Nieuwe bonus bij een nog uit te brengen GG

Het toevoegen van een GG welke de looptijd van gebouwen verkort.

  • Ja

    Stemmen: 44 77,2%
  • Nee

    Stemmen: 13 22,8%

  • Totaal aantal stemmers
    57
  • Enquête gesloten .

PrivateHead

Actief lid
Poll samenvatting: Een nieuwe bonussoort op een nog uit te brengen GG met als primaire of secundaire bonus het verkorten van de looptijd van alle gebouwen uitgezonderd militaire gebouwen.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Dit gaat niet specifiek over een nieuw GG maar alleen over een mogelijk nieuw te introduceren bonus bij een GG dat nog uitgebracht gaat worden.

Voorstel:
Een bonus dat je per level een korting geeft op de factor tijd in het spel. Zoals het gildelevel een korting geeft op de factor tijd voor het aanmaken van je eenheden of zelfs op het GG Alcatraz. De korting op de factor tijd van de door mij voorgestelde bonus geldt dan voor alle gebouwen behalve de gebouwen waar legereenheden getraind worden.

Het maakt voor het idee niet zoveel uit of het een primaire of secundaire bonus is maar in mijn gedachten kan het goed samen met een tevredenheidsbonus als er een tweede bonus bij dat GG wenselijk is. Die tweede bonus wil ik verder buiten beschouwing laten.

De tijdsbonus dient in procenten uitgevoerd te worden maar dat moet heel traag gaan (vandaar misschien een secundaire bonus). Veel gebouwen hebben een 24uurs productie maar het kan ook berekend worden op 5minuten of 4 uur in het rekenvoorbeeld ga ik even uit van 24 uur (1440 minuten), 1% is dan 14,4 minuut.

Dit is een rekenvoorbeeld met 1% maar dat kan eender welk percentage zijn (zoals murdocku voorstelde kan 0,1 ook ingepast worden) dat stukje is aan de programmeurs die zien meer consequenties dan wij.

Om de korting niet teveel gewicht mee te geven lijkt het mij dat elk 3e level 1% (14,4minuut) mag krijgen. Daardoor kom je pas in level 9 aan 3% (43,2minuut). Zoals vaak krijgt lvl10 er net iets extra's bij en dat zou het volgende procent kunnen zijn dus level 10 = 4% (57,6minuut), meestal verandert na level 10 de opbouw van de bonussen en dat kan hier ook prima in doorgevoerd worden door elk 4e level pas 1 extra procent te leveren.
Bij het doorrekenen naar level 100 (in stappen van 4) kom je dan op een korting uit van 374,4 minuut (6,24 uur).
Hetzelfde begin maar dan in stappen van 5 geeft een totale korting van 316,8 minuten (5,28 uur).

Op zich klinken de kortingsbonus op tijd mooier dan het uiteindelijk is want voor je een redelijke korting hebt ben je al duizenden fp verder.

Een andere mogelijkheid om de groei niet in het absurde te doen raken (ook na 10 jaar spelen) is het rekenvoorbeeld van Midas89 en bedankt voor je inbreng.

Voordelen:
De kortere productietijden waardoor het dagelijks innen van je stad (zie topic van xxshadow) niet steeds verder uitloopt met alle gevolgen die we kennen.
Een ongekend nieuwe bonus en dat is sws leuk ;)

Nadelen:
De kortere productietijden ;) hoe ironisch. Door de kortere productietijden zijn je goederen al klaar terwijl je nog niet thuis bent of nog niet wakker bent.

Daarmee is deze bonus dus in een goede balans en absoluut geen stoorzender mbt de plunderaars die ook hun kans willen kunnen grijpen. Zelfs in level 100 levert de bonus geen problemen of scheeftrekking van inkomsten op omdat de korting niet zomaar op zal lopen naar 7 of 8 uur (werk of slaaptijd).

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden, opbouwende kritiek leveren of verbeteringen aan het idee opdat we een breed gedragen poll kunnen houden.

