Nieuwe spelers op een oude wereld

TheOldMan

Nieuw lid
Het valt mij op dat er geen rekening wordt gehouden met nieuwe spelers op een al bestaande wereld.
Ik ben ooit in 2014 begonnen met FOE (Arvahall), als een bouwer en niet direct als een vechter stond ik al snel in de kou.
Door dat ik vrij snel door de tijdperken heen vloog (met slim bouwen kan dat heel snel) stond ik al snel voor een dilemma.
In FOE wordt er niet naar je punten aantal gekeken maar in wel tijdperk je zit, met als probleem dat je dus spelers tegenkomt die maanden zo niet jaren in hetzelfde tijdperk blijven zitten en je dus steeds geplunderd wordt, wat er weer voor zorgt dat de groei stagneert. Dan hoor ik spelers zeggen dat hoort erbij, leuk, maar dat betekend dus dat dit spel alleen voor vechters is en niet voor bouwers. Ik ben er persoonlijk altijd vanuit gegaan (gezien de reclames van het spel) dat het om bouwen zou draaien en dat het vechten in de gildestrijd en andere strijdtonelen zou afspelen. In de jaren vanaf 2014 tot 2018 geloof ik, heb ik regelmatig contact met Innogames gehad over dit probleem maar werd daarvoor geen oplossing geboden. Omdat ik mijn account van een ander Innogames spel had opgezegd was ik ineens mijn account op alle spellen van Innogames kwijt dus ook van FOE. Door prive omstandigheden ben ik maar weer eens begonnen op FOE op mijn oude wereld Arvahall, ben nu 3 weken bezig en zit in de Hoge Middeleeuwen. Wat mij al meteen na de eerste herplaatsing opviel is dat er nog niets veranderd is aan de spel opzet, werd meteen naast spelers (buren) geplaats met een paar miljoen aan punten (de hoogste 14 miljoen terwijl ik zelf maar 28K aan punten heb). Met nog steeds hetzelfde probleem als in 2014. Je kan als speler met 28K aan punten het niet opnemen tegen een speler die al jaren in hetzelfde tijdperk is blijven hangen. Wat ik dus al eerder schreef, er wordt niet naar nieuwe spelers gekeken, ik heb in 3 weken tijd al BD's gekregen van 22 verschillende GG's sommige uit tijdperken waar ik totaal nu niks aan heb. Er komen evenementen voorbij waar je als nieuwkomer totaal niets aan hebt. Bij mijn dagelijkse uitdaging moet ik 72K aan munten betalen terwijl ik er maar (als de 24/7 zou spelen) max 9K aan munten kan verdienen per dag. Na al die jaren (10 geloof ik) wordt er dus nog steeds geen rekening gehouden met nieuwkomers.
 
Laatst bewerkt:

nietje52

Actief lid
De enige spelers die aanvallen van buren kunnen tegenhouden zijn degenen die zich concentreren op hun verdedigend leger.
Dat gaat ten koste van je groei op andere gebieden maar is een keuze.
Ik zit in het hoogste tijdperk met 338 miljoen punten en wordt dagelijks meerdere malen succesvol aangevallen.
Het beste advies wat ik je kan geven in: Haal op tijd je spullen binnen zodat er niks te plunderen valt.

En snel door de tijdperken gaan is een nadeel.
De munten die je moet betalen voor een opdracht zijn tijdperk afhankelijk.
Rustig wat goederen opbouwen per tijdperk is beter.
En zet eens een Standbeeld van Zeus neer. Lekker klein en geeft wat gevechtskracht.

En stel gerichte vragen in je gilde.
Een goede gilde helpt echt.
De eerste 3 maanden in dit spel had ik geen idee wat ik deed.
 
