Landen op de GvG kaart.

Per 24 uur heeft een gilde maar 1 poging om te landen op een GvG kaart

  • Mee eens

    Stemmen: 21 51,2%
  • Niet mee eens

    Stemmen: 20 48,8%

  • Totaal aantal stemmers
    41

DeletedUser

Guest
GvG staat bol van de ongelijkheid. Dat los je alleen op door GvG af te schaffen.
 

DeletedUser

Guest
Als je het doet moet je het goed doen :)

Zie het maar als het echte leven. GvG is er voor de elite en het gewone volk zet zich daar tegen af door te gaan rellen. De elite probeert hun plek te beschermen en het gewone volk vind steeds weer nieuwe ideeën om de elite dwars te zitten.

Los daarvan is het wel een beetje lachwekkend dat de oprichter van het #1 Gilde op B hier nu wil bewerkstelligen dat hun positie nog sterker wordt. Je bent #1, dan is de kans dus vrij groot dat je wordt aangevallen en dat ze proberen je dwars te zitten. Is dat dan een reden om daarom maar te gaan huilen?
 

DeletedUser

Guest
Als je het doet moet je het goed doen :)

Zie het maar als het echte leven. GvG is er voor de elite en het gewone volk zet zich daar tegen af door te gaan rellen. De elite probeert hun plek te beschermen en het gewone volk vind steeds weer nieuwe ideeën om de elite dwars te zitten.

Dat er problemen zijn op GvG is toch niets nieuws?
De leider van de huidige nummer 1 op Brisgard maakt hier een valide deel van aanhandig.
Het zou leuk zijn als GvG niet alleen voor de “elite” (zoals jij het noemt) leuk is toch?
Dit lijkt me een goede gelegenheid om te kijken of er een idee te formuleren valt dat eventueel zelfs de devs overtuigt om de GvG eens wat nieuwe en hopelijke betere input te geven.
 

DeletedUser

Guest
Dat er problemen zijn op GvG is toch niets nieuws?
De leider van de huidige nummer 1 op Brisgard maakt hier een valide deel van aanhandig.
Het zou leuk zijn als GvG niet alleen voor de “elite” (zoals jij het noemt) leuk is toch?

Niet alleen leuk voor de elite betekent juist dat dit idee dus met een rotgang de prullenbak in moet. Het zou een stuk meer valide zijn als het wordt ingegeven door iemand die het niet voorstelt puur uit eigenbelang.
 

DeletedUser

Guest
Niet alleen leuk voor de elite betekent juist dat dit idee dus met een rotgang de prullenbak in moet. Het zou een stuk meer valide zijn als het wordt ingegeven door iemand die het niet voorstelt puur uit eigenbelang.

Jammer dat we niet verder kunnen kijken dan dit op de man te spelen en daarmee af te doen.
Van hier uit een voorstel formuleren waar iedereen profijt van kan hebben lijkt me opbouwender.

Al is dit waarschijnlijk roepen in de woestijn vind ik GvG leuk genoeg om wat aandacht te besteden aan deze en andere knelpunten.
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat we niet verder kunnen kijken dan dit op de man te spelen en daarmee af te doen.

Dat is ook jammer, maar wie begint daarmee?

Van hier uit een voorstel formuleren waar iedereen profijt van kan hebben lijkt me opbouwender.

Ja, maar zoals ik het zie bestaat dat voorstel niet als het om GvG gaat. Er zitten te veel mankementen in en als je het ene oplost creëer je weer een ander. Dat doe je ook met dit voorstel. Laat het dus maar zoals het is, totdat het wordt opgeheven.

Al is dit waarschijnlijk roepen in de woestijn vind ik GvG leuk genoeg om wat aandacht te besteden aan deze en andere knelpunten.

Als je kijkt naar de aandacht die er door de ontwerpers aan besteed wordt, dan blijf je roepen in de woestijn. We hebben nu al twee tijdperken aan goederen in de gildekas die voor GvG niet te gebruiken zijn en het laatste is dat belachelijke alle tijdperken continent wat al helemaal een zooitje is. Wat verwacht je nu dan nog?
 

DeletedUser

Guest
Ja, maar zoals ik het zie bestaat dat voorstel niet als het om GvG gaat. Er zitten te veel mankementen in en als je het ene oplost creëer je weer een ander. Dat doe je ook met dit voorstel. Laat het dus maar zoals het is, totdat het wordt opgeheven.

