Oneerlijke strijd van Grote Gildes die Kleine Gildes op Continentenkaart steeds van de kaart vegen.

DeletedUser8605

Guest
Ik vind dat grote gildes niet de kleine gildes steeds van de kaart moeten kunnen vegen op de continentenkaart, er zou een beperking moeten worden opgelegd van b.v.b gildes van 1 tot 5 leden die elkaar kunnen bestrijden en zo steeds een trapje hoger 5 tot 10, 10 tot 15 enz enz. Het zou een wat eerlijker verdeling geven en maakt dat kleine gildes ook de kans krijgen om hun gilde prestiges wat omhoog kunnen halen om het gildeniveau te verhogen. Nu wordt je als klein gilde die kans niet gegund en zodra je 1 of 2 sectoren hebt veroverd weer van de kaart geveegd door gildes van meer dan 50 leden, en jou kleine gilde bestaand uit 5 leden is weer terug bij af op deze manier ik vind dit een oneerlijke strijd die menig speler doet stoppen met het spel omdat ze geen eerlijke kans hebben om hun gilde wat omhoog te werken.
 
Eh je kan a. recruteren voor je eigen kleine gilde zodat het groter wordt of b. je aansluiten bij een groter gilde of c. afspraken maken met een groter gilde over evt. een hoekje op de kaart. Wat ook nog weleens wil helpen is zo'n groot gilde gewoon een paar weken stevig op kosten jagen zodat ze het niet meer leuk vinden jou lastig te vallen. Mogelijkheden zat dus.
 

DeletedUser8605

Guest
Eh je kan a. recruteren voor je eigen kleine gilde zodat het groter wordt of b. je aansluiten bij een groter gilde of c. afspraken maken met een groter gilde over evt. een hoekje op de kaart. Wat ook nog weleens wil helpen is zo'n groot gilde gewoon een paar weken stevig op kosten jagen zodat ze het niet meer leuk vinden jou lastig te vallen. Mogelijkheden zat dus.


Hoe zou ik ze op kosten kunnen jagen als telkens mijn strijders worden vernietigd en het mij weer veel tijd en goederen kost om een nieuwe poging te wagen? Ik moet het zo goed als alleen doen ik heb 6 gilde leden waarvan er maar 3 actief en nog beginnelingen die nog niet zo lang spelen, en om mijn gilde op te heffen en naar een groter gilde over gaan heb ik geen trek in om het zelfde kunstje te flikken bij de kleinere gildes. Er zou iets aan gedaan kunnen worden door de spelmakers door er een limiet op te zetten zodat de grotere gildes de kleintjes niet steeds met de grond gelijk kunnen maken, dat lijkt me iets eerlijker spel en je jaagt de nieuwe spelers niet weg van F.O.E
 

DeletedUser8605

Guest
Nou weinig respons hier, of zou de kwestie die ik hier aankaart niet relevant zijn? of heb ik hier velen mee tegen het zere been geschopt en behoort het overgrote deel van de spelers bij de verdelgings Gildes? Wie zal het zeggen? Ik weet één ding heel goed met deze speltactieken jaagt men vele nieuwe spelers weg van FOE en is het spel ten dode opgeschreven..! Veel houden het op deze oneerlijke manier van spelen voor gezien en zoeken hun vertier elders want op FOE krijg je als nieuwe speler weinig of helemaal geen kans om te groeien..!!! gr Ladyof die het nog ff aanziet en ook de brui er aan geeft als er geen eerlijker verdeeling plaats vind op de Gildecontinentenkaart..!!!
 

Mr.Quib

Actief lid
Ehm, misschien heeft het te maken met dat je het in een Dinegu topic plaatst, daar speel ik niet, dus waarom zou ik hier reageren?

Maar om op je bericht in te gaan: het lijkt mij dat je gilde zich beter moet organiseren voordat je aan GvG mee gaat doen. Zorg voor genoeg goederen, legers en spelers die mee kunnen doen in een bepaald tijdperk. Zolang jij alles in je eentje doet kan FoE zoveel aanpassen als je wilt, maar dan ga je het nog niet halen.
 