Laatst bewerkt:

TheOldMan

Nieuw lid
Door dat ik vanaf 2014 al een aantal jaren hier gespeeld heb weet ik deels wel waar ik mee bezig ben, alleen wat ik dus al eerder schreef heb je een probleem vanwege al die nieuwe GG's. Toen ik in 2014 speelde waren die beperkt waardoor je relatief snel een GG (bijv. Zeus) bij elkaar kon sparen nu heb je zoveel tijdperken. Innogames zou de indeling van spelers op het punten aantal moeten gaan doen in plaats van een tijdperk. Dat zou de boel een stuk eerlijker maken.
 

Atokirina

Actief lid
Door dat ik vanaf 2014 al een aantal jaren hier gespeeld heb weet ik deels wel waar ik mee bezig ben, alleen wat ik dus al eerder schreef heb je een probleem vanwege al die nieuwe GG's. Toen ik in 2014 speelde waren die beperkt waardoor je relatief snel een GG (bijv. Zeus) bij elkaar kon sparen nu heb je zoveel tijdperken. Innogames zou de indeling van spelers op het punten aantal moeten gaan doen in plaats van een tijdperk. Dat zou de boel een stuk eerlijker maken.
Dat zou ook geen oplossing vormen voor het probleem dat je ervaart: speler A uit het Toekomsttijdperk zou dan onoverwinnelijk zijn tegenover speler B uit bijvoorbeeld de IJzertijd, die een gelijkaardig aantal punten heeft weten te verzamelen door lang in het tijdperk te blijven en forgepunten te investeren in grootse gebouwen.

Ondanks dat speler A en B hetzelfde aantal punten hebben, zal speler A met gemak winnen van speler B.
 

TheOldMan

Nieuw lid
Wat je nu schetst is dus niet waar, het upgraden van een GG levert meer punten op waardoor je toch weer een verschil krijgt.
 

Atokirina

Actief lid
Wat je nu schetst is dus niet waar, het upgraden van een GG levert meer punten op waardoor je toch weer een verschil krijgt.
Ik heb een situatie geschetst waarin de spelers een gelijkaardig aantal punten hebben, maar waar een enorm verschil in tijdperk is.

Daarnaast verdien je ook punten door te vechten en goederen te verbruiken, ongeacht wat er in je stad staat.
 

Didi 666

Actief lid
Wat je nu schetst is dus niet waar, het upgraden van een GG levert meer punten op waardoor je toch weer een verschil krijgt.

Dat was toen zeker zo, met een Alca kon je zo een miljard punten scoren, maar dat is eruit gehaald en daar hebben we toen een Zwaard voor gehad.
GG levelen is niet meer de puntenmaker die het in de tijd was die jij beschrijft.
Maar was niet anders is, je zal keuzes moeten maken en als je als een gek door de tijdperken gaat, blijf je tegen dat probleem aan lopen.
Aan de andere kant is het spel zo anders geworden, evenementen die dodelijk eenvoudig zijn geworden, beloningen dat je eigenlijk geen Huizen, Tools en Productie gebouwen meer nodig bent.
En een goed Gilde is inmiddels ook een stuk belangrijker geworden, zit je daarin, dan moet het allemaal een stuk makkelijker en vlotter gaan :)
 

DarthRonin

Actief lid
Wat je nu schetst is dus niet waar, het upgraden van een GG levert meer punten op waardoor je toch weer een verschil krijgt.

Denk je nu werkelijk dat iemand met ijzertijd legers kan winnen van iemand met hoovertanks puur omdat ze evenveel punten hebben in de ranking?
Die punten stellen sowieso geen bal voor aangezien die tegenwoordig veelal gebaseerd zijn op gevechtspunten die spelers behalen in GSP.
Een ijzertijdspeler die flink mept in de GSP en een bonus van ongeveer 200/200 heeft zou het dus op moeten nemen tegen een TK speler die nooit iets heeft gedaan in GSP en een bonus van 400/400 heeft en dan zou die ijzertijdspeler een kans maken omdat ie evenveel punten heeft?

