mijn kat

DeletedUser3311

Guest
oke nu begint me kat te snotteren uit ze neus...


laat maar is al weg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

FantasyFan

Actief lid
Niesziekte bij katten is een serieuze ziekte, waar ze aan kunnen overlijden, vooral kittens en oude katten. Daarom worden ze daarvoor normaal gesproken elk jaar ingeënt. Er zijn meerdere virussen en bacteriën die niesziekte kunnen veroorzaken en het is zeer besmettelijk. Katten die het wel overleven kunnen een chronische vorm van niesziekte overhouden. Het is daarom belangrijk om tijdig naar de dierenarts te gaan, en ook als de symptomen niet verdwijnen. Mijn eigen kat heeft als jong kitten niesziekte gehad, lang voordat ik haar kreeg, en ze heeft het gelukkig overleefd, maar wel met een groeiachterstand en chronische niesziekte. Het is geen lolletje dat beestje altijd benauwd te horen zijn en te horen niezen, en met natte oogjes rond te zien lopen. Dus laten controleren of het helemaal weg is, als je twijfelt, is helemaal geen gek idee.
 

DeletedUser5820

Guest
staart verbranden is veel erger! daar gaan ze ook niet dood aan...
 

DeletedUser

Guest
Heeft de dierenarts ook iets gezegd over de voeding? Dat je bijv. beter droge dan natte voeding kunt geven, of dat je bepaalde soorten melk beter niet kunt geven? Infecties aan luchtwegen kunnen nl. ook in verband staan met infecties aan blaas/nierwegen. Ben geen dierenarts, maar in m'n studententijd hadden we een 'gezamenlijke' huiskat en die brachten we paar keer naar de dierenarts voor ogenschijnlijk onschuldige verkoudheid. Bleek idd meer te zijn dat dat. Uiteindelijk goed gekomen hoor, maar we hebben die arts toen de oren van de kop gevraagd :eek:
 

DeletedUser3311

Guest
als hij begint te snotteren is ie verkouden of heeft ie ligjes niesziekte dan gwn naar de dierenarts bellen dan krijgen we poeder of een tabletjes en dan is het weg, bij me kat!
 

DeletedUser5820

Guest
als hij begint te snotteren is ie verkouden of heeft ie ligjes niesziekte dan gwn naar de dierenarts bellen dan krijgen we poeder of een tabletjes en dan is het weg, bij me kat!

Onze bejaarde kat is klein voor haar leeftijd waardoor buurtgenoten haar ook aanzien voor een jong poesje. Zij heeft ook last van de nies. ze is 3 jaar en een maand ouder dan ik.
 

DeletedUser

Guest
ik heb 3 kippen
had er drie toen was er een dood gegaan toen ze sliep toen lag ze in het hok.
ze was van de stok af gevallen.:(

toen kregen we een nieuwe
:)
 

DeletedUser

Guest
Mijn kat heeft dit ook gehad.
Er is een kans dat jouw kat niesziekte heeft. Dit moet optijd behandeld worden want kan erg 'fout' zijn voor katten.
Als ik jou was zou ik naar de dierenarts gaan voor medicijn
 
Bovenaan