Groet PH
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4527

Guest
alleen al voor het steeds later innen , en dan dus niet , vind ik het een super idee, wellicht voor het toekomst tijdperk, mag toch hopen dat ze de GG's voor morgen tp al klaar hebben ;) en stiekem hoop ik op een aanvalsbonus GG deze keer :)
maar mijn stem heb je :)
 

DeletedUser

Guest
Deze bonus van een GG kan er alleen maar in de eventuele volgende tijdperken komen. Voor de Toekomst ligt het immers ook al vast. Of die tijdperken er nog komen is niet zeker en dan nog. Vanaf Postmodern is productie nu niet bepaald boeiend meer, dus wat voor nut heeft zo'n GG dan nog?

Tevens zijn er nog wel meer nadelen. Ook GG's leveren productie. Hoe zit het dan met bijvoorbeeld Dynamic Tower? Komt die goederen beloning dan ook sneller, zoals de eenheden bij Alcatraz? Bovendien, in de huidige cultuur om je punten te behalen met je GG ga je zoals het er nu naar uitziet tegen een negatieve productietijd aanlopen. Dat wordt dan produceren en innen.
 

PrivateHead

Actief lid
Deze bonus van een GG kan er alleen maar in de eventuele volgende tijdperken komen. Voor de Toekomst ligt het immers ook al vast. Of die tijdperken er nog komen is niet zeker en dan nog. Vanaf Postmodern is productie nu niet bepaald boeiend meer, dus wat voor nut heeft zo'n GG dan nog?

FoE beloofd keer op keer dat zolang wij blijven spelen zij zullen blijven ontwikkelen dus volgende tijdperken zijn mogelijk.

Tevens zijn er nog wel meer nadelen. Ook GG's leveren productie. Hoe zit het dan met bijvoorbeeld Dynamic Tower? Komt die goederen beloning dan ook sneller, zoals de eenheden bij Alcatraz?

Zoals in het idee omschreven staat zou het voor alle gebouwen gelden behalve de gebouwen die eenheden leveren dus ook GG.

Bovendien, in de huidige cultuur om je punten te behalen met je GG ga je zoals het er nu naar uitziet tegen een negatieve productietijd aanlopen. Dat wordt dan produceren en innen.

De huidige cultuur om punten te halen met je GG staat op het punt te veranderen en heeft dan ook geen negatief effect in dit idee. Een negatieve productietijd zou je in theorie kunnen halen vanaf level 420 ongeveer, zie jij iemand in staat dat level te halen? Een wel realistisch probleem is het behalen van level 90 in Château Frontenac die daardoor oneindig missies kan draaien en daarmee oneindig munten,voorraden,goederen,medailles en fp kan leveren. Dat is pas een probleem GG en toch uitgebracht, mijn idee is iets beter berekend ;)
 

DeletedUser

Guest
FoE beloofd keer op keer dat zolang wij blijven spelen zij zullen blijven ontwikkelen dus volgende tijdperken zijn mogelijk.

Wat komt er dan na de toekomst? Ik denk eerder dat ze met nieuwe spelonderdelen gaan komen

Zoals in het idee omschreven staat zou het voor alle gebouwen gelden behalve de gebouwen die eenheden leveren dus ook GG.

Dus ook fp's?

De huidige cultuur om punten te halen met je GG staat op het punt te veranderen en heeft dan ook geen negatief effect in dit idee. Een negatieve productietijd zou je in theorie kunnen halen vanaf level 420 ongeveer, zie jij iemand in staat dat level te halen?

Had jij gedacht dat iemand zijn Alcatraz zo hoog kon brengen als nu?

Relatief de beste voorraden opbrengst haal je uit een 5 minuten productie. Naar welk level moet die GG voordat je de 5 minuten alleen maar hoeft aan te klikken en te innen?

Een wel realistisch probleem is het behalen van level 90 in Château Frontenac die daardoor oneindig missies kan draaien en daarmee oneindig munten,voorraden,goederen,medailles en fp kan leveren. Dat is pas een probleem GG en toch uitgebracht, mijn idee is iets beter berekend ;)

Maar niet goed genoeg.
 

PrivateHead

Actief lid
Wat komt er dan na de toekomst? Ik denk eerder dat ze met nieuwe spelonderdelen gaan komen
Ik niet, er blijven mogelijkheden zat om uit te breiden maar daar gaat dit niet over.

Dus ook fp's?
Als je daarmee bedoelt de GG die fp leveren dan is het antwoord ja.

