Leven en dood in RL en Foe

DeletedUser

Guest
Ik speel het spel nu iets van twee jaar. Vanavond kwam het bericht dat de speler Freebird is overleden. Aan kanker, 45 jaar oud. Het is goed als we met zijn allen bedenken dat het leven lang genoeg is om ruzie te maken, en ook om elkaar te laten weten wat echt telt in het leven. We kregen een ontroerend bericht in Cirgard over een meisje van acht die vorige zomer op de motor van Freebird een ritje mocht maken. Ode aan deze gebeurtenis, een gedicht voor zijn vrouw van mij:

Vrije Vogel

Je hebt madeliefjes in je stoere baard
Van een klein meisje die niet weet dat je pas
Vijfenveertig bent en volgend jaar het laatste jaar is
Je rijdt op je motor naar een ander land, naar de toekomst

Iedereen wil weten wat ‘ie later doet, maar niemand weet
Of morgen niet de laatste dag is en of je dan genoeg gedaan
hebt om je vrouw, je kind en iedereen, een klein meisje van
nog maar acht te vertellen hoe mooi het leven is als je geniet

van het leven en de vrijheid om te gaan waar je wil
je bent een Freebird, een vrije vogel. Ja , dat is bekend bij
iedereen die van je houdt omdat je iedereen gewoon de betekenis
van het leven liet zien. Elke dag de moeite waard. Ja, ook van jou.

Egbert Born
Amsterdam, 9 maart 2015
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ThaMartin

Actief lid
Poeh, pittig...

Ik heb hem zelf niet gekend, maar ik snap dat dat een klap moet zijn. Ondanks dat je elkaar misschien alleen van in het spel kent, wil ik er niet aan denken hoe het zou aankomen als we zo'n bericht zouden krijgen van één van onze Gildeleden bijvoorbeeld... Sterkte voor de mensen die wel een band met hem hadden. En wat een prachtig gedicht...
 

FantasyFan

Actief lid
Gecondoleerd aan iedereen die hem gekend heeft en speciaal de directe nabestaanden.

Heel mooi geschreven Egbert. Om er op voort te borduren, misschien heeft hij nu de ultieme vrijheid gevonden...
 
Bovenaan