ik kwam er tot mijn schrik achter, dat mijn altaar van inspiratie ook niet van alle tijden is

nou ja ik zou nu ieg razend veel blauwdrukken uit de brons moeten hebben, maar ik geloof dat ik het delfi nog niet vol heb, enfin, dus ik ga zoeken op wiki, ik wil graag 10 renovatiekitten bestellen trouwens, en ik kom een blauw icoontje tegen, das handig denk ik, dus ik klok erop, en ik zie staan, ranking points, dus ik ik zoeken, op rangpunten, rangpunten gebouwen, maar ik zie geen lijst, ja we van grote ebouwen, maar niet van, ehh ''gebouwen, en ja ik weet ik kan ook op de engelse wiki kijke, maar, soms staat men hoofd niet naar engels, en echt, alle woorden lijken vaag op elkaar, dus dan ga je l heel rap engles en nederlands door de war halen, en dat maakt het allemaal nog veel ingewikkelder, ik zoek dus, een vertaling voor het woord, ranking points, enfin, hele zoektocht, keb ook nog foftos gemaakt, eve snel zoeke.. pffff

ik kan nie tusse de fotos door type, ok, blauw icoontje klik ik op en dan kom ik dus bij de volgende, vertling gezocht... sorry hoor, de eerste is dus de laaste foto geworden, uiteraard:eek:
foe ranglijst 3.jpg

foe ranglijst 2.jpg
 

Atokirina

Actief lid
nou ja ik zou nu ieg razend veel blauwdrukken uit de brons moeten hebben, maar ik geloof dat ik het delfi nog niet vol heb, enfin, dus ik ga zoeken op wiki, ik wil graag 10 renovatiekitten bestellen trouwens, en ik kom een blauw icoontje tegen, das handig denk ik, dus ik klok erop, en ik zie staan, ranking points, dus ik ik zoeken, op rangpunten, rangpunten gebouwen, maar ik zie geen lijst, ja we van grote ebouwen, maar niet van, ehh ''gebouwen, en ja ik weet ik kan ook op de engelse wiki kijke, maar, soms staat men hoofd niet naar engels, en echt, alle woorden lijken vaag op elkaar, dus dan ga je l heel rap engles en nederlands door de war halen, en dat maakt het allemaal nog veel ingewikkelder, ik zoek dus, een vertaling voor het woord, ranking points, enfin, hele zoektocht, keb ook nog foftos gemaakt, eve snel zoeke.. pffff

ik kan nie tusse de fotos door type, ok, blauw icoontje klik ik op en dan kom ik dus bij de volgende, vertling gezocht... sorry hoor, de eerste is dus de laaste foto geworden, uiteraard:eek:Bekijk bijlage 3069
Bekijk bijlage 3068
Dit is volgens mij een oude wiki pagina, dit is de laatste versie van "Altaar van inspiratie": Altaar van inspiratie

Als je altaar tot de Bronstijd behoort, zal hij dagelijks 1 blauwdruk produceren (wanneer gemotiveerd) van een van de volgende grootse gebouwen:
  • Toren van Babel
  • Standbeeld van Zeus
Het Orakel van Delphi behoort niet tot een tijdperk (net zoals de Sterrenwacht of de Reliekentempel), je altaar zal deze blauwdrukken dan ook niet produceren, ongeacht het tijdperk waarin het gebouw zich bevindt.

Het blauwe icoontje is de oudere versie van het icoontje dat staat voor ranglijstpunten:
rank-57652d887.png


De kolom met dat symbooltje geeft weer hoeveel punten dit gebouw in je stad oplevert, afhankelijk van het tijdperk waarin het gebouw zich bevindt.


PS: De oude pagina is (samen met nog een aantal andere) sedert gisteren verwijderd, dus er is geen verwarring meer mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Als je altaar tot de Bronstijd behoort, zal hij dagelijks 1 blauwdruk produceren (wanneer gemotiveerd) van een van de volgende grootse gebouwen:
  • Toren van Babel
  • Standbeeld van Zeus
Het Orakel van Delphi behoort niet tot een tijdperk (net zoals de Sterrenwacht of de Reliekentempel), je altaar zal deze blauwdrukken dan ook niet produceren, ongeacht het tijdperk waarin het gebouw zich bevindt.
ook nooit geweten,ik dacht je van alles blaudrukke kreeg, enig, dus ik herhaal et maar eve, het orakel behoort niet tot een tijdperk, ok
Het blauwe icoontje is de oudere versie van het icoontje dat staat voor ranglijstpunten:
rank-57652d887.png


De kolom met dat symbooltje geeft weer hoeveel punten dit gebouw in je stad oplevert, afhankelijk van het tijdperk waarin het gebouw zich bevindt.
juist dat icoontje, daar was ik in geintresserd,nie dak er wijzer van wordt, maar ik was gewoon benieuwd
En wat is nu je vraag?

