Internet verbinding delen: oplossingen

DeletedUser

Guest
Spelers die een internetverbinding delen kunnen niet langer meehelpen met het bouwen van het groots gebouw van de andere speler.

Over deze zin, die bij spelversie 0.25 vermeld werd, is heel wat gedoe ontstaan.
Heel veel mensen klagen erover, maar slechts een paar mensen noemen eventuele oplossingen.
En de oplossingen die ze noemen, zijn vaak zo verhult dat het niet duidelijk wat deze eigenlijk inhoud.

Daarom maak ik dit topic aan. Hier kan iedereen hun vervanging/oplossing voor het 'niet meer delen van elkanders internet' neerzetten en bespreken.
Dit topic is NIET bedoelt om enkel te klagen of andermans ideeën af te kraken. Als je denkt dat een idee niet werkt, mag je dat gerust zeggen, maar geef dan ook aan waarom niet (en eventueel wat er beter kan).
 

DeletedUser

Guest
Goed idee om hier een apart topic voor te maken, alleen wil je oplossingen voor de spelers zien hoe ze vanaf hetzelfde adres toch kunnen spelen, of zie graag je ideeën van hoe FoE het anders kan aanpakken?

Voor de oplossingen voor spelers (zowel eerlijke als cheaters) die of op een adres met hetzelfde ip verblijven, of ooit in het verleden eens een keertje bij iemand anders hebben ingelogd, is het gebruik van een proxy inderdaad een manier.

Ideeën om deze maatregel anders aan te pakken:
- Pak alleen de mensen aan die na het moment dat de maatregel werd ingevoerd op elkaars ip inloggen, niet de mensen die ooit eens in het verleden, voor de invoering van deze maatregel, op elkaars ip hebben ingelogd.
- Laat de ip-block tijdelijk zijn, en niet voor de rest van je leven: een week is meerdere keren geopperd als een goede termijn.
- Paradoxiaal, maar stel een nóg strenger beleid in: verbied dat er meerdere spelers überhaupt van hetzelfde ip spelen. MAAR introduceer dan wel een optie waarin je een paar accounts (bijvoorbeeld drie, dat zouden typisch de overige gezinsleden kunnen zijn) aan kunt geven die hierop een uitzondering zijn. Voor zover ik weet werken Travian en Travians daarmee, en dat werkt eigenlijk best goed.
 

DeletedUser

Guest
Goed idee om hier een apart topic voor te maken, alleen wil je oplossingen voor de spelers zien hoe ze vanaf hetzelfde adres toch kunnen spelen, of zie graag je ideeën van hoe FoE het anders kan aanpakken?

beide ;)
 

DeletedUser

Guest
Tsjaa en mijn moeder ( woont hier 200 km. vandaan) en mijn zoontje ( 4 km) hebben wel eens via mijn computer dit spel gespeeld, maar nu met een groots gebouw kunnen ze beide vanaf hun eigen pc geen FP in mijn gebouw steken. Beetje jammer inderdaad.
 

DeletedUser

Guest
Inmiddels is in een ander topic duidelijk geworden dat de ip-block maximaal 30 dagen duurt, en dat dit bij een volgende versie wordt verlaagd naar 3 dagen.
 
Bovenaan