Pakketjes 5 fp & 2 fp

DeletedUser11180

Guest
Het is mij opgevallen dat als ik veel fp's wil storten in een GG (als ik klik op ''besteed 10 FP'') de fp's uit mijn balkje ook verdwijnen.
Nu ga ik ervan uit dat de fp's die in mijn balkje zaten werden aangevuld met pakketjes van 5 en/of 2 fp's en zo in de GG terecht zijn gekomen.

Die pakketjes van 5 en van 2 zijn (naar mijn mening) best wel makkelijk om eens te gebruiken als je bijvoorbeeld ergens nog een klein beetje in wilt storten etc.
Nu kan je natuurlijk zeggen om eerst je balk leeg te maken.. maar het is niet altijd altijd de bedoeling dat mijn balkje leeg is.

Mijn voorstel is dat **als er minder dan 10 fp's in je balkje zitten het niet mogelijk is om op ''besteed 10 FP'' te klikken in desbetreffende GG**
Als je klikt op ''besteed 1 FP'' kan het wel en uiteraard ook als je klikt op ''Gehele-FP balk''.


Voordeel:
Minder verlies van 5 en 2 pakketjes

Nadeel:
Ik zie hier geen nadeel in
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3120

Guest
Tegen. Ik kan me voorstellen dat het nog iets heeft als je ook geen 10 FP pakketten meer hebt, maar ik heb regelmatig dat ik graag zelfs meer dan 10 FP zou willen kunnen storten en om dat dan elke keer te doen met 1 FP, of door eerst mijn balk weer te gaan vullen via de inventaris, Nee!
Je moet dan zelf maar een beetje opletten wat je nog hebt en zelf de 1 FP toets gebruiken.
 

DeletedUser10486

Guest
Het is behoorlijk dom om op de "besteed 10 FP" te klikken als nog FP's in je balk zitten, want dan gebruik je de pakketjes van 2 en 5 op.
Pakketjes van 2 en 5 kan je best proberen te bewaren om te voorkomen dat je na het storten nog met 9 FP in je balk blijft zitten.
 

DeletedUser11180

Guest
Als ik zo eens terug lees klinkt het inderdaad minder mooi dan ik dacht.. ik heb het denk ik dan ook verkeerd geformuleerd.

Dan lijkt het mij beter om het zo te doen:

Als er minder dan 10 fp's in je balk zitten en je drukt op ''besteed 10 FP'' dat ze gelijk uit je inventaris komen en de fp's in je balk blijven gewoon zitten. Mocht je die fps in je balk wel kwijt willen druk je gewoon op ''Gehele FP-balk''. Want als je balk leegloopt via de ''besteed 10FP'' heeft die laatste knop ook niet echt veel waarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jawel hoor, andersom :p
Soms lukt het niet om het af te passen op het te storten aantal, maar dan stort ik de balk FP gewoon weg in tech of een ander GG.
Dus bv. ik heb 7FP op de balk, en moet ergens xx4 storten, dan begin ik met 4x 1FP van de balk, vervolgens leeg ik de balk ergens en ga dan storten.

Waar ik mij eerder aan stoor is dat het -zoals het mij lijkt- zo is, dat als je bv. 2x een pakketje van 5FP hebt en 1x een 10FP pakketje, en je kiest vervolgens bij het storten in een GG de 'Besteed 10FP' optie, dan kiest het spel er nu voor om eerst de 2x 5FP weg te storten en dan pas over te gaan op de 10FP. Ik vind zelf dat als ik 10FP wil besteden en ik heb zo'n pakketje, dat het spel gewoon een 10FP pakketje hiervoor zou moeten pakken :p
Maar misschien ervaar ik dit niet goed, en zien mensen dit anders?
 

DeletedUser10486

Guest
Ook vind ik het niet handig dat je op de app de pakketjes enkel kan bereiken via de inventaris, en niet via de balk bovenaan. Ik wil graag wel eens 5 FP nemen om mijn pakketjes van 2 te sparen.
Het dagelijkse GG's afstruinen gaat wel iets vlotter en overzichtelijker op de app.
 
Ik vind het nog steeds raar dat in het GG-gebouw er maar " een halve " oplossing is gemaakt voor het doneren van grotere hoeveelheden van fp's. Met hetzelfde gemak maak je wat extra knoppen (1 voor elk fp pakket) waarin je gelijk het aantal laat zien wat je nog in bezit hebt. Als je er achter een invul vakje maakt voor hoeveel je van welk pakket wilt gebruiken, maak je het mogelijk om bijv 300 fp's te doneren puur uit de inmiddels 500 verzamelde 2-fp pakketten. Daar heb je nu geen invloed op. De enige manier om daar vanaf te komen is om de 2 fp-pakketten in je fp-balk te plaatsen (max 10 fp's grrrrrrrrrrrr) en dit dan te gebruiken voor je donatie.
Het zal ook eens tijd worden dat de techtree kwa interface voor donatie eens gaat worden aangepast. Als ik mijn muntjes wil omzetten in fp's is dit toch wel echt een lijdensweg: balkje vullen, tech kiezen, doneren, uit de tech, fp balkje vullen, tech kiezen,.....etc.

Overigens is die nieuwe manier al wel een verbetering tov de oude manier. Maar als je iets doet, doe het dan in een keer goed en neem alle opties mee. Ook fp's doneren vanuit je geld voorraad.
 
Ik heb absoluut geen last van mijn 2fp pakketjes, mochten de 10 en 5 pakketjes op zijn dan worden ze vanzelf gebruikt. Wat ik wel een beetje typisch vind is dat je via de app veel sneller kan doneren dan via de browser. Dat zou weleens rechtgetrokken mogen worden.
 

Wildstorter

Actief lid
Het enige voorstel wat ik zou kunnen waarderen wat dit betreft is een grote bak met fp en dan geen pakketten meer.
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik vind het wel fijn dat als je wat fp in je balkje hebt en je klikt op 10fp dat dit gewoon vanuit je inventaris word aangevuld.
Wil je dit niet lijkt het mij verstandig om of wat fp te kopen, of deze ergens anders te storten als je die niet in de desbetreffende gg wilt hebben.
 
Bovenaan