Dat vraag ik me ook af. Heel vaag allemaal.

dus ik baalde eve dat ik nie verder kwam, maar ik weet nu waar ik op moet zoeken, ranglijstpunten, dank je
 
ik zat eve niet op te letten, maar volgens mij produceerde mijn altaar, uit de ijzertijd overigens,zojuist een blauwdruk van het castel del monte, ik heb eve op de wiki pagina gekekn, maar daar zie ik ook niet echt staan dat het altaar alleen maar blaudrukken van een bepaalde periode produceert, ik had et al bijna gesloopt, maar ik wacht nu nog maar eve, denk ik
 

53 K-Aman

Actief lid
ik zat eve niet op te letten, maar volgens mij produceerde mijn altaar, uit de ijzertijd overigens,zojuist een blauwdruk van het castel del monte, ik heb eve op de wiki pagina gekekn, maar daar zie ik ook niet echt staan dat het altaar alleen maar blaudrukken van een bepaalde periode produceert, ik had et al bijna gesloopt, maar ik wacht nu nog maar eve, denk ik
In het begin zijn de altaren best handig, maar als je verder in het spel komt zul je zien dat andere items meer per veld opleveren, mijn advies is ze niet te slopen maar de opslagmogelijkheid te gebruiken in ze in j inventaris op te slaan, vandaaruit kunnen ze via het antiquariaat te gelden worden gemaakt. Ze brengen best veel edelstenen op en het is de enige manier daar aan te komen door items te ruilen in het antiquariaat.
 
ja dat vroeg ik me ook af, als je een opslagkit gebruikt, hoe krijg je het dan terug in je inventaris, varieert misschien ook wel per gebouw, maar sommigge begrijp ik nu kun je idd dan weer inwisslen, bij de antiqair, mooi handig, toch mis ik de gemaksbak bij de uitgang van de supermarkt as ik heel eerlijk ben, bovendien, de antiqair, daar kun je lang niet alles inwisslen, hoe en waarom is me totaal onduidelijk, waarom het ene wl, en het andere niet, ik vind trouwens, het blauwdrukke altaar wel handig, als je je realiseert, hoe lastig het is om alle blaudrukke te vinden, duurt echt bizar lang, voordat je negen vesrchillende stukken hebt, en ik ga ze echt nie kope, uit principe, ik sjoemel wel eens watmet diamanten, voornmelijk as ik dan net de derde keer onderhandele mis gok, of ik koop een huis , of een produktiegebouw, die ware in het begin nog goeikoop, of ik koop heel soms, een xtra mogelijkheid bij een evenement, maar in ''principe'' probeer ik alles zonder diamanten te doen, maar het is leuk dat die mogelijkheid bestaat, als er meer dingen te koop waren die ik wel handig zou vinden, geen flauw idee of ik dat dan zou doen
 

DarthRonin

Actief lid
Opslagkit zet het gebouw in opslag in de vorm dat het in je dorp stond.
En als je een Arc op lvl 80 hebt stik je in no time van de BD's, ik heb nog nooit zo'n altaar gezet in ieder geval, haal ze wel met het vullen van GG's.

De meeste GG's zijn toch niet echt bruikbaar, dus zo'n altaar geeft ook nog veelal onbruikbare BD's.
Dan gok ik liever op die 79 buren, 79 gildies en 140 vrienden, dat zijn bijna 300 kansen op een BD om die BD's te krijgen.
De ruimte van dat gebouw gebruik ik liever voor een gebouw wat daadwerkelijk iets bruikbaars op levert.
Die dingen gaan bij mij dus altijd gelijk naar de antiquair.
 
enig, een arc op level 80, die draait je blaudrukke dus wist ik niet, hoelang duurt het gemissdeld om een arc op op level 80 te krijgen? en hoeveel punte ben je dan verder, het altaar is drie bij drie, en doet er een in de twee dage geloof ik, ik vonnet geen slechte deal eigenlijk
ik krijg gemiddeld ongeveer trouwens een blaudruk voor elke keer dat ik iedereen, opveer, het altaar maakt er daar twee van eens keer in de twee dagen, ik vond het wel de moeite waard
maar als ik het goed begrijp komt een evenemntsgebouw, dus terug als 'heel gebouw' in je inventaris, ok
 

