Motiveer voordeel ligt sinds Grootse gebouwen bij grote gildes, starters bieden niks

DeletedUser3175

Guest
Door de grootse gebouwen was er voor de spelers zelf weer voordeel om te motiveren.

Dit was goed bedacht maar bied geen toekomst. De gevorderde spelers verzamelen de blauwdrukken, daarna hebben ze van alle tijdperken de gebouwen compleet. Behalve mogelijk van de laatste twee. Op deze manier is het vooral interessant om de grootste spelers te motiveren.

Ik begrijp dat binnen een gilde motiveren altijd zijn voordelen heeft als je voor de groep/elkaar speelt. Maar je merkt wel het effect het motiveren zakt weer langzaam weg vooral de kleinere spelers worden vaak overgeslagen.

Het zou mooi zijn als juist de grotere spelers er baat bij hadden de kleintjes in te leiden/helpen in het spel. Niet alleen maar de grote worden groter, de sterken worden sterker. Startende spelers mogen best een handje geholpen worden zolang ze nog klein zijn.

Suggestie: voeg een paar weinig plaats innemende (3*3, 2*2 etc.) grootse gebouwen toe met kleinere bonussen maar gezien de beperkte grondgebruik wel erg voordelig, die alleen te verkrijgen zijn als je het tijdperk reeds voorbij bent. Wat je krijgt is dat spelers die net de rest voorbij is graag toch die blauwdrukken wil scoren en daardoor graag lagere spelers in zijn gilde heeft. Iemand die al geruime tijd de rest voorbij is heeft als de gebouwen klein genoeg zijn ook interesse als ze genoeg voordeel opleveren.
1 a 2 in de brons tijd. (Piramide van Cheops, Tempel van Artemis in Efeze)
1 a 2 in de ijzertijd. (Tempel van Hephaistos, Kolossus van Rodos)
1 in de vroege middeleeuwen. (Qalat Semaan)

Heb je ook gelijk de zeven wereld wonderen uit de oude wereld compleet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2383

Guest
Bij ons in de gilde worden juist de kleintjes geholpen;)
We hebben veel grote spelers, dus zijn de koloniale blauwdrukken niet meer zo moeilijk te vinden. We hebben juist moeite met ijzertijd en bronstijd gebouwen....
 

DeletedUser3175

Guest
Bij ons in de gilde worden juist de kleintjes geholpen;)
We hebben veel grote spelers, dus zijn de koloniale blauwdrukken niet meer zo moeilijk te vinden. We hebben juist moeite met ijzertijd en bronstijd gebouwen....

Dit komt omdat jullie gilde (en dan bedoel ik de spelers die er nu in zitten) al ver gevorderd waren voordat de grootse werden toegevoegd. Dit scenario is ook voor jullie over een paar maandjes niet meer. Dan kom je weer uit bij deze thread. De kleintjes zijn er niet mee geholpen.
 

DeletedUser2383

Guest
Mwah, dit komt meer door de goede sfeer bij The Avengers!;)
We hebben graag wat voor lekaar over en daarom is bijna iedereen tevreden!

MAar ik begrijp je punt wel hoor!
 

DeletedUser

Guest
Ik snap je probleem niet.
Er zijn altijd wel diamantspelers die, als ze de GGs uit de vroegste tijdperken willen, deze wel via diamanten vrijspelen. Wees dan slim en vlieg niet met heel de gilde op zo'n GG maar laat een paar mensen de blauwdrukken verzamelen zodat als zij alle blauwdrukken hebben, zij op hun beurt de GGs in kwestie neerzetten.
Dat geeft je een mooi domino effect waarbij je vertrekt met 1 speler die de GG heeft en na een tijd makkelijk 10 mensen die GG hebben en weer via FP donatie blauwdrukken verspreiden naar de rest van de leden.

En als je de kleine spelers niet wil motiveren omdat het je niks opbrengt, dan ben je een egoïst. het geeft mss maar belachelijk weinig munten per speler, maar je moet het in de 1ste plaats doen voor hen en NIET VOOR JEZELF.
 

DeletedUser2383

Guest
Dat vind ik dus ook D-Jarr.
Daarom is het bij ons dus ook geen probleem. Als grote spelers zijn wij ook afhankelijk van de motivaties van de kleinere spelers. Bovendien worden we als gilde sterker als de kleine spelers snel groeien.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat dit vrij simpel op te lossen valt, zonder gebouwen toe te voegen en zo...

Geef grotere leden meer munten voor hun stadsbezoeken!

20 munten per stadsbezoek is veel als je in de bronstijd zit. Nu zit ik in de late Middeleeuwen en voor de munten moet ik het alvast niet doen...
Voorbeeld (60 gildeleden + 60 buren + 60 vrienden motiveren = 3600 munten, peanuts voor zoveel moeite in dit tijdperk).

Als je nu eens 50 munten per bezoek zou krijgen wanneer je in een hoger tijdperk zit, dan krijgen we:
180*50=9000 munten!
Daarvoor zou ik al iets sneller buiten komen :cool:

Maak ik nu een denkfout of is dit een mogelijke, eenvoudige oplossing?
 
Bovenaan