Plunderbeschikbaarheid

DeletedUser13259

Guest
Hoi, nog een idee:

Een zogenaamde 'plunderbeschikbaarheid'.. hierdoor kan je in het overzicht (waar je ook mensen kan motiveren etc) kijken of er iets te plunderen valt of niet.. Het bliksemstichtje, die nu nog grijs is, zou dan als er iets te plunderen valt groen gekleurd moeten zijn en als er niks te plunderen valt rood. Misbruik lijkt mij in dit geval niet mogelijk.
 

DeletedUser12940

Guest
Helemaal mee eens dios! Maakt het er n stuk beter op!!!
 

Joey-the-king

Actief lid
Geen misbruik mogelijk? Deze optie die jij wilt is een al misbruik, neem aan dat je dit zelf ook begrijpt.
Dit stel je zelf enkel voor om zelf even aan te tonen dat je bij de groepje van de "stoere jongens van de buurt" hoort.

Wees verdomme niet zo lui en ga lekker zelf kijken.

Wat een belachelijke idee.
 

DeletedUser13259

Guest
Misbruik in welke vorm? Ik bedoel na het aanvallen he, niet ervoor.. Zo kan je checken of er al iets te plunderen valt
 
Ja we begrijpen je wel, scheelt natuurlijk bakken met tijd om even de buurt te checken. Het idee erachter is dat je in 5 sec weet welke buren er nu iets klaar hebben liggen, zodat je zelf meer op kan halen. Met ideeën en suggesties is het wel een heel klein beetje de bedoeling dat je niet alleen aan je eigen belang denkt, maar ook aan dat van je medespelers. Dus ook aan je buren, denk je dat die er erg enthousiast van worden dat jij minder moeite hoeft te doen om ze leeg te roven? Nu moet je in ieder geval nog al je bliksemschichtjes af. Kan net het verschil maken voor een buurtje tussen net op tijd innen en iets kwijtraken.

En stel je voor dat dit doorgevoerd wordt, dan zie ik de volgende ook weer aankomen, of je de podwoningen en de smidjes aub uit kan sluiten omdat die arme plunderaars nu steeds denken joepie, er is iets te halen en dan is het prut. Of dat TB's alleen gemeld worden als er fp inzitten ofzo. Ben het hier dus een beetje met Joey eens, ga lekker zelf kijken.
 

DeletedUser12940

Guest
Wow er word hier niet heel positief gereageerd:(:p iedereen kan toch ideeën aandragen? Ook hoort plunderen gewoon bij het spel... je moet gewoon zorgen dat je een goede verdediging hebt en dat je op tijd int. Plunderaars plunderen je toch wel maar aangezien deze reacties hierboven lijkt het erop dat jullie zelf een béétje bang zijn voor plunderaars... Als je niet geplunderd zou worden denk ik dat je veel minder fel zou reageren... dus svp een pas op de plaats. Iedereen mag ideeën aandragen die hij of zij wil
 

Felair

Actief lid
Aan de andere kant mag ook iedereen reageren en kritiek leveren natuurlijk :)
Hoewel ik gretig gebruik zou maken van een functie zoals deze mag er best wat moeite gedaan worden in een spel vind ik.
Anders kan je net zo goed een volautomatisch spel maken toch? Het is al geen hogere wiskunde over het algemeen allemaal.. :p
 
Wow er word hier niet heel positief gereageerd:(:p iedereen kan toch ideeën aandragen? Ook hoort plunderen gewoon bij het spel... je moet gewoon zorgen dat je een goede verdediging hebt en dat je op tijd int. Plunderaars plunderen je toch wel maar aangezien deze reacties hierboven lijkt het erop dat jullie zelf een béétje bang zijn voor plunderaars... Als je niet geplunderd zou worden denk ik dat je veel minder fel zou reageren... dus svp een pas op de plaats. Iedereen mag ideeën aandragen die hij of zij wil

Jupz, shaking in my boots. Denk dat mijn buren dan ook zouden staan te juichen als dit werd doorgevoerd ;)
 

Joey-the-king

Actief lid
Wow er word hier niet heel positief gereageerd:(:p iedereen kan toch ideeën aandragen? Ook hoort plunderen gewoon bij het spel... je moet gewoon zorgen dat je een goede verdediging hebt en dat je op tijd int. Plunderaars plunderen je toch wel maar aangezien deze reacties hierboven lijkt het erop dat jullie zelf een béétje bang zijn voor plunderaars... Als je niet geplunderd zou worden denk ik dat je veel minder fel zou reageren... dus svp een pas op de plaats. Iedereen mag ideeën aandragen die hij of zij wil

Wat een belachelijke reactie Luuk. Dat jij uit onze reacties kunt concluderen dat we worden geplunderd en bang zijn vind ik erg knap van je!

