Nieuw GG

DeletedUser10703

Guest
Hey Iedereen,

Ik speel nu een behoorlijke tijd en had al een tijdje een idee voor de bonussen voor een GG

1: Wachtvuuroplag, per twee niveau's kan er een wachtvuur opgeslagen worden in het nieuwe gg de stadswal/wacht vanuit je stad of uit je voorraad. De bonus die het wachtvuur heeft komt bij je verdediging en wordt weergeven in dit grootste gebouw. Dit scheelt heel veel ruimte in de stad en maakt het weer de moeite om af een toe een wachtvuur mee te pikken.

2: Het zelfde idee maar dan toepasbaar op versieringen, je zou alleen de age na artic wat lastiger moeten maken betrekkende tot tevredenheid.

3: Wat ook een mooie zou zijn als bonus is dat je per twee of 3 levels een vakje uitbreiding unlocked (niet gelijk een veld) deze bonus zal dan ook wel een max hebben maar op basis van uitbreiding en grootte van het veld moet hier toch wel opties zijn

4: de laatste bonus die introduceert zou kunnen worden is een auto help vrienden, wanner de gg geint wordt worden automatisch afhankelijk van level zoveel vrienden geholpen. dit zou vooral voor de wat grotere spelers een makkelijk iets zijn en iets wat ik zeker de moeite zou vinden (afhankelijk van de grootte van de gg uiteraard)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden,

Groetjes

Rangelrooij
 

Mr.Quib

Actief lid
Hoi Rangelrooij, voordat ik inhoudelijk reageer, zou je e.e.a. wat verder willen uitwerken volgens de richtlijnen?

- Er zijn een aantal dingen die duidelijk aangegeven dienen te worden bij het posten van een idee:
  • Uitgebreide beschrijving van het idee: Omschrijf alle aspecten van het spel waar jouw idee invloed op zou kunnen hebben en geef aan voor welke groep mensen dit effect zal hebben.
  • Motivatie voor het idee: Omschrijf wat jouw reden is om dit idee voor te stellen en wat de toegevoegde waarde is.
  • Nadelen van het idee: Omschrijf de negatieve gevolgen op het spel die je ideeën kunnen hebben. Heeft je idee volgens jou geen negatieve gevolgen, geef dat dan aan.
 

DeletedUser10703

Guest
Oke geen probleem,

Groots gebouw de stadsmuur
Het idee is dat iedereen veel wachtvuren heeft, deze geven een verdedigingsbonus maar kosten ruimte. Ik heb er zelf nu 12 in me voorraad staan en er geen ruimte voor. Het nieuwe grootse gebouw werkt als volgt

Bonus1 Bonus 2
Lev 1 integratie 1 wachtvuur 1 extra aanvalswaarde
Lev 2 integratie 1 wachtvuur 2 extra aanvalswaarde
Lev 3 integratie 2 wachtvuren 2 extra aanvalswaarde
Lev 4 integratie 2 wachtvuren 3 extra aanvalswaarde
Lev 5 integratie 3 wachtvuren 3 extra aanvalswaarde
Lev 6 integratie 3 wachtvuren 4 extra aanvalswaarde
Lev 7 integratie 4 wachtvuren 4 extra aanvalswaarde
Lev 8 integratie 4 wachtvuren 5 extra aanvalswaarde
Lev 9 integratie 5 wachtvuren 5 extra aanvalswaarde
Lev 10 integratie 5 wachtvuren 6 extra aanvalswaarde

Zodra er een wachtvuur geintergreerd wordt komt de waarde bij het gg gebouw (4% per wachtvuur) wachtvuren die er eenmaal in zitten kunnen er niet meer uit

Het voordeel is dat alle spelers meer ruimte overhouden, Kleine spelers hebben hier voordeel aan maar ook de grote spelers.
Nadeel zou eventueel een grote verdedigende waarde van de echt grote spelers.

GG bonus de helpende hand

Bonus1
Lev 1 Hulp 2 vrienden
Lev 2 Hulp 4 vrienden
Lev 3 Hulp 6 vrienden
Lev 4 Hulp 8 vrienden
Lev 5 Hulp 10 vrienden
Lev 6 Hulp 12 vrienden
Lev 7 Hulp 14 vrienden
Lev 8 Hulp 16 vrienden
Lev 9 Hulp 18 vrienden
Lev 10 Hulp 20 vrienden
Lev 11 Hulp 21 vrienden
lev 12 hulp 22 vrienden

Het voordeel is dat dit als secundaire bonus wel een hele leuke zal zijn omdat dit echt veel werk scheelt die je dus lekker aan gvg of ge kan steken. Door te innen worden in je vrienden en gilde lijst afhankelijk van je level de hoeveelheid vrienden automatisch geholpen.

Nadeel zou misschien gemakzucht zijn of dat je dan niet specifiek een gebouw motiveert maar de ai dus er een uitzoekt
 

DeletedUser5968

Guest
quote sticky ideeën forum post.

