Militaire basis voor Gilde - Donatie vrij inzetbare eenheden aan Gilde

DeletedUser4655

Guest
Niet iedereen binnen je gilde heeft tijd om GvG te spelen, maar wil het wel optimaal steunen.
Door het toevoegen van een militaire basis aan het Gilde, waar gildeleden hun manschappen kunnen onderbrengen, kan iedereen direct bijdragen het GvG gevecht en Verdediging.
De manschappen worden gedoneerd zoals nu ook goederen. De manschappen kunnen hierna alleen voor het Gilde worden gebruikt.

Voordelen:
Impuls GvG strijd
impuls Alcatraz
Mogelijke optie nieuw GG, GG levert manschappen aan Gilde
Extra mogelijkheid om je gilde te steunen.

Nadelen:
Grotere spelers kunnen meer doneren(ar vechte ook vaker)
 

DeletedUser

Guest
Erg leuk idee om de mensen die niet strijden op de GvG toch betrokken te houden.
Het valt me op dat het lastig is binnen een gilde om iedereen tot nut te laten zijn voor de GvG zeker ook nu er veel spelers zijn die uitsluitend op de app spelen.
 

Wildstorter

Actief lid
Tegen: ze kunnen al slotjes vullen van sectoren met legers en goederen doneren. Krijg je ze niet zover om dat te doen dan is je motivatie misschien niet goed of moet je op zoek naar andere gildeleden omdat deze waarschijnlijk niet voldoen aan de (nieuwe) eis van het gilde.
 

DeletedUser

Guest
Tegen: ze kunnen al slotjes vullen van sectoren met legers en goederen doneren. Krijg je ze niet zover om dat te doen dan is je motivatie misschien niet goed of moet je op zoek naar andere gildeleden omdat deze waarschijnlijk niet voldoen aan de (nieuwe) eis van het gilde.

In principe vind ik dat je hier gelijk in hebt maar we moeten denk ik ook inzien dat door de steeds moderner wordende technologie tablets etc. dat er in huishoudens vaak niet eens een computer of laptop meer aanwezig is.
Ik heb nog zo’n ding voor de GvG anders was het al de deur uit dus de realiteit is dat de GvG wat outdated is en ook zeker in de ontwikkeling en bereikbaarheid voor iedereen.
 
Laat ze er dan voor zorgen dat de GvG beschikbaar wordt op de app. Sowieso, op dit moment is de app echt nog geen goed alternatief voor pc, neem het ontbreken van een degelijke chat functie. Dus als je gilde hoofdzakelijk bestaat uit tabletspelers dan moet je accepteren dat je gilde maar op halve kracht draait.

Maar er is nog een andere reden waarom dit voorstel twijfelachtig is. Zeg ik wil een GvG campagne plannen voor over een maand. Dan roep ik mijn leden op alvast eenheden te gaan trainen. Nu betekent dat een barakje neerzetten zodat alca lekker z'n werk kan doen zodat iedereen geoeg onafhankelijke eenheden op voorraad heeft. Met dit idee betekent dat dus ook dat iedereen die een barakje heeft neergepoot ook dagelijks 4 eenheden kan gaan doneren zodat we tegen de tijd dat we beginnen niet eens meer eenheden kwijt zijn aan het plaatsen van verdedigende legers. Dan hoef je dus met je tactische planning nauwelijks meer rekening te houden met de capaciteiten van je gilde. Dus van mij hoeft het niet. Dit idee is vooral gunstig voor GvG strategen die er geen rekening mee houden dat met name kleinere spelers vaak nog geen alca level 80 hebben. Ja, en natuurlijk voor app spelers die zichzelf volkomen terecht buiten spel voelen staan, maar hey, als je geen pc of laptop tot je beschikking hebt kan je jezelf natuurlijk oprecht afvragen of je wel in een gilde thuishoort waar wel actief GvG gespeeld wordt. En anders kan je mooi compenseren door wat meer goederen te doneren of de alca's van actieve GvG'ers te sponsoren.

Maar dus vooral, in plaats van hun energie in dit soort workarounds te steken, laat ze er lekker voor zorgen dat GvG wel haalbaar wordt voor tablet spelers. Maar dan graag eerst de chat regelen, anders kunnen ze alsnog niet meedoen aan goed gecoördineerde aanvallen. Ik heb graag dat iedereen stopt met aanvallen bijvoorbeeld als ik op de chat roep STOP (om maar wat te noemen)
 

DeletedUser

Guest
Laat ze er dan voor zorgen dat de GvG beschikbaar wordt op de app. Sowieso, op dit moment is de app echt nog geen goed alternatief voor pc,

Daar ben ik het volkomen mee eens en dat zou ook zeker mijn voorkeur hebben boven dit voorstel maar ja heeft Inno nog wel trek om de GvG ook voor app spelers beschikbaar te maken vraag ik me dan af.
Maar chat en GvG voor de app is onontbeerlijk en van die domme flashbrowsers voor de app is gewoon echt te stroperig als alternatief.


Ja, en natuurlijk voor app spelers die zichzelf volkomen terecht buiten spel voelen staan, maar hey, als je geen pc of laptop tot je beschikking hebt kan je jezelf natuurlijk oprecht afvragen of je wel in een gilde thuishoort waar wel actief GvG gespeeld wordt.

Een beetje zuur is dat wel want laten we wel zijn dat zijn nu juist de betere gildes.
Zo krijg je verschillende klasse spelers op één zelfde platform.
Ik geef je mee dat dit aan nalatigheid van Inno ligt maar toch wel heel sneu hoor om op basis daarvan mensen uit te sluiten als gilde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zeg dat je jezelf als appspeler kan afvragen of je wel in het juiste gilde zit als je er een probleem mee hebt dat je niet volwaardig mee kan spelen. En hoewel wij daar nu niemand om uitsluiten, zou het inderdaad wel een goeie reden zijn. Een levendig gilde heeft een levendige chat waar appspelers sowieso al niks van meekrijgen. Dus er is allang spake van "apartheid". Maar wie weet, komt het nog eens goed, in het begin hadden app spelers ook geen mail toen waren het helemaal 2e rangs spelers, nu kunnen ze tenminste al communiceren met hun gildegenoten.
 

DeletedUser

Guest
Maar wie weet, komt het nog eens goed, in het begin hadden app spelers ook geen mail toen waren het helemaal 2e rangs spelers, nu kunnen ze tenminste al communiceren met hun gildegenoten.

Ja, we blijven rijkhalzend uitkijken naar Inno-vaties :D
Toch maar nieuwe lappies blijven kopen tot die tijd.
 
Bovenaan