Goed als ik even inhoudelijk mag reageren..

iedereen kan toch ideeën aandragen?
Heeft iemand gezegd dat dit niet mag?

Ook hoort plunderen gewoon bij het spel... je moet gewoon zorgen dat je een goede verdediging hebt en dat je op tijd int.
Dat klopt. Maar, daar gaat het hier niet over.

Plunderaars plunderen je toch wel maar aangezien deze reacties hierboven lijkt het erop dat jullie zelf een béétje bang zijn voor plunderaars...
Ik schijt 'm mijn broek met de gedachte dat jij in mijn buurt zou zitten.

Als je niet geplunderd zou worden denk ik dat je veel minder fel zou reageren... dus svp een pas op de plaats. Iedereen mag ideeën aandragen die hij of zij wil
Toch raar hè, ik word nooit aangevallen, maar toch reageer 'fel'.

Iedereen mag ideeën aandragen die hij of zij wil
Met deze reactie laat je denken dat je verwacht dat iedereen postief op alle voorgestelde ideeën moet reageren. Iedereen mag uiteraard ideeën posten, uiteraard zijn ze niet even goed. Op die ideeën mag de rest dan hun eigen mening geven, zo werkt het een beetje. Bij een "niet-goed idee" word er niet positief op geageerd. Dat is uiteraard geen aanval op de persoon zelf, maar op zijn voorstel.

Plunderen hoort bij het spel, dat klopt. Ik doe ook vaak als ik zin heb ff een rondje buren en pak alles wat ik wil. Maar, door een plunder beschikbaarheid"" optie, word het zo makkelijk ( en worden we luier). Je mag wel ff moeite voor je spelletje gaan doen, vind je niet?
Moet je nagaan, als die optie er komt ( zero kans neem ik aan) willen jullie nog de optie 'Terrasboerderij te plunderen" melding.
 

DeletedUser12695

Guest
Ik denk zelf dit het te makkelijk maakt zo als eerder genoemd, nu moet je per speler er tijd in steken om te plunderen (of kijken of het kan) en ik denk dat dat een goed iets is.

Ik heb liever een mogelijkheid dat als je een speler hebt aangevallen je niet automatisch naar zijn stad gaat, maar je kan kiezen of je dat wil.
 

DeletedUser12940

Guest
Mee eens elderot, maar ik blijf toch zeggen dat ik vind dat er hier belachelijk agressief gereageerd word...
 
Mee eens elderot, maar ik blijf toch zeggen dat ik vind dat er hier belachelijk agressief gereageerd word...

Wat is er dan zo belachelijk agressief? Behalve jouw eigen nogal kortzichtige reactie en de reacties daar weer op? Mijn suggestie dat je niet alleen naar jezelf en je eigen belang moet kijken maar je ook een beetje moet inleven in je buren? De suggestie dat je wel een heel klein beetje moeite mag doen? Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al speelt, maar als dat ongeveer net zolang is als je lid bent van dit forum, kan er zomaar een moment in het spel komen dat je zelf heel heel erg blij bent als dit idee nooit wordt doorgevoerd. En als je zelf graag met fluwelen handschoentjes wil worden aangepakt, is het misschien een goed idee zelf je bokshandschoenen ook in de kast te laten liggen.
 

DeletedUser6877

Guest
Dit idee zou een versimpeling zijn van foe naar een leeftijdsnivo van 3 jaar of zo. En het spel is al zoveel versimpeld dat een gorilla het zou kunnen leren. Dus nee voor dit voorstel, echter als je de moeite neemt om je buren te bekijken geeft het icoontje soms aan dat er wat te plunderen valt, als je dan op de stad klikt blijkt dit niet zo te zijn. Dat zou wel opgelost kunnen worden.

Tot slot de slimmere spelers zorgen ervoor dat er sowieso niets te plunderen valt. En als dat toch eens gebeurd, halen ze de schouders op en halen het terug of laten het zitten.
 

bonke35

Actief lid
van mij mag dat hele bliksemschichtje wel weg
plunderaars onthouden maar waar ze nog moeten zijn :)
 

DeletedUser12434

Guest
Dat dat bliksemschichtje er is, is al een hele uitkomst. Ideaal, hoef ik niet meer op een kladblok bij te houden waar ik nog kan helpen met de oogst. Maar wat hierboven ook al gezegd wordt, het is belachelijk als je dan nog een optie kan zien ''waar wat te halen valt''.
Hou er rekening mee dat als die optie doorgevoerd zou worden, je ook de melding ziet als er 1 of andere guppenkop zijn huisjes klaar staan om te oogsten. Als ik het voor mezelf dan mag invullen, ik zou er horendol van worden als blijkt dat ik elke keer voor zoiets een stad in moet. En al met al, je kan best wel een beetje moeite doen ervoor, gewoon checken en ophalen wat ze produceren voor jou ;-)
 
Bovenaan