Nieuwjaarswedstrijd - Naar de kroeg met je adviseurs!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Logo.png


Koningen en heersers,
Koninginnen en heerseressen,

Tijdens deze donkere winterse dagen gebeurt het wel eens dat je je opsluit achter de zware deuren van je kasteel en weinig naar buiten komt. Jouw adviseurs zijn het echter beu dat ze hun grappige leider amper zien en hebben je meegesleurd naar de lokale kroeg. Na enkele uren (en enkele biertjes) komt het onvermijdelijke onderwerp naar boven: wie is de slimste? Trots poneer je dat jij als machtige leider wel de slimste moet zijn. Je adviseurs geven zich echter niet zomaar gewonnen en een felle discussie breekt uit. Plots komt het knappe barmeisje, dat jullie gediscussieer na enkele minuten beu is, tussen beide en zegt:

Portret_Barmeisje.png
"Als je dan toch zo slim bent waarom bewijs je het dan niet? Elke adviseur mag 1 vraag stellen en het is aan jou om deze correct te beantwoorden. Als je alle vragen correct beantwoordt, dan mag je jezelf 'De Slimste Mens van je Stad' noemen.

Portret_Diamanten.png

Daarnaast steek ik je naam in deze bokaal tezamen met de namen van andere leiders die ook alle vragen correct hebben beantwoord. Op 10 januari 2015 kies ik daar 5 willekeurige namen uit die van mij elk 200 diamanten krijgen!"

Het barmeisje geeft je adviseurs enkele minuten bedenktijd, waarna ze de onderstaande vragen stellen.

Portret_Fernikus.png

Vraag 1:
Fernikus
"Ik heb in mijn stad enkel 2 stuks van elk woongebouw uit de late middeleeuwen staan die ik laat produceren. Zodra de productie klaar is, worden de munten onmiddellijk opgehaald. Hoeveel munten heb ik verzameld na 48 uur? Oh, en houd er rekening mee dat mijn bewoners enthousiast zijn."
Portret_Greva%20Darn.png

Vraag 2:
Greva Darn
"Zie je die beker daar op de tafel staan? Dat is honing (
Honing.png
). Stel dat ik die 5 honing zou willen ruilen tegen steen. Hoeveel steen (
Steen.png
) moet ik vragen opdat de productiekosten voor deze ruil gelijkwaardig zijn?"
Portret_Grivus.png

Vraag 3:
Grivus
"Als meester in de gevechtskunsten gaat mijn vraag natuurlijk over het slagveld! Er gaat niets boven een bloedig gevecht! In die enkele minuten tijd heb ik snel een gevecht uitgetekend, dat je hier (link) kunt bekijken. Mijn vraag luidt: wat is de volledige naam van de eenheid die verscholen zit achter het vraagteken?"
Portret_Rinbin.png

Vraag 4:
Rinbin
"Joepie, het is aan mij! Ik heb een raadseltje voor jou! Iedereen vindt mij behulpzaam, maar mij krijgen gaat moeizaam. Elk tijdperk twee, daar blijft het bij. Je krijgt mij ook nooit gratis want hij die mij wilt gebruiken moet zijn buidel met edelstenen induiken. Rara, wat ben ik?"
Portret_Mandrubar.png

Vraag 5:
Mandrubar
"Ondertussen weet je wel dat ik zot ben op alles wat met onderzoek en technologieën te maken heeft. Ik zou probleemloos alle technologieën en hun kosten kunnen opsommen. Maar kan jij dat ook? Geef me de volledige naam van de enige technologie in de onderzoeksboom die diamanten vereist om vrij te spelen."

Voor het barmeisje jou de vragen laat beantwoorden geeft ze nog snel de onderstaande informatie mee.

Portret_Barmeisje.png
"Omdat je waarschijnlijk wel even zult moeten nadenken, hoef je je antwoorden niet onmiddellijk te geven. Je krijgt tot 8 januari 2015 23:59u om ze aan mij te bezorgen.

Je kunt je antwoorden indienen door een (1) nieuw topic te maken in dit forum. Vermeld in dat topic jouw oplossingen voor de 5 vragen en je gebruikersnaam.


Maak geen nieuw topic aan voor elk antwoord maar verzamel al je oplossingen in 1 topic.

Om deel te nemen aan deze wedstrijd heb je een account op het forum nodig. Een forumaccount registreren is heel eenvoudig, en kan door hier te klikken.

Je mag maar 1 keer deelnemen. Het heeft geen zin om meerdere topics aan te maken in het inzendingenforum of om deel te nemen met meerdere accounts.

Enkel als je je antwoord indient voor 8 januari 2015 23:59u én via het correcte forumonderdeel maak je kans op mijn mooie prijzen. Inzendingen die te laat ingediend worden of die via een ander kanaal (supportaanvraag, privébericht, postduif, ...) ingestuurd worden, zijn niet geldig."

Als alwetende verteller in dit verhaal geef ik graag mee dat je best luistert naar het barmeisje. Als je vals speelt, gaat ze haar gespierde broer halen en daar wil je geen ruzie mee!

Veel succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Inzendingen zijn sinds gisterenavond om 23:59u niet meer mogelijk. Morgen (10 januari) worden de juiste antwoorden en winnaars bekend gemaakt. Spannend!
 

DeletedUser

Guest
Koningen en heersers,
Koninginnen en heerseressen,

Tijdens de ochtend van 11 januari 2015 :)o) klopt een van je onderdanen op de deur van je studiekamer. Geërgerd zwaai je de deur open en vraag je "Wat?" Je onderdaan zegt dat het barmeisje van de lokale kroeg een brief is komen afgeven en overhandigt de enveloppe. Je neemt de brief aan, schuifelt naar je bureau en begint te lezen:

Portret_Barmeisje.png
"Gegroet,

In de afgelopen dagen zijn een heleboel leiders in mijn kroeg gepasseerd. Velen beweerden dat ze de slimste waren en de vragen van de adviseurs konden oplossen. Ben jij hier in geslaagd? Je vindt hieronder de antwoorden op de 5 vragen:

  • Vraag 1: Omdat er voor deze vraag wat onduidelijkheid bestond, heb ik besloten twee antwoorden goed te rekenen: 31.680 munten (enkel normale woongebouwen) en 218.016 munten (normale woongebouwen en evenementsgebouwen)

  • Vraag 2: 20 steen

  • Vraag 3: Ridder

  • Vraag 4: Diamantenuitbreiding

  • Vraag 5: Huis met meerdere verdiepingen

De 5 leiders die de 5 vragen correct hebben beantwoord en 200 diamanten winnen zijn:

  • Mic99

  • Sultan Rutger

  • eggrof

  • Neoh

  • roodborst

Proficiat! De diamanten worden binnenkort met een bewapend konvooi overgebracht.

Bedankt aan iedereen om deel te nemen!"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan