijgingen te verantwoorden. Soms is het beter om geen excuses mee te geven (of het algemeen te kaderen op vlak van bv. stijgende lonen). Uiteindelijk wordt niemand hier gedwongen te kopen. Alleen is er het afgelopen jaar wel iets te agressief omgesprongen met het zoeken van nieuwe inkomstenbronnen (Forge Plus, oneindig durende levels van het kasteel waarbij pas de laatste niveaus interessant zijn, reclames, gebouwen die je in events alleen maar vrijspeelt bij het besteden van dia's). Niet elke inkomstenbron heeft echt een nadelig effect voor spelers die het niet kopen (zoals reclame of fp), maar het is de hoeveelheid op korte tijd.
 
Leones, gaan nu ook de betaalde prijzen beter worden?
Als ik kijk wat ik voor €20,= (1200 diamanten) krijg met die "herfstprijzen" te triest voor woorden.
Als Inno echt geld wil verdienen zullen ze héél rap met iets anders moeten komen.
 
Laatst bewerkt:
Waar gaat het toch heen met dit spel, laatste aantal aanpassingen zijn enkel en alleen maar graai gedrag. Eerst dat gedoe met die reclames nu de prijzen omhoog en niet een klein beetje dikke 20% erbij.. wat je krijgt voor wat je betaald valt ook vaak erg tegen. 1 event gebouwen extra kost al gauw 20k aan diamanten.
Dat het niet aangekondigd is in het spel is wederom schandalig. Afgelopen periode al niks meer gekocht en dat gaat na deze wijzigingen ook helemaal niet meer gebeuren.
 

Didi 666

Actief lid
Op de PC tot nu toe nergens last van :)
Geen reclames en de dia nog altijd zelfde prijs zo ver ik weet ( Koop al jaren niet meer )
 
Leones, gaan nu ook de betaalde prijzen beter worden?
Als ik kijk wat ik voor €20,= (1200 diamanten) krijg met die "herfstprijzen" te triest voor woorden.
Als Inno echt geld wil verdienen zullen ze héél rap met iets anders moeten komen.
Is er al antwoord uit Hamburg?
 
Waarom betalen jullie geld voor FoE??? Ik heb nog nooit een cent uitgegeven en heb meer diamanten dan ik kan (en wil) uitgeven en ik heb ook probleemloos de 1.000.000.000 punten gehaald.. Je gaat toch niks betalen!!??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Why the f*** betalen jullie geld voor FoE??? Ik heb nog nooit een cent uitgegeven en heb meer diamanten dan ik kan (en wil) uitgeven en ik heb ook probleemloos de 1.000.000.000 punten gehaald.. Je gaat toch niks betalen!!??
Dan mag je ons allemaal even vertellen hoe je aan die diamanten en probleemloos aan 1 miljard punten komt!
 
Er zijn geen plannen om de hoeveelheid diamanten die je krijgt te wijzigen.
Leones, gaan nu ook de betaalde prijzen beter worden?
Als ik kijk wat ik voor €20,= (1200 diamanten) krijg met die "herfstprijzen" te triest voor woorden.
Als Inno echt geld wil verdienen zullen ze héél rap met iets anders moeten komen.

Ik vraag om betere prijzen voor dat geld. Fragmenten, drummers, vaandeldragers enz enz, zolang die rotzooi als "prijs" blijft. Jammer dan, maar wel einde FoE
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Leones, gaan nu ook de betaalde prijzen beter worden?
Als ik kijk wat ik voor €20,= (1200 diamanten) krijg met die "herfstprijzen" te triest voor woorden.
Als Inno echt geld wil verdienen zullen ze héél rap met iets anders moeten komen.

Ik vraag om betere prijzen voor dat geld. Fragmenten, drummers, vaandeldragers enz enz, zolang die rotzooi als "prijs" blijft. Jammer dan, maar wel einde FoE
Ah die prijzen, dat zal constant worden geëvalueerd en gewijzigd indien we dat nodig achten.
 

Felair

Actief lid
Als ze dat constant evalueren hoeft dat niet perse positief uit te pakken voor ons.
Meer rommel=meer moeite om de goede dingen te winnen en dus meer kosten voor jou en mij maar meer inkomsten voor Inno :p, dat zie je in de antiekwinkel ook daar heb je zoveel inmiddels achterhaalde dingen die je zelfs als nieuwe speler nu niet meer zou moeten willen bouwen..
 

Taxie

Lid
Ze hebben het geëvalueerd en bedacht dat je bij nieuwe event niet meer de extra prijzen met dia kan kopen, maar dat je er gewoon los voor moet betalen.
 
Dan mag je ons allemaal even vertellen hoe je aan die diamanten en probleemloos aan 1 miljard punten komt!
Dat zal ik jou eens even vertellen: in de Gildestrijdperken. 5000+ gevechten doen elke week. Dan stromen de FP‘s en diamanten binnen. En als je geen diamanten uitgeeft (of bijna niet) dan spaar je ze dus allemaal op. En punten halen, dat gaat vanzelf hé? Dat is geen geheim toch? Heb je geen diamanten voor nodig. Gewoon spelen en dan komen die punten vanzelf. Diamanten zijn NIET nodig om verder te komen. Het is dus al HELEMAAL niet nodig om geld te besteden.
 

AdelaarRobin

Nieuw lid
Diamanten koop ik ook nooit. Ik speel dit spel al een hele tijd. Gewoon rustig aan doen. En met vechten kan je ook uitbreidingen krijgen.
 

Woozy

Lid
Tsja als je klanten kwijt wil raken moet je vooral prijzen gaan verhogen , vindt het voor zo.n simpel spel al best duur .
En als er mensen gaan weglopen daarom , kan het heel snel , onvoorspelbaar snel een complete leegloop worden
 

dhaes

Lid
Ten eerste: als ik überhaupt al dia's koop, dan is het op het browser.

Voor de rest: de dia prijzen voor de app zijn altijd duurder geweest. Volgens mij niet omdat er (mogelijk) meer app spelers zijn, maar omdat de commissie (die inno aan apple en google moet betalen) van de beide app stores volledig aan ons doorberekend worden. Daarom krijg je minder dia's (krimpflatie?).

Ik houd er serieus rekening mee dat Inno op de vingers getikt is door 1 van de 2 app stores, en het daarom heeft moeten corrigeren. En tsja, als niemand koopt via de app, hoeven ze volgens mij ook weinig af te staan (gezien commissie op gekochte dia's zit dacht ik).
 
Laatst bewerkt:
Deze zaken verbleken bij de nieuwe koers die FoE/Inno gaat inslaan dit jaar. Als je op beta speelt weet je dat de events over gaan van free to play naar pay to win. Forgebowl is maar de vraag of je het volledige gebouw gaat halen (zie ook de video van MooingCat) en in het st. patricksevent moet je sowieso in de buidel tasten om het laatste level te halen (minimaal €14,99). FoE zal dit vast anders spinnen, maar een 5x4 gebouw met 15% attack en 18% defence is belabberd. Koop je het laatste level (of draai je ongeveer 8 extra steden, lees onhaalbaar zonder intensief spelen) wordt het 20% attack en 24% defence. Nog steeds belabberd, maar beter dan niets. Naar mijn mening is dit niet het geld waard.
 
Bovenaan