Middelbare Schooluren

DeletedUser

Guest
Momenteel heeft een middelbare scholier in Nederland 1040 schooluren. Vele docenten, studenten en ouders hebben al geklaagd dat dit te veel is, maar minister houdt vol dat 1040 uur noodzakelijk is voor een goed onderwijs.
Maar hoe kan het dan dat ze in Finland met 970 uur het beste onderwijs ter wereld hebben?

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten!
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat middelbare scholieren niet elke dag tot 2 uur op kunnen blijven.
 

DeletedUser

Guest
de meeste normale lessen bij ons op school worden denk ik best wel nuttig ingevuld, dus de kwaliteit van het onderwijs zou achteruitgaan als we die kwijt raken. er is alleen 1 ding waar ik me heel erg aan erger, en dat is de "begeleide zelfstudie" (bz). het houd in dat je in een lokaal zit huiswerk te maken met een leraar voor de klas die daar zijn repetities aan het nakijken is of lessen voorbereid. vaak is dit een leraar van een vak dat je helemaal niet hebt (geschiedenis voor iemand met een NT-profiel). deze lessen zijn nutteloos en moeten dus direct afgeschaft worden. we hebben 2 uur bz in de week dus dan zou je uitkomen op 1040 - 2*40 = 960, en ja hoor, (ongeveer) het aantal lessen in Finland!!
 

DeletedUser326

Guest
het ligt niet zo zeer aan een week meer of minder als wel de instelling van de studenten en docenten.
de docenten worden momenteel van de ene methode(manier van lesstof aanbieden ) op de andere gezet.
wanneer er een vast systeem word gebruikt hoeft niet alles van nul op gebouwd te worden, docenten kunnen dan lesstof optimaliseren iets waar ze nu ook geen tijd voor hebben.
 

DeletedUser

Guest
Het ligt niet alleen aan ons schoolsysteem maar ook aan de leerlingen en ook de docenten.

Tegenwoordig kan zowat iedereen met een klein stel hersens docent worden, niet dat hier wat tegen is, maar je hebt van die leraren waar je dus totaal niets van leert.. Ook de leerlingen zijn tegenwoordig nogal losbandiger geworden, ze luisteren minder goed en ze doen gewoon wat ze willen. Nogal brutaal en totaal geen respect voor de leraar... Ik schaam me echt serieus soms voor mijn jaargenoten.

Dan klopt inderdaad ook nog dat ons schoolsysteem continue verandert waardoor alles weer warrig en anders is! Maar dat neemt nog steeds niet weg dat de leerlingen tegenwoordig ook totaal niet goed opgevoed worden en dat zowat iedereen docent kan worden..
 

DeletedUser476

Guest
Jullie Nederlanders hebben het niet zo slecht in vergelijking met de Belgisch jongeren. Deze moeten 1184 uren op de schoolbanken doorbrengen.

Maar hoe kan het dan dat ze in Finland met 970 uur het beste onderwijs ter wereld hebben?

Ik denk dat het aantal uren les niet te maken heeft met de kwaliteit. Het gat meer over de gezien stof en strengheid van de leerkracht.
 

DeletedUser58

Guest
Ik vind het prima om meer nuttige lessen te volgen. Nu wordt je gedwongen om een paar uur per dag in de mediatheek of in lessen huiswerk te doen om het voorgeschreven aantal uren te halen. Terwijl ik in veel gevallen dit beter thuis kan doen. Gewoon omdat je daar alles bij de hand hebt aan boeken en dergelijke. En je zit niet achter een pc die een kwartier nodig heeft om een pagina te openen.

Daarbij zit ik ook vaak in de les dat er niets gedaan wordt maar dat je een beetje uit het raam zit te kijken tot de lessen voorbij zijn. ja zelfs de leraar weet soms niet eens waarom we nog moeten blijven. Op deze manier heb je er niets aan dat het aantal verplichte lesuren verhoogd gaat worden.
 

