Optie om te selecteren welk type gebouwen eerst gemotiveerd of opgeknapt worden.

DarthRonin

Actief lid
Wie teveel gebouwen of te weinig actieve vrienden/gildeleden heeft kent het probleem vast.
Tijdens je inning zijn er meerdere cultuurgebouwen opgeknapt terwijl er nog productiegebouwen ongemotiveerd zijn.

Ik zie dagelijks een paar evenementgebouwen ongemotiveerd staan, terwijl er dankzij de helpknop al een paar cultuurgebouwen opgeknapt zijn.
Vaak zijn het gebouwen die gewoon meerdere keren per dag te innen zijn, zoals de Koninklijke Boog, waardoor je wat muntjes mis loopt, op zich geen groot probleem.
Maar in bepaalde gevallen zijn het grote gebouwen, zoals de trein, die veel munten genereren en die daarnaast door het gebrek aan motivatie ook nog te plunderen zijn.
Dit alles terwijl ik ook zonder opknappen al voldoende tevredenheid heb in mijn dorp, dus dan denk je toch dat het wat zonde is van de muntjes die je erdoor mist.

Mijn voorstel is dus om een optie in te voeren die het mogelijk maakt om in je instellingen te selecteren welke gebouwen je eerst gemotiveerd/opgeknapt wilt hebben.
Dit kan heel simpel door 2 opties te maken waarbij je gewoon aan klikt dat helpknop eerst resulteert in "motiveren" of "opknappen".
Een simpele schuif dus waarbij je naar links schuift voor motiveren en naar rechts voor opknappen.
Ik zou dan dus "motiveren" selecteren zodat elke keer dat iemand de helpknop drukt eerst wordt gemotiveerd, tot het moment dat er niets meer te motiveren is, vervolgens gaat de helpknop verder met opknappen.

Het kan ook ingewikkelder natuurlijk door het motiveer deel op te splitsen in "muntenproducties" en "voorraden producties".
Dat geeft nog meer mogelijkheden om te finetunen, maar ik probeer mijn voorstel zo simpel mogelijk te houden.

Dit heeft dan natuurlijk alleen invloed op de helpknop zodat iemand die een opdracht krijgt om gebouwen op te knappen of op zoek is naar bd's van een bepaald gebouw dit altijd handmatig kan blijven doen.


Het nadeel van dit systeem is natuurlijk dat plunderaars minder kans maken om die lekkere gebouwen te plunderen als de eigenaar het goed aan pakt.
Maar wat mij betreft mag het plunderaars best iets lastiger gemaakt worden aangezien de stadsverdediging nog steeds een lachertje is.
 

blafke

Actief lid
Als je een probleem hebt dat cultuurgebouwen eerst staan in de rangorde, zet ze dan niet. Probleem opgelost.
 
Bovenaan