Politiek Nederland

DeletedUser

Guest
Als Belg weet ik niet veel over de Nederlandse politiek. Maar wil wel weten wat de Nederlanders vinden van hun regering en als ze dat op het internet willen zeggen, zeggen op wie ze stemmen.
 

DeletedUser

Guest
'k mag nog niet stemmen maar ik vind het wel best

ZrQnN3t.png

lolz
 

DeletedUser4100

Guest
Op dit moment... Alles wat ik hoor over de politiek in m'n land is dat ze een heleboel
maatregelingen uit de duim zuigen om ons het duurder te maken. Een aantal kleine
voorbeelden:
- Belasting na heffing (vermoedelijk omdat NL een groot bedrag van Brussel, EU, moet ophoesten)
- Leenstelsel voor studeren aan het MBO word aangepast zodat wij een grotere studie schuld krijgen aan het einde van de rit (zeer recent)
721326.jpg

http://nos.nl/artikel/721324-manifestatie-tegen-leenstelsel.html

Maar terugkomend op je vraag. Onze prime heeft geen al te beste status.
Er worden wel veel grapjes over gemaakt maar in alle ernst. Veel maatregelingen
van hem worden niet gewaardeerd. Een voorbeeld hiervan over Sinterklaas
ook-sinterklaas-is-mark-rutte-schijtzat-1233.png
Een heel goed voorbeeld en recent voorbeeld is het nieuwe leenstelsel. Zie filmpjes
Uitleg
[video=youtube;_9kmNWcGU10]https://www.youtube.com/watch?v=_9kmNWcGU10[/video]
Protest
[video=youtube;VTXNCO7tge0]https://www.youtube.com/watch?v=VTXNCO7tge0[/video]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9294

Guest
Een late reactie, maar ach, misschien toch nog wel leuk.
Ik stem op de SP, maar ja ben een SP-er en zet me ook zeker in voor deze partij.

Het huidige kabinet mag van mij heel snel weg, vooral als je ziet waar op bezuinigd wordt en wie voornamelijk de dupe zijn van de bezuinigingen. Zet daarbij waar de grootste lasten verzwaringen (door extraatjes weg te halen) en lasten verlichtingen zijn, dan weet je dat de scheidslijn tussen rijk en arm steeds groter wordt helaas en dat dit niet beter wordt met het huidige kabinet.
 

DeletedUser5820

Guest
Groningen schud uit elkaar. We hebben schade van een aardbeving maar we krijgen gewoon niet vergoed. Ze zeggen dat zijzelf experts zijn die dat alles kunnen zien, maar als je dat zegt kan ik net zo goed met een moker een gat in de muur slaan. :wacko:
 

DeletedUser9294

Guest
Het is in ieder geval al een vooruitgang dat de bewijslast nu bij de NAM ligt en niet meer bij de bewoners.
Het is aan de andere kant wel een schande hoe alles gegaan is en nog steeds gaat. Gelukkig zijn er mensen die zich goed laten horen over dat het anders moet.
 

DeletedUser5820

Guest
Het is in ieder geval al een vooruitgang dat de bewijslast nu bij de NAM ligt en niet meer bij de bewoners.
Het is aan de andere kant wel een schande hoe alles gegaan is en nog steeds gaat. Gelukkig zijn er mensen die zich goed laten horen over dat het anders moet.

Dat zullen er wel wat zijn denk ik.
 
Een late reactie, maar ach, misschien toch nog wel leuk.
Ik stem op de SP, maar ja ben een SP-er en zet me ook zeker in voor deze partij.

Het huidige kabinet mag van mij heel snel weg, vooral als je ziet waar op bezuinigd wordt en wie voornamelijk de dupe zijn van de bezuinigingen. Zet daarbij waar de grootste lasten verzwaringen (door extraatjes weg te halen) en lasten verlichtingen zijn, dan weet je dat de scheidslijn tussen rijk en arm steeds groter wordt helaas en dat dit niet beter wordt met het huidige kabinet.

En wat is er mis met een grote scheidslijn tussen rijk en arm als tegelijkertijd de welvaart en welzijn sinds de tweede wereldoorlog over de hele breedte van de samenleving is toegenomen? Daarnaast zijn de inkomensverschillen in Nederland relatief klein (Centraal bureau voor de statistiek, 2014) zeker als u dit vergelijkt met veel van onze westerse buurlanden. Nederland staat zelfs in de top 5 van Europese landen met de laagste inkomensongelijkheid (centraal bureau voor de statistiek, 2014).

Ook als we kijken naar conflicten tussen groepen in onze samenleving, dan blijken de verschillen tussen rijk en arm of hoog dan wel laagopgeleid helemaal niet zo'n groot issue te zijn. Volgens onderzoek van het sociaal cultureel planbureau (2013) ervaren 'we' vooral de verschillen tussen etnische achtergronden als scheiding in onze samenleving.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de regering niet weet wat ze moeten doen omdat wij (het volk) niet duidelijk zijn in wat we willen. Dus ze prutsen maar wat aan omdat wij ook maar wat aanprutsen.

Punt is dat onze regering letterlijk onszelf vertegenwoordigd. We zouden onze irritatie dus als een projectie van onszelf kunnen zien. Wij krijgen wat we kiezen en willen. Niemand legt ons iets op.
 

DeletedUser

Guest
Het irriteert ons gewoon dat wat we in ons eigen hoofd hebben over 'hoe het hoort' gewoon niet is wat wij denken dat het is.

Je kunt niet ontkennen dat Europa en de regering gewoon de democratische normen en waarden nastreeft die (bij het grootste deel) van de bevolking leeft. Dus: Chaos, ieder z'n eigen mening, alles is goed, alles mag, geen discriminatie, en ieder is gelijk.

Erg moeilijk om beleid te maken zonder één van al die groepen het hoofd te stoten, toch?

( Ja ik handel hier ff als advocaat van de 'duivel').
 
Bovenaan