Plagiaat in Gildenaam herkennen

Volgens support is het geen probleem als iemand een gildenaam jat en daaraan 1 extra spatie toevoegt, en ook dezelfde vlag gebruikt. Maar ondertussen kunnen ze me niet uitleggen hoe ik tijdens een belegering dan het verschil kan zien tussen het ene gilde en het andere gilde. Iemand hier die me dat kan vertellen?
plagiaat.png

Er moet een manier zijn, want volgens support is het geen valsspelen omdat het geen probleem is, dus help me verder!


(Het is trouwens wel weer een triest nieuw dieptepunt, je zal als gilde op dit soort strategieën moeten terugvallen, wat een statement van onvermogen. Voor deze gast, en alle gasten die met deze "held" samenwerken)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Hoe absurd dat het überhaupt mogelijk is!
Lijkt me super lastig echt.
 

bonke35

Actief lid
sja, best wel lullig dat daar niets aan gedaan word
ik zou ze gewoon verwijderen want het is spelbederf :)
 

Tigertjheu

Actief lid
Als het geen vals spelen is volgens de regels kan support toch best een beetje begrip opbrengen en proberen de situatie op te lossen?..
 

DeletedUser

Guest
het is eigenlijk hetzelfde al dat er iemand forge of emplres maakt ipv forge of empires

Niet helemaal denk ik omdat je dan waarschijnlijk echt te maken zou krijgen met copyright infringements maar het zou niet moeten kunnen: spelbederf inderdaad.
 

Felair

Actief lid
Dusss, @Leones komt er maar in met het antwoord hoor we hebben nu wel lang genoeg gewacht en schijnbaar kan niemand het vertellen terwijl we het wel zelf moeten oplossen volgens support.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is inderdaad lastig te zien, een goede manier om het verschil te zien naast het goed kijken naar de spaties kan ik je echter niet geven. Wij zullen de gilde in ieder geval niet verplichten de naam aan te passen.
 

Felair

Actief lid
Het is inderdaad lastig te zien, een goede manier om het verschil te zien naast het goed kijken naar de spaties kan ik je echter niet geven. Wij zullen de gilde in ieder geval niet verplichten de naam aan te passen.

En wat in gevallen zoals bijvoorbeeld Wall Street op C, die zou je helemaal kunnen imiteren door die i.p.v. Wall, WaII te typen (laatste versie is met 2x een hoofdletter i) is dat dan ook gewoon toegestaan? Lettertype van FoE leent zich hier perfect voor.

Dat is nog een tandje lastiger want dat zou helemaal niet waarneembaar zijn, niet dat die extra spatie wel fatsoenlijke waarneembaar zou zijn tijdens sieges maar goed..
 
Tja, het is een keuze. Ik weet dat support wel degelijk de ruimte heeft om in dit soort gevallen in te grijpen, of om het niet te doen. Dus schermen met het argument dat het niet specifiek in de regels staat en jullie daarom niks doen is een beetje een drogreden. In de regels staat namelijk ook dat jullie het laatste woord hebben in dit soort zaken dus als je iets anders had beslist had dat net zo perfect binnen de regeld gepast. En het blijft natuurlijk typisch ons te vertellen dat we maar gewoon op moeten letten en het zelf moeten regelen als je zelf toegeeft dat het nogal onduidelijk is en je ook geen goeie oplossing hebt. Beetje jammer.
 

bonke35

Actief lid
terwijl het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is om een regel aan te passen
gildes die teveel lijken op een ander bestaand gilde met het doel plagiaat te bedrijven worden verwijderd
 

DeletedUser

Guest
Tsja, als de interface het mogelijk maakt om met spaties te rommelen blijft support bezig.
Ik begrijp het wel.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
En wat in gevallen zoals bijvoorbeeld Wall Street op C, die zou je helemaal kunnen imiteren door die i.p.v. Wall, WaII te typen (laatste versie is met 2x een hoofdletter i) is dat dan ook gewoon toegestaan? Lettertype van FoE leent zich hier perfect voor.

Dat is nog een tandje lastiger want dat zou helemaal niet waarneembaar zijn, niet dat die extra spatie wel fatsoenlijke waarneembaar zou zijn tijdens sieges maar goed..
Dat is ook toegestaan, zolang de gilde zich niet voordoet als een andere gilde is het prima.
 

Tigertjheu

Actief lid
En dan ook hetzelfde logo kiezen, maar volgens mij snappen wij er niks van Mr.Quib.. :p
Zou fijn zijn als de spelers eens begrepen werden.
 

DeletedUser

Guest
Maar ja, het is ook erg irritant maar dan zouden de developers “spatie cheaten” moeten dichttimmeren lijkt mij.
Niets weerhoudt iemand er nu van om copycatje te spelen.
 
Maar ja, het is ook erg irritant maar dan zouden de developers “spatie cheaten” moeten dichttimmeren lijkt mij.
Niets weerhoudt iemand er nu van om copycatje te spelen.

Ik heb zo het idee dat een potentiële ban na een vriendelijk verzoek om de naam te veranderen de meeste spelers er toch wel van zou weerhouden. :)

En @Leones, vind jij dat in dit geval het neppe gilde zich niet voordoet als het echte gilde dan?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb zo het idee dat een potentiële ban na een vriendelijk verzoek om de naam te veranderen de meeste spelers er toch wel van zou weerhouden. :)

Zou best kunnen.
Maar het mag dus blijkbaar, hoe onhandig ook, ik zie er ook niets over in de regelementen.
Lijkt mij eenvoudig op te lossen door de spatiegevoeligheid weg te nemen.
En eventueel die van de hoofd- en kleineletters.
 
Bovenaan