Misschien heb ik iets meer hoop er zijn tenslotte mensen die het GvG spel toch mooi blijven vinden.
Dus heeft het in ieder geval voor sommige voldoende waarde.

Als je kijkt naar de aandacht die er door de ontwerpers aan besteed wordt, dan blijf je roepen in de woestijn. We hebben nu al twee tijdperken aan goederen in de gildekas die voor GvG niet te gebruiken zijn en het laatste is dat belachelijke alle tijdperken continent wat al helemaal een zooitje is. Wat verwacht je nu dan nog?

Zou het wel zonde vinden als GvG stopt.
Ik weet niet of ik persoonlijk dit spel zonder GvG nog waardevol genoeg zou vinden alhoewel dat wellicht niet relevant is.
Zo dynamisch is het spel op zichzelf en zonder GvG nu ook weer niet.
Al met al voldoende reden om een poging tot een misschien vruchtbare discussie voor de toekomst van GvG niet uit de weg te gaan.
Misschien moet het zelfs breder getrokken worden want de OP droeg één knelpunt aan maar zoals je ook zelf zegt zijn het er meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zou het wel zonde vinden als GvG stopt.
Ik weet niet of ik persoonlijk dit spel zonder GvG nog waardevol genoeg zou vinden alhoewel dat wellicht niet relevant is.
Zo dynamisch is het spel op zichzelf en zonder GvG nu ook weer niet.
Al met al voldoende reden om een poging tot een misschien vruchtbare discussie voor de toekomst van GvG niet uit de weg te gaan.
Misschien moet het zelfs breder getrokken worden want de OP droeg één knelpunt aan maar zoals je ook zelf zegt zijn het er meer.

Dan verschillen we dus van mening. Ik vind GvG een hele slechte poging om Tribal Wars als een onderdeel naar FoE te brengen. Binnen FoE zorgt het voor zoveel vormen van misbruik ( wat binnen Tribal Wars niet mogelijk is ) dat je het gewoon moet afschaffen.
 

DeletedUser

Guest
Dan verschillen we dus van mening.

“Agree to disagree” dan :)
Ik begrijp je positie in deze draad hierdoor ook beter en dat je vindt dat GvG maar helemaal teniet gedaan moet worden.
Van daaruit kan ik ook inzien dat je minder naar oplossingen zoekt en hoopt op afschaffing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
“Agree to disagree” dan :)
Ik begrijp je positie in deze draad hierdoor ook beter en dat je vindt dat GvG maar helemaal teniet gedaan moet worden.
Van daaruit kan ik ook inzien dat je minder naar oplossingen zoekt en hoopt op afschaffing.

GvG zullen ze niet afschaffen want ze hebben de fout gemaakt de gildenranglijst er op te baseren.

Je kan wel naar oplossingen gaan zoeken, maar dan moet je ook terdege rekening houden met het nadeel van je oplossing. De Gilden die nu meppen op de LZ zullen dan een sector pakken, om vervolgens te gaan meppen op de sectoren daar omheen. Ander alternatief is dat ze gaan wandelen over de kaart.
 

DeletedUser

Guest
GvG zullen ze niet afschaffen want ze hebben de fout gemaakt de gildenranglijst er op te baseren.

Je kan wel naar oplossingen gaan zoeken, maar dan moet je ook terdege rekening houden met het nadeel van je oplossing. De Gilden die nu meppen op de LZ zullen dan een sector pakken, om vervolgens te gaan meppen op de sectoren daar omheen. Ander alternatief is dat ze gaan wandelen over de kaart.

Heb ik ook aan gedacht.
Het is het probleem verleggen.
Ontmoediging kan een manier zijn zoals ook ontmoedigd wordt om je gilde te verlaten en te verruilen voor een (sloop)gilde omdat je het pas na een week weer kan joinen en ook dagen niet kan vechten op GvG als je in je vorige gilde nog actief bent geweest.
Hoe e.e.a. opgelost zou moeten worden weet ik ook niet echt.

Voor wat betreft sectortjes meppen in het binnenland zou je kunnen denken dat er een bepaalde tijd overheen moet gaan voordat een gilde een vrijgegeven sector weer mag innemen of überhaupt mag aanvallen.
Of dat houdbaar is kan ik even niet helemaal overzien nu.
Het zou kunnen dat als dergelijke sectoren omgeven zijn door sectoren van datzelfde gilde, in zo’n geval, vrijgeven dan wel zou moeten kunnen om de kosten te kunnen drukken maar na de klok weer innemen niet.
Tenzij er één of meerdere andere gilden aan grenzen.
Omdat in zo’n geval moeilijk te bepalen is of het deel uitmaakt van de GvG strategie.