DeletedUser326

Guest
Het ligt niet alleen aan ons schoolsysteem maar ook aan de leerlingen en ook de docenten.

Tegenwoordig kan zowat iedereen met een klein stel hersens docent worden, niet dat hier wat tegen is, maar je hebt van die leraren waar je dus totaal niets van leert.. Ook de leerlingen zijn tegenwoordig nogal losbandiger geworden, ze luisteren minder goed en ze doen gewoon wat ze willen. Nogal brutaal en totaal geen respect voor de leraar... Ik schaam me echt serieus soms voor mijn jaargenoten.

Dan klopt inderdaad ook nog dat ons schoolsysteem continue verandert waardoor alles weer warrig en anders is! Maar dat neemt nog steeds niet weg dat de leerlingen tegenwoordig ook totaal niet goed opgevoed worden en dat zowat iedereen docent kan worden..

ik denk dat we wel op een lijn zitten ;) nu de rest van Nederland nog



Ik denk dat het aantal uren les niet te maken heeft met de kwaliteit. Het gat meer over de gezien stof en strengheid van de leerkracht.

handhaven van een klas hoeft niet met gezag, dit kan ook wanneer de docent respect krijgt van zijn leerlingen. respect krijg is alleen de kunst van het docent zijn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Het ligt niet alleen aan ons schoolsysteem maar ook aan de leerlingen en ook de docenten.

Tegenwoordig kan zowat iedereen met een klein stel hersens docent worden, niet dat hier wat tegen is, maar je hebt van die leraren waar je dus totaal niets van leert.. Ook de leerlingen zijn tegenwoordig nogal losbandiger geworden, ze luisteren minder goed en ze doen gewoon wat ze willen. Nogal brutaal en totaal geen respect voor de leraar... Ik schaam me echt serieus soms voor mijn jaargenoten.

Dan klopt inderdaad ook nog dat ons schoolsysteem continue verandert waardoor alles weer warrig en anders is! Maar dat neemt nog steeds niet weg dat de leerlingen tegenwoordig ook totaal niet goed opgevoed worden en dat zowat iedereen docent kan worden..

Het is inderdaad waar dat een deel van de leerlingen niet goed opgevoed worden, maar de leerlingen die wél goed zijn opgevoed doen het ook niet altijd goed op school en daar ligt denk ik het grootste probleem, dat scholen door de bomen het bos niet meer zien en geen idee hebben wat ze eraan kunnen doen.

de meeste normale lessen bij ons op school worden denk ik best wel nuttig ingevuld, dus de kwaliteit van het onderwijs zou achteruitgaan als we die kwijt raken. er is alleen 1 ding waar ik me heel erg aan erger, en dat is de "begeleide zelfstudie" (bz). het houd in dat je in een lokaal zit huiswerk te maken met een leraar voor de klas die daar zijn repetities aan het nakijken is of lessen voorbereid. vaak is dit een leraar van een vak dat je helemaal niet hebt (geschiedenis voor iemand met een NT-profiel). deze lessen zijn nutteloos en moeten dus direct afgeschaft worden. we hebben 2 uur bz in de week dus dan zou je uitkomen op 1040 - 2*40 = 960, en ja hoor, (ongeveer) het aantal lessen in Finland!!

Dit is iets wat je steeds vaker hoort. Ik zit/zat op een daltonschool, waar soortgelijke uren worden aangeboden waarbij je zelf mag kiezen bij welke docent je zit. Deze manier van werken was destijds er innovatief, maar nu gebeurt het overal en wordt het gebruikt als "opvullertjes". Daarbij hebben wij nu extra uren Nederlands, engels en wiskunde gekregen die voor veel mensen overbodig zijn ipv extra "daltonuren" die wel nuttig besteed kunnen worden (eigen verantwoordelijkheid).
 

