Kleedgedrag onder jongeren (enquete)

DeletedUser10303

Guest
http://www.thesistools.com/web/?id=500064

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier spam voor een enquête. Ik ben zelf een fanatiek speler (ik zit in de hoge middeleeuwen) en daarom hecht ik veel waarde aan jullie mening. Jullie lijken mij erg open minded en daarom ben ik benieuwd hoe jullie tegen dingen aankijken.

Voor mijn onderzoek ben ik op zoek naar jongeren van 12 tot en met 25 jaar die wonen in de grote steden van de randstad (Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam)

In deze enquête worden er 30 vragen gesteld over jouw kledingstijl, kleedgedrag en de dingen die jij doet in het dagelijks leven. De enquête duurt tussen de 5 en 10 minuten.

Zou jij mij alsjeblieft willen helpen hiermee? En heb jij toevallig nog klasgenoten, vrienden of broers/zussen binnen mijn doelgroep wil jij de enquête dan ook naar deze mensen sturen?
 
Mag ik vragen waarom jij jouw onderzoek beperkt tot de grote steden van de randstad?

Wanneer ik in één van de genoemde steden kom vind ik de jeugd aldaar vrij ordinair gekleed (da's mijn persoonlijke mening niet een vaststaand feit), vooral wanneer ik dat vergelijk met de jeugd uit de steden waar ik dikwijls kom (omgeving Gelderland, Brabant en Limburg). Zou het vanuit dit oogpunt niet beter zijn om een beeld over alle geografische delen van Nederland te schetsen?
Maar goed, ik ken het onderzoek niet precies wat je aan het uitvoeren bent en zou er graag wat meer over horen.

Groetjes en succes met het onderzoek
 

DeletedUser10303

Guest
Hoi Totaalniks! Dat mag jij zeker vragen, leuk om jouw mening ook te krijgen. Ik heb gekozen voor de randstad omdat ik het gevoel heb dat daar het meest gebeurd qua kledingstijl (ook een aanname natuurlijk) En dat de steden in de provincies daar omheen onbewust geïnspireerd worden door de jongeren uit de randstad. Zelf studeer ik in Enschede en kom ik vaak in Amsterdam en zie een duidelijk verschil.

Daarbij moest ik mijn onderzoek afbakenen, om het vanuit heel nederland te onderzoeken is natuurlijk het meest interessant maar dit onderzoek is voor mijn scriptie en ik heb helaas maar een halfjaar (ik wil liever geen vertraging).
 

DeletedUser8890

Guest
Lol seksuele voorkeur XD
watt heeft dat ermee te maken
 

DeletedUser

Guest
Wat een bullshit. Het is 2016, geen 1620.

Mag je wel van je ouders zo laat op zijn en zulke taal uitkramen tegen volwassenen? Het is maar goed dat je veilig achter je pctje zit.

Lol seksuele voorkeur XD
watt heeft dat ermee te maken
Het is een enquete dombo, weet je wel wat dat is?
www.vandale.nl
en·quê·te (de; v(m); meervoud: enquêtes) 1 steekproefsgewijs onderzoek naar opinies, bestedingsgedrag enz.
2 parlementaire enquête door een parlementaire commissie uitgevoerd onderzoek naar een misstand
 

DeletedUser

Guest
Ik woon (helaas) niet meer in de stad en heb nooit in de randstad gewoond. Dus ik kan helaas niet deelnemen aan je enquete.
 

DeletedUser8890

Guest
Mag je wel van je ouders zo laat op zijn en zulke taal uitkramen tegen volwassenen? Het is maar goed dat je veilig achter je pctje zit.


Het is een enquete dombo, weet je wel wat dat is?
www.vandale.nl
en·quê·te (de; v(m); meervoud: enquêtes) 1 steekproefsgewijs onderzoek naar opinies, bestedingsgedrag enz.
2 parlementaire enquête door een parlementaire commissie uitgevoerd onderzoek naar een misstand

Mag jij wel zo praten van je ouders?
of geen manieren geleerd?

''In deze enquête worden er 30 vragen gesteld over jouw kledingstijl, kleedgedrag en de dingen die jij doet in het dagelijks leven.''
onder welke van deze categorieën valt seksuele voorkeur dan ? (volgens jou)
 

DeletedUser

Guest
Die van je ouders was niet voor jou vriend.

Seksuele voorkeur kan een invloed hebben op je kledingstijl. Net als politieke of religieuze voorkeur. Ik denk dat ze in een homo-bar anders gekleed gaan dan in een gereformeerd huis. Seksuele voorkeur kan je gedrag (flink) beinvloeden en welke sociale en culturele groepen je bij hoort of bij wil horen.
Lijkt me een logische vraag...
 

DeletedUser

Guest
Dat is ook het hele idee van kleding heh. Begon al in de oertijd zo. "Ik heb dit, en jij hebt dit niet, dus jij bent van dit geslacht, je doet of denkt dat, en hoort bij deze sociale klasse en/of stam. Daarom waren mensen ook altijd gek op goud of glimmende dingen heh. Ondanks dat ze voor een dier geen waarde hebben.

Er is immers geen enkel dier dat een sieraad draagt.
 

DeletedUser10303

Guest
Ieder die heeft deelgenomen enorm bedankt! Als je nog mensen kent die de enquête eventueel kunnen invullen dan heel graag. Verder heeft Genesis deze discussie goed opgelost bedankt ;)
 
Bovenaan