Edit de waarde in gevechtspunten voor het meppen op kampioenen zou ook genormaliseerd kunnen worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ontmoediging kan een manier zijn zoals ook ontmoedigd wordt om je gilde te verlaten en te verruilen voor een (sloop)gilde omdat je het pas na een week weer kan joinen en ook dagen niet kan vechten op GvG als je in je vorige gilde nog actief bent geweest.

Dat heeft geen enkele zin. Er worden gilden opgericht met als enifge doel om zo veel mogelijk rottigheid in GvG te schoppen. Die stop je hier niet mee.

Voor wat betreft sectortjes meppen in het binnenland zou je kunnen denken dat er een bepaalde tijd overheen moet gaan voordat een gilde een vrijgegeven sector weer mag innemen of überhaupt mag aanvallen.

Die sectoren liggen beschermd door de eigen sectoren en ze kunnen de sectoren natuurlijk wisselen.
 
De huidige opzet maakt een volledig geautomatiseerde oplossing een tikkeltje uitdagend. Natuurlijk zou je wel met "toezicht" kunnen werken, een spelmoderator die een beetje in het oog houdt of er niet gigantisch misbruik gemaakt wordt (sectortje meppen bijvoorbeeld is nogal herkenbaar, en als je als strafmaatregel bijv. iedere keer 1/4 van het gildeniveau zou afpakken, of van de persoonlijke rankingpuntjes is dat echt binnen 2 wkn helemaal over) maar denk niet dat ze de vrijwillige mankracht gaan vinden om dat te gaan doen.
 

DeletedUser

Guest
Het gaat vaak om een sectortje met kampioenen rammen die leveren veel meer punten op.
Misschien te veel?
Waarom een siege met speertjes kan vind ik raar zelfs op AT.
Er is geen kaart voor de Bronstijd zelfs.
 

DeletedUser

Guest
De huidige opzet maakt een volledig geautomatiseerde oplossing een tikkeltje uitdagend. Natuurlijk zou je wel met "toezicht" kunnen werken, een spelmoderator die een beetje in het oog houdt of er niet gigantisch misbruik gemaakt wordt (sectortje meppen bijvoorbeeld is nogal herkenbaar, en als je als strafmaatregel bijv. iedere keer 1/4 van het gildeniveau zou afpakken, of van de persoonlijke rankingpuntjes is dat echt binnen 2 wkn helemaal over) maar denk niet dat ze de vrijwillige mankracht gaan vinden om dat te gaan doen.

Prima idee, maar veels te kort door de bocht. Om te beginnen zal je er regels voor op moeten stellen, want nu mag het gewoon. Als dat eenmaal gebeurt is zullen er dus wereldwijd spelmoderatoren voor moeten komen, die ook nog een 's nachts opereren. Zeker op de vele Engelse werelden lijkt dat me een hele uitdaging.

Vind het nog steeds een top idee!

Zal door je ervaring komen.
 
Lol nee hoor, daar hoef je echt geen 24/7 op te zitten, af en toe kijken in de database wat er gebeurt met puntjes en de sectortjes en dan nu en dan een blik op de echte kaarten is meer dan zat. Maar met 2 a 3u per week per wereld ben je vermoedelijk al een heel eind. Je gaat niet per geval kijken maar over periodes van zeg een week of zelfs een maand. Zoals je zelf al aangeeft is het nogal moeilijk vast te stellen of een gilde een gefaalde landingspoging gedaan heeft of gewoon iets aan het leegmeppen was. Maar is wel handig om daar inderdaad niet de grootste digibeet allertijden op te zetten. En zoals ik al zei, gaat ook niet gebeuren aangezien dat niet echt een leuk klusje wordt dus niet iets waar je makkelijk vrijwilligers voor ronselt.
 

Didi 666

Actief lid
Speel met Gilde niet echt GvG, eigenlijk gewoon niet, maar heb wel een behoorlijke voorraad troepen. Als ik me in de nacht verveelde, gebruikte ik die dan op de GvG kaart, om daar wat punten te scoren. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Is het vervelend voor Gildes die daar zitten ? Vast wel, maar dat is plunderen van buren ook en ook dat mag gewoon.
 
Bovenaan