Niet voor te stellen ideeën

Ideeën die op een van de volgende onderwerpen neerkomen kunnen direct door ons afgekeurd worden:
  • Draaien van gebouwen
  • Terugplaatsen van gebouwen in inventaris
  • Draaien van speelveld
  • 2D-weergave van het speelveld (bovenaanzicht)
  • "Wegen weergave" van het speelveld (alleen wegen zichtbaar maken)
  • Bouwmodus
  • Meer uitbreidingen toevoegen
  • Speelveld vergroten
  • Voorstel voor groots gebouw (gebouw zelf)
  • Afschaffen van plunderen
  • Voorstel voor een nieuwe eenheid
  • Features op de app die niet in de browser bestaan
  • Features in de browser die niet in de app zitten
  • Grotere legers
  • Informatie uit het spel kunnen exporteren
  • PvP gevechten waarbij beide spelers online zijn
  • Makkelijker verkrijgen van de (juiste) blauwdrukken
  • Missiereeksen
 

DeletedUser4306

Guest
Leuk idee en goed initiatief, maar helaas deel van de: Direct afgekeurd-lijst :(
 

Mr.Quib

Actief lid
Voorstel voor groots gebouw (gebouw zelf)
Is op meerdere manieren op te vatten. Gaat dit om voorstellen als 'ik wil Big Ben als GG', of zoals hier, dat er om een bepaalde functie van een GG wordt gevraagd. Vanwege de opmerking 'gebouw zelf' denk ik het eerste.

Inhoudelijk: ik denk dat je GG ideeën veel te ingrijpend zijn. Dit spel gaat om puzzelen hoe je je ruimte het best kunt indelen, dit haalt dat voor een groot deel onderuit, of maakt het veel te makkelijk. Reactie per idee:

1: Wachtvuuroplag, per twee niveau's kan er een wachtvuur opgeslagen worden in het nieuwe gg de stadswal/wacht vanuit je stad of uit je voorraad. De bonus die het wachtvuur heeft komt bij je verdediging en wordt weergeven in dit grootste gebouw. Dit scheelt heel veel ruimte in de stad en maakt het weer de moeite om af een toe een wachtvuur mee te pikken.
De ruimte die deze GG inneemt is waarschijnlijk al meer dan die paar wachtvuren die je er in kan stoppen.

2: Het zelfde idee maar dan toepasbaar op versieringen
Zie opmerking hierboven.

je zou alleen de age na artic wat lastiger moeten maken betrekkende tot tevredenheid.
Wat bedoel je hiermee?
Aan de ene kant wil je het makkelijker maken, maar na arctic moet het toch wat lastiger? :confused:

3: Wat ook een mooie zou zijn als bonus is dat je per twee of 3 levels een vakje uitbreiding unlocked (niet gelijk een veld) deze bonus zal dan ook wel een max hebben maar op basis van uitbreiding en grootte van het veld moet hier toch wel opties zijn
Nut? Lijkt me nogal ingrijpend, aangezien uitbreiding altijd per veld gaat. Hoe wil je een maximum instellen? Als ik dan een aantal vakjes heb vrijgespeeld en ik gooi die willekeurig tegen mijn stad aan, hoe gaat het dan wanneer ik een volledige uitbreiding daar wil plaatsen?

4: de laatste bonus die introduceert zou kunnen worden is een auto help vrienden, wanner de gg geint wordt worden automatisch afhankelijk van level zoveel vrienden geholpen. dit zou vooral voor de wat grotere spelers een makkelijk iets zijn en iets wat ik zeker de moeite zou vinden (afhankelijk van de grootte van de gg uiteraard)
Er zijn steeds meer functies toegevoegd die M/O stimuleren en makkelijker maken, zoals invoering van de 'Helpen' knop, Dynamic Tower, Zadenkluis en Taveerne. Om hier voordeel van te hebben zal je er iets voor moeten doen. Ik zie niet hoe je dit kunt combineren met een GG die hier een automatische handeling van maakt. Ook ben ik geen voorstander van het automatiseren van een wezenlijk onderdeel van dit spel. Als je er de moeite niet voor wil nemen, dan ook niet de voordelen krijgen.
Ook praktisch zie ik problemen: welke vrienden worden als eerst geholpen en is dat wel in mijn voordeel als het gaat om de goederen etc.
 

DeletedUser10486

Guest
Geen plaats voor wachtvuren, maar wel voor een groots gebouw?
Dit GG zorgt dus eigenlijk enkel voor extra verdedigingsbonus. Als dat er komt mag je het wel helemaal vergeten om nog buren aan te vallen. Dus ik ben tegen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben er ook tegen omdat dit idee niet uitsluit dat er toch ook nog wachtvuren in de stad komen te staan.
Waardoor het eigenlijk een extra verdedigingsgebouw is naast basilius en deal castle.
 

Mr.Quib

Actief lid
Bovendien zouden wachtvuren verboden moeten worden
Bereid je dan maar vast voor Charlie Brown :p
ritualflame.png

New buildings mostly mimic behavior of the ones that were used previously. For example Ritual Flame has the functionality of a Watchfire (with the value of 8% though)
 

DeletedUser

Guest
Bereid je dan maar vast voor Charlie Brown :p
ritualflame.png

New buildings mostly mimic behavior of the ones that were used previously. For example Ritual Flame has the functionality of a Watchfire (with the value of 8% though)

LOL! Quib! :)) Weet je toevallig ook hoe groot/ klein deze zal zijn?
 
Bovenaan