kerst evenement

hoi over evenementen ik kan nog maar twee keer spelen dan moet ik weer wachten tot de volgde dag zo kan ik niet mij chocolaterie af maken en ik heb geen geld voor diamanten om de sterren te kopen en je krijg ook niet zoveel sterren in de stad dat vind ik wel jammer zijn er nog meer mensen die er last van hebben
 

Atokirina

Actief lid
iedereen zelfs tenzij je dia uit gaat geven
Dat is niet correct hoor.

Om een volledige Chocolaterie te krijgen (11 niveaus) heb je 300 witte spetters, "verlichte kaarsen" nodig:

  • 3 Chocolaterie-kits krijg je van de mijlpalen, 8 moet je er dus verzamelen via de hoofdprijzen
  • Om 8 Chocolaterie-kits te verzamelen via de hoofdprijs heb je 300 spetters nodig (
    NPCBWON.png
    )
  • Om 1 spetter te verzamelen heb je 5 sterren nodig
  • In totaal heb je 1500 sterren nodig (maar door de mini-game te spelen, krijg je ook sterren terug)
    • Als je je sterren opspaart om alles uit te geven op 1 dag bij een gewenste daily special, krijg je gemiddeld 37 sterren terug per 100 sterren
    • Als je dagelijks speelt voor de kalenderbeloningen (wat afgeraden is omdat het onmogelijk is voor F2P en verliesmakend is voor betalende spelers), krijg je 22 sterren terug per 100 sterren
  • Er van uitgaand dat je je sterren opspaart en niet dagelijks spendeert, heb je dus maar ~1095 sterren nodig om aan 300 spetters te geraken
  • Hoeveel sterren krijg je in totaal van het evenement? 1115 sterren (inclusief 20 van reclame-mail), gemiddeld krijg je ook nog eens 200-300 sterren van incidenten als je dagelijks inlogt en ze verzamelt.
Dus wanneer je je sterren opspaart en niet dagelijks uitgeeft en je dagelijks al je incidenten verzamelt, moet je de Chocolaterie sowieso compleet krijgen.
Want gemiddeld geraak je aan ~374 spetters (waarvan je slechts 300 nodig hebt).

EDIT: Ikzelf ben F2P en moet nog slechts 20 sterren van incidenten krijgen om aan de 300 spetters te geraken op het einde van het evenement. Met nog 15 dagen te gaan zal ik er vast een stuk meer vinden. Ik moet wel toegeven dat het lijkt alsof die 300 spetters niet haalbaar lijken, maar dat is het zeker wel.
 
Laatst bewerkt:

Hannes de Brave

Nieuw lid
Indrukwekkene berekeningen allemaal maar het klopt voor geen meter:
- het gemiddelde aan lucifers zit dik onder de twee
- het aantal sterren in incidenten is bedroevend laag
Dit geldt in alledrie mijn werelden (A, D enG)
Elke dag gespeeld en alles opgehaald cq. verzameld.
(Over de kalendersleutels: breek me de bek niet open!)
In elke wereld kom ik één upgrade te kort: dat is geen toeval maar kwade opzet!
Wat ‘n ongelooflijk langdurig klote-evenement.
Ik speel twee jaar en heb best veel dia’s gekocht maar dit tijdrovende evenement tijdens nota bene de feestdagen heeft me doen besluiten nooit meer één cent aan FOE uit te geven.
Gezond Nieuwjaar allemaal!
 

Biervent

Actief lid
Nu ja, je bent niet de enige. Mijn lucifer gebruik zit ook op 1,6.
En als je al eens een aantal sterren opspaart om een aantal keren een vakje te openen zit er altijd weer die klote shuffel tussendoor. En het ergste daarvan is nog wel dat de shuffel alle overige vakjes opent om te laten zien wat je miste. En wat blijkt, en niet voor de eerste keer, de sleutel zit opeens in het vakje wat ik altijd als eerste open. Dus het vakje met de sleutel als eerste geopend en toch iets anders gekregen. Nanananana, hij zat toch stiekem lekker wel daar.
 
Bovenaan