Wildstorter

Actief lid
En jij mag natuurlijk met je kleine gilde wel een groter gilde aanvallen? Weet niet of je ooit van sloopgildes hebt gehoord maar die werk je zo lekker in de hand.

Ga ik fijn met 4 man in een groepje zitten en alleen de grote gildes aanvallen, die kunnen mij toch niks doen muhahaha
 

DeletedUser

Guest
Je wilt niet weten waar “kleine” gilden toe in staat zijn zeker als ze goed samenwerken met anderen gilden (groot en klein) en een goede generaal met inzicht hebben.
GvG is maar voor een deel knokken maar voor het grootste deel strategie en "politiek".
 

DeletedUser10486

Guest
Het probleem ligt niet zozeer bij een kleine gilde, maar wel bij kleine spelers. Bij mijn gilde is er maar 1 speler actief in de GVG (ik dus), maar ik kan wel 10 sectoren achtereen pakken op een rustig moment als mijn sieges niet worden aangevallen.
 

DeletedUser8605

Guest
En jij mag natuurlijk met je kleine gilde wel een groter gilde aanvallen? Weet niet of je ooit van sloopgildes hebt gehoord maar die werk je zo lekker in de hand.

Ga ik fijn met 4 man in een groepje zitten en alleen de grote gildes aanvallen, die kunnen mij toch niks doen muhahaha



Dat je niet hebt gelezen wat ik neer heb getikt is een feit, en dat je met deze opmerking dom overkomt zeer zeker, lees eerst eens goed wat er staat inplaats van gelijk je stupidity hier ten toon te spreiden sukkel.
 

DeletedUser

Guest
Dat je niet hebt gelezen wat ik neer heb getikt is een feit, en dat je met deze opmerking dom overkomt zeer zeker, lees eerst eens goed wat er staat inplaats van gelijk je stupidity hier ten toon te spreiden sukkel.

Ik vraag me af wie er hier nou precies dom overkomt.
Jij wilt aandacht voor je problemen en begint vervolgens willekeurig mensen uit te schelden: lekker bezig!
 

generaal bishmark

Actief lid
Dat je niet hebt gelezen wat ik neer heb getikt is een feit, en dat je met deze opmerking dom overkomt zeer zeker, lees eerst eens goed wat er staat inplaats van gelijk je stupidity hier ten toon te spreiden sukkel.
:mad:

eerst en vooral respecteer ieders mening .... dus je bent een kleine gilde , dan doe dit , bestudeer eerst waar je gaat landen , zoek 1 gilde waar je een niet aanvals verdrag of samenwerking mee krijgt . en vooral land NOOIT zonder weinig munitie ( goederen dus ) dan kom je al een heel eind verder .iedere kleine gilde kan bergen verzetten , als je het goed aanpakt .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

generaal bishmark

Actief lid
Je wilt niet weten waar “kleine” gilden toe in staat zijn zeker als ze goed samenwerken met anderen gilden (groot en klein) en een goede generaal met inzicht hebben.
GvG is maar voor een deel knokken maar voor het grootste deel strategie en "politiek".
toen we nog geen hoge arcen in de gilde hadden was mijn filosofie ten alle tijden Honour hoog is in het vaandel houden, maar ook respect kunnen tonen aan vijanden , ....en was het al belangrijk om als kleine gilde goed georganiseerd te werk te gaan ... enkele leden die volle produktie draaien munitie opbouwen ( goederen) , wat spelers die defence zetten , en strijders + nachtwakers een alarm mail,
als leider wat strategisch inzicht en goede politiek voeren ,
maakt een kleine gilde een geduchte tegenstander op GVG
 

DeletedUser12453

Guest
Feit blijft wel dat als je als beginnend gilde wilt deelnemen aan GvG je inderdaad al een achterstand hebt op de grote gildes. Je wordt bijna gedwongen als je dit deel van het spel ook wilt spelen taktieken moet bedenken om niet aangevallen te worden, echter het hele spel bestaat eruit dat aanvallen noodzakelijk zijn om hoger in gilderang te komen. Denk dat hier geen goede oplossing voor te vinden is.
 
Bovenaan