DeletedUser93

Guest
Mmz, ik denk dat het ook veel ligt aan de leerlingen van nu, ze zijn vveel drukker en er valt niet veel te leren. Natuurlijk ligt het ook aan de leraren,zaosl dat ze leraren aannemen die niet kunnen uitleggen, maar ik denk dat momenteel het prbleem bij de leerlingen ligt. En dan kijk ik alleen naar ijn klasgenoten, die doen geen flikker, vworden ewr altijd uitgestuurd en willen niks leren van de leraar, en daardoor willen ze juist nog meer uren. IK denk dat als de leerlingen meer hun best deden en zo meer konden leren in de tijd in de les, er ook minder uren nodig zijn, want nu word er 10 m,in van een les verspilt aan stommiteiten van leerlingen bij ons. Ook denk ik dat je er ook niet veel van leert dat als een les uitvalt, je gewoon invallers hebt die niks erover weten en je dan iets moet maken wat je niet begrijpt.
 

DeletedUser476

Guest
ik denk dat we wel op een lijn zitten ;) nu de rest van Nederland nog




handhaven van een klas hoeft niet met gezag, dit kan ook wanneer de docent respect krijgt van zijn leerlingen. respect krijg is alleen de kunst van het docent zijn...

Dat is ook waar. Maar als er een softie van voor staat met haar kont te schudden dan is het wel begrijpelijk dat de punten dalen. XD
 

DeletedUser78

Guest
de meeste normale lessen bij ons op school worden denk ik best wel nuttig ingevuld, dus de kwaliteit van het onderwijs zou achteruitgaan als we die kwijt raken. er is alleen 1 ding waar ik me heel erg aan erger, en dat is de "begeleide zelfstudie" (bz). het houd in dat je in een lokaal zit huiswerk te maken met een leraar voor de klas die daar zijn repetities aan het nakijken is of lessen voorbereid. vaak is dit een leraar van een vak dat je helemaal niet hebt (geschiedenis voor iemand met een NT-profiel). deze lessen zijn nutteloos en moeten dus direct afgeschaft worden. we hebben 2 uur bz in de week dus dan zou je uitkomen op 1040 - 2*40 = 960, en ja hoor, (ongeveer) het aantal lessen in Finland!!


Hanzo, Ken ik jou niet ergens van? (Heb jij ook op Ikariam gespeeld?) (sorry moest dit even vragen ;))
 

DeletedUser293

Guest
Het aantal uur moet sowieso naar 1000!

In de 1e en 2e moet je verplicht op school blijven tijdens studieuur, wij hebben er redelijk veel, maar wij hebben ook heel veel zieke docenten gehad die minimaal 2 maanden ziek zijn/waren erg irrtant dat je dan 1 maand geen Frans hebt bijv. wij kregen toen 150 woordjes voor de volgende les om te leren...en dat was na de 1e les...dus school moet gewoon sneller voor vervanging zorgen dan is er niet meer uur nodig...
Btw studieuur moet ook afgeschaft worden, ik heb serieus nog nooit wat fatsoenlijks gedaan tijdens studieuur, meestal spijbel ik dan met wat vrienden, nog nooit hoeven na-blijven...

Nee nou morgen, 2 uur extra les, normaal 1e 3 uur vrij en nu 1e 2 uur les bij gekomen dus moet ik er verplicht zijn, 3e uur studieuur, pff dan moet je ook nog eens op school blijven nee, dat kan/mag gewoon niet!

Dus ik denk dat het probleem bij het schoolsysteem zelf ligt, ze moeten sneller optreden bij problemen...
En bij mislukte leraren die niet kunnen uitleggen (*Kuch*NT Leraar*Kuch) heeft meerdere malen gesprek gehad over zijn stank en manier van lesgeven whaha :D tegenwoordig nemen we gewoon deo mee en spuiten we 't lokaal vol :p
 

DeletedUser

Guest
Guys, doe als ik net als ik, neem een laptop mee naar school en zeg tijdens je tussenuren/opvanguren/ophokuren dat je daarop aan het werk bent voor een verslag of wat dan ook (wat je dan daadwerkelijk doet laat ik aan jullie zelf over ;))