Als je bewust kiest voor een strategie die niet werkt kun je wel roepen dat je "slim bouwt", maar dat je slim bouwt wil nog niet zeggen dat het de juiste strategie is voor de langere termijn.
Je weet dat je strategie niet werkt, hij werkte destijds niet en hij werkt nu nog steeds niet gezien je reactie hier.
Wat denk je dat een beter idee is?
1. hier klagen dat Inno dit spel aan moet passen aan jouw wensen, maar dat ze dit niet doen
2. je strategie aanpassen zodat je geen last hebt van de door jezelf geschetste problemen

Je klaagt over geplunderd worden, iets wat heel makkelijk te voorkomen is door bijvoorbeeld geen gebouwen te zetten die plunderbaar zijn of te zorgen dat je strak int waardoor er nooit iets te halen is.
Je kiest zelf voor je eigen problemen.
Stel je voor dat een voetballer die altijd buitenspel staat gaat klagen dat de reglementen van de FIFA niet deugen en de FIFA de reglementen maar aan moet passen aan zijn speelwijze omdat hij van mening is dat er niks mis is met zijn speelwijze....denk dat die knakker massaal uitgelachen zal worden. :rolleyes: :cool: :rolleyes:
 

Avalee

Lid
En investeer ook eens in een Galatatoren. Op level 10 houd ie al bijna 1 op de 3 plunderingen tegen. En verder natuurlijk gewoon alle productie op 24 uur zetten en innen op dezelfde tijd. Worden de plunderaars het vanzelf wel zat.
 

atena

Lid
Niet alleen bouwen maar ook veel aan de spelletjes meedoen. Evenement gebouwen (op max level) leveren veel meer op dan de gewone gebouwen. Dagelijkse uitdagingen leveren ook prijzen op die je stad snel versterken of anders kunnen worden ingeleverd bij de antiquair om voor betere gebouwen te ruilen.
 

blafke

Actief lid
De oorspronkelijke opzet van het spel ("bouw een stad", weet je wel) is compleet ondergesneeuwd onder al de nieuwe "features" (strijdperken, evenementen, ...). Dat heeft economische redenen (er is meer inkomen te puren uit nieuwe features dan uit je product jarenlang ongewijzigd laten uit pure koppigheid) en je mag daarvan denken wat je wil, de "oorspronkelijke opzet" komt niet en nooit meer terug. Kan je je daaraan aanpassen ? Then survive en doe voort in de nieuwe opzet. Kan je dat niet ? Bespaar jezelf de blijvende frustratie en stop er gewoon mee.
 

mars1911

Nieuw lid
Ik ben net begonnen met dit spel en vind het erg leuk, ook ik ben al een paar keer geplunderd maar moet eerlijk zeggen dat als ik goed oplet in welke gebouwen ik investeer het verlies zal gaan meevallen. Wel zou ik het een leuk idee vinden aangezien samenwerking en helpen van belang is bij dit spel als er een optie was om vrienden of Gilde leden te kunnen versterken met een verdedigings leger. misschien twee extra slots waar men hulp op kan inzetten op verzoek of initiatief van spelers( hulp met bijbehorende extras verdiend door steunende spelers bijv door beeld van Zeus en dergelijke)
 

mars1911

Nieuw lid
O ja en het zou mooi zijn als in het begin de ruilhandel wat eerlijker kan, 1 wol tegen 10 juwelen tegen 0.1 is moeilijk wanneer je deze nodig hebt om een continent moet veroveren of leger moet vrijspelen?

Niet te min , ik vind het een erg leuk spel, bedankt Makers
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als je goederen via een handelaar handelt ben je inderdaad duurder uit. Het is altijd raadzaam om met mede speler (buurt, vrienden of gilde leden) te handelen. Dit levert je meer op dan via een handelaar.

Maar de handelaar ziet niet voor niets in het spel.
 
Bovenaan