Mogelijkheid om alleen handel van je vrienden te zien dmv een vinkje

optie om handel vrienden te zien via een vinkje

  • ja

    Stemmen: 19 95,0%
  • nee

    Stemmen: 1 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Enquête gesloten .

DeletedUser4562

Guest
Op dit moment kun je mbv een vinkje kiezen om de handel binnen alleen het gilde of de handel alleen binnen de buurt te zien.
Mijn idee is om dit uit te breiden met een mogelijkheid om alleen de handel met je vrienden te zien.

Het gaat mij niet om gratis handel (geen fp betalen) zoals in het verleden wel eens gevraagd is door andere leden.
Het overzicht van de handel met je vrienden zou zo beter te bekijken zijn.

Als ik handel kijk ik eerst binnen het gilde, daarna bij mijn vrienden en als laatste in de buurt.

Oude discussies hierover zijn een stille dood gestorven (zover ik kan zien ergens in 2013)

Mocht het zo zijn dat er al een actieve discussie van is, sorry voor dit verzoek.
Gaarna niet verwijzen naar oude discussie die 'dood' zijn of die totaal een andere kant op gegaan zijn dan het idee dat ik hier aanvoer :wacko:
 

DeletedUser4527

Guest
is al vaker gevraagd idd
ik denk dat je gewoon 3 vinkjes moet hebben , ook om handel te plaatsen , zo kan je scheef handelen met buren en netjes met je gilde , of als je iets echt drinmgend nodig hebt voor iedereen , dus de markten in 3 markten cutten en dan mogenlijk maken om ook tussen de markten te handelen (als betreffend vinkje aanstaat) :)
 

DeletedUser8037

Guest
Sluit me hier volledig bij aan. Dus ipv vinkje alleen voor gilde, een vinkje voor gilde, buren en vrienden. Afhankelijk van welke vinkjes gezet zijn is de handel zichtbaar voor je gilde en/of buren en/of vrienden
 

DeletedUser5968

Guest
Beste Jama2p

Ik vind dat je een valide idee hebt. Ikzelf zie wel de nut in van een 3e categorie op de markt.
Echter wil ik nog wel graag horen van meer mensen hoe zij erover nadenken alvorens ik hier een pol over kan beginnen.

Hopelijk zullen er meer mensen nu hun mening delen zodat wij een knoop kunnen doorhakken.

Groet Gaelwyn
 

DeletedUser1653

Guest
goed plan denk ik, maakt ook de zoektocht op de markt een stuk makkelijker en zo zou ik kunnen voorkomen dat een ander (lees buur) er bijvoorbeeld vandoor gaat met de handel die ik er speciaal voor een vriend opzet :)
 

DeletedUser

Guest
goed plan denk ik, maakt ook de zoektocht op de markt een stuk makkelijker en zo zou ik kunnen voorkomen dat een ander (lees buur) er bijvoorbeeld vandoor gaat met de handel die ik er speciaal voor een vriend opzet :)

Is die handel "speciaal voor een vriend" niet juist de manier waarop veelvuldig misbruik gemaakt wordt?
 

DeletedUser1653

Guest
hangt van jouw definitie van misbruik af. als ik besluit een vriend te helpen dmv (scheve) handel oid vindt ik dat geen misbruik.
is zelfs in mijn bescheiden opinie minder misbruik dan (scheve handel) verkopen voor een tig aantal fp in een GG.
maar dat is een andere discussie ;)
 

DeletedUser

Guest
hangt van jouw definitie van misbruik af. als ik besluit een vriend te helpen dmv (scheve) handel oid vindt ik dat geen misbruik.
is zelfs in mijn bescheiden opinie minder misbruik dan (scheve handel) verkopen voor een tig aantal fp in een GG.
maar dat is een andere discussie ;)

Scheve handel bestaat niet. Minder misbruik is ook misbruik.
 

DeletedUser5968

Guest
Beste mensen,

Er is besloten af te wijken van een algemeen leidende regel met betrekking tot indienen van een idee. Namelijk dat de topic starter de enige leidraad is voor het wel / niet activeren van een pol. Daar dit idee en sterke potentiële meerwaarde heeft, is besloten de topic starter niet langer te hanteren als leidraad daar de persoon zich niet laat horen. Daarentegen is besloten de andere forum gebruikers hun stem te laten horen. Daarom wil ik graag horen van minimaal 5 personen of zij hierop een pol willen zodat er gestemt kan worden.

Groet Gaelwyn
 

ojbojb

Actief lid
Ja gestemd, natuurlijk. Er is geen handelaar die hier negatief over denkt. alleen neutraal of ja.
en een vriend helpen met goederen doe je door de ONgunstige aanbieding te plaatsen, zodat niemand anders het aanneemt :)
 
Bovenaan