En niet het aantal uren moet omlaag, de kwaliteit moet omhoog. Leraren moeten weer weten wat lesgeven is, de leerling motiveren en interesseren voor een vak, de lessen moeten weer leuk en leerzaam worden. Als voorbeeld: Jullie hebben vast wel het hoorcollege van DWDD gezien van afgelopen hemelvaart. In die drie kwartier heb ik meer geleerd dan bij een heel jaar natuurkunde (en dat noemen ze dan VWO... soms lijkt het meer op vervelend waardeloos onderwijs). Jaren VWO en nog weet ik meer van documentaires, wetenschappelijke tijdschriften en kranten die ik zo nu en dan kijk/lees.

Ik snap volkomen waarom de kwaliteit zo laag is. Het ligt niet aan de leerlingen, het ligt aan de manier waarop met hen omgegaan wordt. Het draait allemaal om motivatie, als school en als leraar moet je leerlingen zien te motiveren en als je dat niet lukt zou je eigenlijk het onderwijs uit moeten.

Er zijn trouwens nog wel goede leraren die dit weten te doen, het zijn er helaas zo bedroevend weinig...
 

DeletedUser483

Guest
Tsja ehm...ik weet in ieder geval al wat er scheelt op mijn school.


Allereerst de hoeveelheid lessen.

In klas 4 en 5 dienen wij 32 uren op school te zitten per week, in klas 6 30. De meeste leerlingen hebben minder uren echt 'les' in de week; het verschil moeten ze dan aanvullen met keuzewerktijd(KWT), oftewel(zoals eerder genoemd) in een lokaal zitten en je eigen werk doen.

Het eerste halfjaar van klas 4 heb ik 28 uur les in de week gehad. Toen was ik nog vrij braaf en draaide ik wekelijks 4 uur KWT, zoals het hoorde. Die motivatie heb ik niet lang gehad. Halverwege het jaar zakte het aantal lesuren per week voor mij, wegens vakken die je enkel het eerste halfjaar kreeg, naar 24. Ik diende dan bijvoorbeeld op woensdagochtend om 9.20 op school te verschijnen, om 3 uur lang in een achterkamertje mijn werk te zitten doen, totdat mijn les begon om 12.35. Die les eindigde om 14.15, waarna ik nog tot 15.15 weer in hetzelfde achterkamertje diende te gaan zitten. Ik begon daar weg te blijven. Het bleek niet op te vallen bij het schoolbestuur dat ik 8 uur in de week te weinig draaide. Klas 5 en 6 zelfde verhaal. Ik heb nooit een KWTcontrole gehad. In klas 6 heb ik het vak Duits gehad, wat mij niet beviel, echter heb ik nooit de moeite genomen dit door te geven. Ik was er dan ook niet, wat driekwart jaar onopgemerkt is gebleven. Van september tot maart heeft niemand gemerkt dat ik nooit bij lessen aanwezig was en ook geen enkel proefwerk Duits maakte.

Vrij schokkende resultaat: ik heb in de tweede helft van mijn schoolcarriere, de laatste 3 jaar, een ruime 400 uur gespijbeld. Dit komt neer op bijna een half jaar aan schooluren die ik niet gevolgd heb. Ik ben nooit gesnapt. Het is geen enkele docent, conrector, concierge, mentor of wat dan ook opgevallen.



Ten tweede, de invulling van de lessen.

Mijn school heeft ervoor gekozen elke leerling te voorzien van een eigen schoollaptop. Jeweetwel, vernieuwing, leerlingen kunnen sneller informatie opzoeken voor projecten en dergelijken, teksten schrijven, presentaties maken gaat sneller, interactieve omgevingen die zo goed zijn voor het leerproces.

