Opdelen voortgangsbalk opdracht naar onderdelen

DeletedUser10111

Guest
Al enige tijderger ik me aan het feit dat bij opdrachten waar verschillende dingen verzameld of gedaan moeten worden, de voortgang doodleuk in 1 balk wordt weergegeven. De speler wordt verplicht een eigen administratie te voeren wat er wel en niet gedaan is. Daarbij is het onmogelijk om te controleren of de eigen administratie overeenkomt met wat het spel denkt.

Het beste voorbeeld hiervan is de opdracht "verzamel 1 stuks van alle goederen uit de afgelopen 9 tijdperken". Dat zijn 45 verschillende dingen om bij te houden!! Het is onmogelijk om uit te puzzelen wat er fout is gegaan als je eigen telling 1 meer is dan de telling van het spel.

De opdracht van Frosty vandaag is er ook zo een, al is 6 verschillende dingen nog redelijk te doen.

Mijn voorstel is om in de voortgangsbalk van de opdracht duidelijk te maken wat er wel en wat er niet gedaan is. Bijvoorbeeld op de volgende manier:
multi-value_progress.png


Nu is in 1 oogopslag duidelijk welke producties ik nog moet doen. De onderste sub-opdracht is wel goed, elke forgepunt is gelijk.

Nadeel van deze uitbreiding is dat er een indeling in vertikale hokjes moet komen welke precies wel of niet gedaan zijn. Dat is echter administratie die achter de schermen al gedaan wordt. Ander nadeel is de extra tekst, maar de opdrachten zijn zo standaard, dat dit ook een 1malig probleem is.

De 45 goederen gaan hier niet in passen, maar per tijdperk ordenen zou al heel veel schelen.
 

DeletedUser7153

Guest
lijkt me inderdaad handig maar dan gaan we alles maar automatisch doen en inno zelf het spel laten spelen en loggen wij alleen nog maar in.
wat ik probeer te zeggen het is een event waar je best wel wat moeite voor mag doen vind ik als alles zo makkelijk is en voor je gedaan word speel je geen spel meer en word het saai.
 

DeletedUser9559

Guest
Vind het op zich nog niet zo'n slecht idee.
Vooral de opdracht om van elk goed uit je huidige tijdperk 200 stuks te verzamelen is hierdoor lastig.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het juist een uitdaging dat je goed op moet letten wat je doet. Doe je het verkeerd, dan moet je opnieuw beginnen. Het is lastig, maar niet onmogelijk. Jij wil er de zoveelste klikopdracht van maken hiermee. Voor mij hoeft dat nioet zo. Laten er maar eens wat meer missies komen waaarbij je ook een beetje moet nadenken.
 

DeletedUser10111

Guest
Opnieuw bwginnen kan niet, je kunt de opdracht niet resetten naar start toestand.
 

DeletedUser

Guest
Opnieuw bwginnen kan niet, je kunt de opdracht niet resetten naar start toestand.

Hoezo niet? Als jij alle 6 produktieopties moet doen en je mist er één, dan kan je gewoon opnieuw beginnen en nog eens alle 6 opties starten. Het is niet zo dat als je het de eerste keer fout doet je nooit meer verder kan.
 

DeletedUser2073

Guest
Ik erger mij hier totaal niet aan en zie het juist als een uitdaging om de opdracht te voltooien.....kwestie van goed opletten wat je doet....Doe het per onderdeel. Werk een lijstje af...Bij bouwopdrachten beging ik met huisjes en als laatste de weg.....bij goederen begin ik met dat goed wat in dat tijdperk als eerste wordt aangegeven in de voorraad van dat tijdperk. Bij voorradenproductie zet ik een alle 6 productiemogelijkheden direct aan....zo weet ik zeker dat ik er geen vergeet.
Ik zeg leuke opdracht...niet verpesten door hem makkelijker te maken
 
Bovenaan