Had jij gedacht dat iemand zijn Alcatraz zo hoog kon brengen als nu?
lvl100 is nog op geen enkele wereld gehaald (kan niet echt lang meer duren) in geen enkel land na 4 jaar spelen. Maar dat heeft niet veel met dit idee te maken.

Relatief de beste voorraden opbrengst haal je uit een 5 minuten productie. Naar welk level moet die GG voordat je de 5 minuten alleen maar hoeft aan te klikken en te innen?
Het blijft een % of het nou gaat om 24uur of 5 minuten. Je moet boven level 200 komen om de productietijd te halveren en na 40x innen (Pharos van Alexandrië) of 90x innen (Royal Albert Hall) is je bonus van die GG op en betekend dat een onmiddellijke waardevermindering. Daardoor ben je met een 5minuten productie heel de dag aan het innen voor een appel en een ei. Daar komt dan weer bij dat niemand op oneindige voorraden zit te wachten omdat die nergens toe leiden.

Maar niet goed genoeg.
Jammer dat taalmeesters niet kunnen rekenen ;)
 

DeletedUser

Guest
Het idee om producties in te korten trekt mij wel. Alleen ik denk dat je met een lager percentage ook al ver komt.
Als je stelt dat elk lvl 0,2 % versnelling geeft, dan heb je op lvl 10 een versnelling van 2%. Dit is bijna een half uur, en zou genoeg moeten zijn om het probleem van het verschuiven te verhelpen. Na lvl 10 zou elk lvl dan 0,1% kunnen zijn. Op die manier heb je op lvl 90 pas 10% versnelling, op lvl 490 dan 50% versnelling en pas bij lvl 990 een versnelling van 100%.

P.S. elke GG heeft op lvl 1 al een bonus. In jouw idee zou er dan 1% op lvls 1-4-7-10 bijkomen (of afgaan, hoe je het wilt bekijken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PrivateHead

Actief lid
Het idee om producties in te korten trekt mij wel. Alleen ik denk dat je met een lager percentage ook al ver komt.
Als je stelt dat elk lvl 0,2 % versnelling geeft, dan heb je op lvl 10 een versnelling van 2%. Dit is bijna een half uur, en zou genoeg moeten zijn om het probleem van het verschuiven te verhelpen. Na lvl 10 zou elk lvl dan 0,1% kunnen zijn. Op die manier heb je op lvl 90 pas 10% versnelling, op lvl 490 dan 50% versnelling en pas bij lvl 990 een versnelling van 100%.

P.S. elke GG heeft op lvl 1 al een bonus. In jouw idee zou er dan 1% op lvls 1-4-7-10 bijkomen (of afgaan, hoe je het wilt bekijken)

Het aangegeven percentage is meer ter indicatie van hoe het eruit zou zien, de FoE ontwikkelaars weten zelf beter dan ik hoe daar iets moois van te maken. Zij rekenen verder door met mooie proggies dan dat wij in een sheet kunnen rommelen ;)

Het gaat erom dat je op die manier een stukje kan korten op het innen van je stad zodat .... herhaling van zetten .... je begrijpt het punt al :)

Dus de discussie is niet echt het aan te bevelen percentage maar meer het idee dat er op die manier gebouwd kan worden aan korting op de tijd in je stad.
 

midas89

Actief lid
Ik ben hier een groot voorstander van. Ik heb ditzelfde idee ook geopperd op de beta afgelopen winter, toen ze om dat 'wensenlijstje' vroegen. Ik hoop echt dat er wat mee gedaan wordt, want er zijn nu teveel mensen die steeds te laat op werk of school komen, alleen omdat de productie steeds opschuift haha. "Nog even innen en dan... ai bus gemist"

De tijdskorting mag van mij alleen wel iets groter zijn. Alcatraz staat hier nu ook al op 18 uur ipv 24. Dat zou met de rest ook wel mogen van mij, voor de mensen die het GG hoog hebben staan.
Maar zelfs met een verkorte productietijd van 24 naar 23 uur kun je de oogst veel makkelijker in je dagschema vasthouden. En wordt het al snel een onmisbaar GG voor veel spelers.