Helaas werkt het in de praktijk iets anders. Wat komen we nu namelijk tegen in een doorsnee les van een examenklas? Leerlingen zitten allemaal achter hun laptop, misschien doen een paar van hen wat ze horen te doen, maar de rest kijkt filmpjes, speelt Age of Empires, hangt rond op allerlei blogs en fora die vrij weinig met school te maken hebben. En de docent? Die doet in de helft van de gevallen vrolijk mee met laptoppen. Doodse stilte in de klas, afgezien van een zacht gezoem, dit komt echter niet uit hardwerkende puberhersenen maar uit 30 elektronische apparaten. Het is ridicuul, echt waar. Lessen zijn bij ons geen lessen meer, maar computeruurtjes.

Zoals gezegd doen de docenten vaak vrolijk mee. Die zit bij ons gewoon voorin de klas op zijn eigen laptop. Je doet gewoon dat wat op de studieplanner staat, en als je een vraag hebt, dan kun je die altijd stellen. Maar is zoiets wel te verwachten van middelbare scholieren? Naast dat het voor hen erg lastig is om die motivatie zelf op te brengen(zo'n laptop werkt uiteraard ook niet mee), werkt zo'n laptoppende docent voor de klas ook niet echt motiverend. Waar is de tijd heen dat de docent standaard begon met een flink stuk uitleg over de stof van die week, waarna de leerlingen als er tijd over is, en anders thuis, de bijbehorende opgaven en verwerkingsopdrachten maken? Er is op mijn school een docent van de 'oude generatie' die nog strak vasthoudt aan zijn eigen principes en nog niet toegegeven heeft aan die laptops. Daar is het gewoon laptops dicht, boek erbij, neus naar het bord en luisteren met die handel. Eerlijk gezegd heb ik heel veel van deze leraar opgestoken. Zijn lessen waren nuttig. Uiteraard dachten mijn medescholieren daar heel anders over; het was een vervelende leraar, want je kon bij hem simpelweg niet als een zandzak op je stoel hangen en Snake spelen. Waarom ga je dan nog naar school, denk ik dan.



Mijn conclusie is dat de docenten en schoolbesturen van tegenwoordig te laks zijn geworden. Er mag teveel. Bestempel mij als ouderwets, maar ik denk dat het onderwijs gigantisch doorgeslagen is in het 'meegaan met de tijd'. De jeugd van tegenwoordig heeft een grote mond gekregen; in plaats van dat proberen binnen de perken te houden(wat me toch zeker ook een taak van het onderwijs lijkt, aangezien de jeugd een aanzienlijk deel van zijn tijd op school doorbrengt), heeft het onderwijs zich daarbij neergelegd. Naast dat die grote mond al geen geweldige zaak is, heeft dit ook zeker een slechte invloed op de kwaliteit van het onderwijs.

Naar mijn mening mogen de docenten fors strenger worden. Tafels mogen wat mij betreft ook wel weer apart staan, in plaats van die tafelgroepjes voor 2. De algemene opinie stelt dat school leuk moet zijn; eerlijk gezegd vind ik dat het allemaal wel wat minder mag. Scholieren mogen best wat harder hun best doen voor een goede toekomst. Ik ben door de afgelopen 6 jaar behoorlijk expert geworden in het imiteren van een zoutzak. Het heeft me weinig voldoening gegeven, om maar niet te spreken over het gebrek aan discipline waar ik de rest van m'n leven mee zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Tsja ehm...ik weet in ieder geval al wat er scheelt op mijn school.


Allereerst de hoeveelheid lessen.

In klas 4 en 5 dienen wij 32 uren op school te zitten per week, in klas 6 30. De meeste leerlingen hebben minder uren echt 'les' in de week; het verschil moeten ze dan aanvullen met keuzewerktijd(KWT), oftewel(zoals eerder genoemd) in een lokaal zitten en je eigen werk doen.