Dat het eventueel een voordeel is voor plunderaars vind ik niet ter zake doen. Je munten/voorraad gebouwen horen altijd gemotiveerd te zijn, en je kunt je goederengebouwen zelf op een moment aanzetten dat je productie klaar is op tijdstip dat je er wel bent. En als je er last van hebt, wel, dan bouw je het GG toch niet.

Om het risico te vermijden dat dit GG te sterk wordt boven level 10, kun je de bonus iteratief maken. Dus korting van de huidige korting zeg maar. Zo kan je productietijd nooit nul worden, en wordt de tijdsverkorting elk niveau kleiner. Op hele hoge levels wordt de extra korting die je erbij krijgt eerder nul, dus is het dan vanzelf niet meer interessant om hem verder te levellen. Hoeven we ook niet bang te zijn wat er gebeurt op level 500.
 

midas89

Actief lid
Rekenvoorbeeldje.

Stel t/m level 10 geeft het GG elk niveau een tijdsverkorting van 1% op het totaal.
Op level 10 wordt een 24-uurs productie dan 21 uur en 36 minuten. 10% tijdsverkorting.

Vanaf level 11 kan de basisstap bijvoorbeeld 5 minuten zijn, met een verkorting van 98%.

Elk niveau daarboven wordt de tijd dan verkort met 98% van de korting het VORIGE level.

Dus level 11 geeft 5 minuten korting.
Level 12 geeft dan 98% van 5 minuten = 4 minuut 54 korting
Level 13 geeft dan 98% van 4:54 = 4 minuut 48 korting, en zo verder.

Op level 30 gaat er dan nog maar 3 minuut 24 af, en de totale productietijd is dan 20:12 uur.

Op level 50 gaat er nog maar 2 minuut 16 af, en op level 90 win je nog maar 1 minuut, en zit je totale productietijd op 18:15 uur van de originele 24.

En dan zit je al aardig in de buurt van het maximum haalbare, want doordat de verschillen steeds kleiner worden, komt er op een gegeven moment geen tijdskorting meer bij. Een halve seconde misschien, maar dat lijkt me geen 6.000 FP waard :p

Je eindigt met dit voorbeeld op 17 uur en 26 minuten productietijd, of een totale tijdskorting van 27,36%
De 17,5 uur bereik je ongeveer bij level 200.

Enfin, op deze manier leek het me een mooi gebalanceerd GG, zonder buitenproportionele voordelen op hele hoge niveaus.
 

PrivateHead

Actief lid
Allereerst moet ik zeggen dat ik dit een mooie formule vind en goed uitgewerkt, het zal niet mijn voorkeur hebben omdat het een slechte formule is voor een beloningssysteem. Juist het feit dat je steeds meer fp moet betalen en daar steeds minder voor terugkrijgt als beloning en uiteindelijk zelfs niets meer krijgt is onverkoopbaar. Dat is alsof je zegt dat alcatraz niet meer dan 100 units kan leveren maar je mag wel blijven volproppen. Een absolute grens moet je niet in een GG stoppen vind ik.
Dat iemand na 5-10 jaar spelen bizarre en bijna onwenselijke voordelen haalt uit zijn GG is een logisch verhaal. Spelers die net een jaar bezig zijn moeten ook kansloos zijn tov een speler die 10 jaar speelt. Daar komt bij dat de speler die dit spel zolang speelt best in therapie zou mogen ;)

Kortom, mooie formule maar het zou niet mijn keus zijn, gelukkig gaat dit idee niet over de formule want die wordt bepaald (en misschien ook bedacht) door de afdeling gamedesign. Het idee is en blijft de invoering van een nieuwe bonus bij een nog uit te brengen GG.
 

midas89

Actief lid
True.
Maar stel dat ze het zo implementeren, dan komt er ook nog een tweede bonus uit het GG, die het geheel misschien wat kan compenseren.
Zoals de munten uit de Frontenac bijvoorbeeld, die stappen worden elk level juist groter. Zoiets zou je ernaast kunnen zetten. Alleen dan geen munten natuurlijk haha.
Daarvoor is vast wel iets te verzinnen wat het voor de spelers de moeite maakt om door te blijven levellen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat een muntenbonus niet direct een reden zal zijn om heel hard een GG te lvlen. Al is je formule wel interessant denk ik :) Zijn er nog mensen die hier iets aan toe te voegen hebben?
 