Het eerste halfjaar van klas 4 heb ik 28 uur les in de week gehad. Toen was ik nog vrij braaf en draaide ik wekelijks 4 uur KWT, zoals het hoorde. Die motivatie heb ik niet lang gehad. Halverwege het jaar zakte het aantal lesuren per week voor mij, wegens vakken die je enkel het eerste halfjaar kreeg, naar 24. Ik diende dan bijvoorbeeld op woensdagochtend om 9.20 op school te verschijnen, om 3 uur lang in een achterkamertje mijn werk te zitten doen, totdat mijn les begon om 12.35. Die les eindigde om 14.15, waarna ik nog tot 15.15 weer in hetzelfde achterkamertje diende te gaan zitten. Ik begon daar weg te blijven. Het bleek niet op te vallen bij het schoolbestuur dat ik 8 uur in de week te weinig draaide. Klas 5 en 6 zelfde verhaal. Ik heb nooit een KWTcontrole gehad. In klas 6 heb ik het vak Duits gehad, wat mij niet beviel, echter heb ik nooit de moeite genomen dit door te geven. Ik was er dan ook niet, wat driekwart jaar onopgemerkt is gebleven. Van september tot maart heeft niemand gemerkt dat ik nooit bij lessen aanwezig was en ook geen enkel proefwerk Duits maakte.

Vrij schokkende resultaat: ik heb in de tweede helft van mijn schoolcarriere, de laatste 3 jaar, een ruime 400 uur gespijbeld. Dit komt neer op bijna een half jaar aan schooluren die ik niet gevolgd heb. Ik ben nooit gesnapt. Het is geen enkele docent, conrector, concierge, mentor of wat dan ook opgevallen.
...
Geniaal, helaas zijn ze bij mij in het andere uiterste doorgeschoten, alles wordt overal gecontroleerd... Overal camera's, allemaal systemen om de leerling de controleren ('t lijkt soms wel een gesloten inrichting)... En vervolgens bieden ze de meest kansloze kwaliteit onderwijs aan...

...
Ten tweede, de invulling van de lessen.

Mijn school heeft ervoor gekozen elke leerling te voorzien van een eigen schoollaptop. Jeweetwel, vernieuwing, leerlingen kunnen sneller informatie opzoeken voor projecten en dergelijken, teksten schrijven, presentaties maken gaat sneller, interactieve omgevingen die zo goed zijn voor het leerproces.

Helaas werkt het in de praktijk iets anders. Wat komen we nu namelijk tegen in een doorsnee les van een examenklas? Leerlingen zitten allemaal achter hun laptop, misschien doen een paar van hen wat ze horen te doen, maar de rest kijkt filmpjes, speelt Age of Empires, hangt rond op allerlei blogs en fora die vrij weinig met school te maken hebben. En de docent? Die doet in de helft van de gevallen vrolijk mee met laptoppen. Doodse stilte in de klas, afgezien van een zacht gezoem, dit komt echter niet uit hardwerkende puberhersenen maar uit 30 elektronische apparaten. Het is ridicuul, echt waar. Lessen zijn bij ons geen lessen meer, maar computeruurtjes.

Zoals gezegd doen de docenten vaak vrolijk mee. Die zit bij ons gewoon voorin de klas op zijn eigen laptop. Je doet gewoon dat wat op de studieplanner staat, en als je een vraag hebt, dan kun je die altijd stellen. Maar is zoiets wel te verwachten van middelbare scholieren? Naast dat het voor hen erg lastig is om die motivatie zelf op te brengen(zo'n laptop werkt uiteraard ook niet mee), werkt zo'n laptoppende docent voor de klas ook niet echt motiverend. Waar is de tijd heen dat de docent standaard begon met een flink stuk uitleg over de stof van die week, waarna de leerlingen als er tijd over is, en anders thuis, de bijbehorende opgaven en verwerkingsopdrachten maken? Er is op mijn school een docent van de 'oude generatie' die nog strak vasthoudt aan zijn eigen principes en nog niet toegegeven heeft aan die laptops. Daar is het gewoon laptops dicht, boek erbij, neus naar het bord en luisteren met die handel. Eerlijk gezegd heb ik heel veel van deze leraar opgestoken. Zijn lessen waren nuttig. Uiteraard dachten mijn medescholieren daar heel anders over; het was een vervelende leraar, want je kon bij hem simpelweg niet als een zandzak op je stoel hangen en Snake spelen. Waarom ga je dan nog naar school, denk ik dan.