PrivateHead

Actief lid
Ik denk dat een muntenbonus niet direct een reden zal zijn om heel hard een GG te lvlen. Al is je formule wel interessant denk ik :) Zijn er nog mensen die hier iets aan toe te voegen hebben?

Zo te zien zijn er geen aanvullingen of opmerkingen meer, tijd voor een poll?
 

DeletedUser

Guest
Ja, lijkt me wel. Poll geplaatst. Voor het idee en een samenvatting, zie de openingspost.
 

DeletedUser8890

Guest
Voordelen:
De kortere productietijden waardoor het dagelijks innen van je stad (zie topic van xxshadow) niet steeds verder uitloopt met alle ''gevolgen die we kennen''.
Een ongekend nieuwe bonus en dat is sws leuk

Echt typisch weer iets voor mensen alleen zichzelf willen helpen .
Vind t zelf zonde om een GG te zetten voor wat tijdsbesparing en idd t heeft veel effect op 24uurs productie maar t heeft amper effect op 8uurs productie 1% korting = 8ux60min = 480 min : 100 = 4,8 minuten is voor mij geen 6x6 +- waard
 

PrivateHead

Actief lid
Voordelen:
De kortere productietijden waardoor het dagelijks innen van je stad (zie topic van xxshadow) niet steeds verder uitloopt met alle ''gevolgen die we kennen''.
Een ongekend nieuwe bonus en dat is sws leuk

Echt typisch weer iets voor mensen alleen zichzelf willen helpen .
Vind t zelf zonde om een GG te zetten voor wat tijdsbesparing en idd t heeft veel effect op 24uurs productie maar t heeft amper effect op 8uurs productie 1% korting = 8ux60min = 480 min : 100 = 4,8 minuten is voor mij geen 6x6 +- waard

Beetje jammer dat je het op de man speelt yolo0;
Het is eerder typisch een GG wat bij spelers hoort die wat verder in de tijd zijn, die uitdaging heb jij nog niet. Omdat het GG uiteraard hoort bij een nieuw tijdperk is het vooral voor gevorderde spelers en dan speciaal voor hen die niet hele dagen online kunnen zijn. Ik val niet in die catagorie omdat ik al even met pensioen ben. Zelf zal ik er niet veel beter van worden dus het is geen egoïstisch voorstel. Het is een voorstel dat ontstaan is uit de signalen die vele spelers geven over het nadeel van elke dag 10-15 minuten opschuiven van je ophaaltijden. Zoals altijd heb je voor en tegenstanders daarom is er ook zoveel keus in GG en bonussoorten, nu dacht ik dat het dus leuk was om eens een andere bonussoort te helpen introduceren omdat de gebouwen met Munten, Voorraden, Goederen, Tevredenheid, Medailles, Legers en de aanvals/defence GG allemaal al zijn langs geweest. Tijd voor iets nieuws dus ;)
 

DeletedUser8890

Guest
PrivateHead maakt geen bal uit of jij t idee heb ingediend .
Velen zullen hiermee instemmen oftewel ''mensen'' ik zei niet PrivateHead wilt zichzelf helpen .
En niet gevorderd ? op mijn main-server zit ik in PMT en weet vaak meer dan hedendaagse/morgen spelers .
 

PrivateHead

Actief lid
PrivateHead maakt geen bal uit of jij t idee heb ingediend .
Velen zullen hiermee instemmen oftewel ''mensen'' ik zei niet PrivateHead wilt zichzelf helpen .
En niet gevorderd ? op mijn main-server zit ik in PMT en weet vaak meer dan hedendaagse/morgen spelers .

Je geeft aan dat je het "typisch vindt voor mensen alleen zichzelf willen helpen", daarmee heb je het over dit idee en is zichzelf een aanwijzer naar de indiener van het idee en dat ben ik toevallig. Met "mensen" in die zin zeg je dat ik in de categorie mensen val die alleen zichzelf willen helpen.

Hoe meer je weet, des te meer je weet dat je nog maar zo weinig weet.
Vrij vertaald naar Aristoteles.
 
Bovenaan