Mijn conclusie is dat de docenten en schoolbesturen van tegenwoordig te laks zijn geworden. Er mag teveel. Bestempel mij als ouderwets, maar ik denk dat het onderwijs gigantisch doorgeslagen is in het 'meegaan met de tijd'. De jeugd van tegenwoordig heeft een grote mond gekregen; in plaats van dat proberen binnen de perken te houden(wat me toch zeker ook een taak van het onderwijs lijkt, aangezien de jeugd een aanzienlijk deel van zijn tijd op school doorbrengt), heeft het onderwijs zich daarbij neergelegd. Naast dat die grote mond al geen geweldige zaak is, heeft dit ook zeker een slechte invloed op de kwaliteit van het onderwijs.

Naar mijn mening mogen de docenten fors strenger worden. Tafels mogen wat mij betreft ook wel weer apart staan, in plaats van die tafelgroepjes voor 2. De algemene opinie stelt dat school leuk moet zijn; eerlijk gezegd vind ik dat het allemaal wel wat minder mag. Scholieren mogen best wat harder hun best doen voor een goede toekomst. Ik ben door de afgelopen 6 jaar behoorlijk expert geworden in het imiteren van een zoutzak. Het heeft me weinig voldoening gegeven, om maar niet te spreken over het gebrek aan discipline waar ik de rest van m'n leven mee zit.
Vette school :p Wat is het slagingspercentage? Vast heel laag ^^

Nee maar ik denk dat je juist de leerling moet motiveren om te werken. Maak die lessen zo leuk en leerzaam mogelijk, zorg dat leerlingen lessen leuk gaan vinden (omdat het interessant is, niet omdat ze snake kunnen spelen :p) en dan boek je echte resultaten.
 

DeletedUser483

Guest
Geniaal, helaas zijn ze bij mij in het andere uiterste doorgeschoten, alles wordt overal gecontroleerd... Overal camera's, allemaal systemen om de leerling de controleren ('t lijkt soms wel een gesloten inrichting)... En vervolgens bieden ze de meest kansloze kwaliteit onderwijs aan...


Vette school :p Wat is het slagingspercentage? Vast heel laag ^^

Nee maar ik denk dat je juist de leerling moet motiveren om te werken. Maak die lessen zo leuk en leerzaam mogelijk, zorg dat leerlingen lessen leuk gaan vinden (omdat het interessant is, niet omdat ze snake kunnen spelen :p) en dan boek je echte resultaten.

Slagingspercentage afgelopen jaar was 97%. Moet daarbij vermelden dat mijn school een zelfstandig gymnasium is, enkel gymnasiasten dus, dat zijn toch wat meer het soort mensen wat het nut van een fatsoenlijke opleiding inziet.
 

DeletedUser

Guest
Slagingspercentage afgelopen jaar was 97%. Moet daarbij vermelden dat mijn school een zelfstandig gymnasium is, enkel gymnasiasten dus, dat zijn toch wat meer het soort mensen wat het nut van een fatsoenlijke opleiding inziet.
Zo slecht werken die laptops dan ook weer niet ;)
 

DeletedUser293

Guest
Happy jij zit op een leuke school!


btw, de les tijdens aardrijkskunde word bij ons zeer goed gevolgd, onze leraar deelt zijn ervaringen/verhalen met ons, ze gaan meestal niet eens is over AK, maar dan heb je weer eventjes wat anders aan je hoofd dan les, daarna werken we harder door.


Bij de vakken Duits en Frans kijken we nu na elke 30 minuten 20 minuten een film, die 30 minuten moeten we wel hard werken, dan mogen we film kijken :).

En bij geschiedenis doen we bijna niks meer, we hebben alle stof al gehad :p, laatst ijs wezen eten in 't dorp ipv GS :)
 
Bovenaan