DarthRonin

Actief lid
Arc duurt redelijk lang voor het eerste deel, vanaf lvl 30 gaat het redelijk snel en op het einde is het weer even een dure grap.
Grootste probleem zijn de BD's in die eerste levels omdat je die dan nog niet zoveel krijgt, later wordt dat makkelijker.
Het kan ook lastig zijn als je op een oude wereld zit aangezien je dan vaak wat minder opties hebt om BD's te scoren.
Maar vaak zijn er ook veel gildes die moeite doen om je ermee te helpen.
Het is in het begin belangrijk om een goeie FP productie te hebben om dat ding te vullen.
Arc is een lange termijn investering die heel duur is, maar op termijn erg veel op levert.
 

nietje52

Actief lid
Dus als ik het goed begrijp als je een altaar van inspiratie heb is het slim een renotvatie kit te gebruiken?
Ik heb nooit een altaar van inspiratie geplaatst omdat ik altijd mijn ruimte beter heb kunnen gebruiken.
Renovatie kits zijn ook veel beter te gebruiken als je een tijdperk omhoog gaat dus ik zou zeggen: niet doen.
 
Ik heb nooit een altaar van inspiratie geplaatst omdat ik altijd mijn ruimte beter heb kunnen gebruiken.
Renovatie kits zijn ook veel beter te gebruiken als je een tijdperk omhoog gaat dus ik zou zeggen: niet doen.
ok dankje voor tips! heb je miss tips hoe je renovatie kits beter kan gebruiken dan?
 

nietje52

Actief lid
ok dankje voor tips! heb je miss tips hoe je renovatie kits beter kan gebruiken dan?
Bijvoorbeeld je schaakmatkwardraat.
Die geeft in modern een extra % aanval
Maar je kunt ook een verbeterkit gebruiken.
Die zijn voor 1 tijdperk omhoor, renovatie kits zijn voor naar je huidige tijdperk, maakt niet uit welk tp ze nu zijn dus die zijn specialer.
Je kunt ze ook bewaren.
Bij de hogere tijdperken had ik er zoveel nodig dat ik er tekort kwam.
Je hebt heel veel gebouwen die niet op volle sterkte zijn.
Daar zou ik ze zeker niet voor gebruiken.
 

DarthRonin

Actief lid
Renovatiekits zijn vooral bruikbaar als je in korte tijd meerdere tijdperken vooruit gaat.
Gebouwen die niet heel veel verbeteren tijdens 1 tijdperk kun je opsparen tot een punt dat je zeker langer blijft hangen en dan gebruiken.
Dus na een rush naar TK kun je die prima gebruiken.
Verbeterkits zijn dan weer leuk voor gebouwen die je graag altijd in je eigen tijdperk hebt zoals gebouwen die legereenheden geven waardoor je snel wat legers kunt verzamelen in je nieuwe tijdperk als je nog niet alle tech klaar hebt.

Altaar van inspiratie is in mijn ogen een zinloos gebouw, helpknoppen drukken als je nog geen arc hebt en gg's vullen als je die arc wel hebt werken vele malen beter dan dat gebouw wat groot is en dan 1x per 2 dagen een bd geeft die waarschijnlijk geeneens bruikbaar is ook.
Kan me niet herinneren ooit zo'n ding te hebben gezet.
 

dhaes

Lid
Opslagkit zet het gebouw in opslag in de vorm dat het in je dorp stond.
En als je een Arc op lvl 80 hebt stik je in no time van de BD's, ik heb nog nooit zo'n altaar gezet in ieder geval, haal ze wel met het vullen van GG's.

De meeste GG's zijn toch niet echt bruikbaar, dus zo'n altaar geeft ook nog veelal onbruikbare BD's.
Dan gok ik liever op die 79 buren, 79 gildies en 140 vrienden, dat zijn bijna 300 kansen op een BD om die BD's te krijgen.
De ruimte van dat gebouw gebruik ik liever voor een gebouw wat daadwerkelijk iets bruikbaars op levert.
Die dingen gaan bij mij dus altijd gelijk naar de antiquair.
Tot je rond loopt met een lv 80 regenwoud project, en om komt in de blauwdrukken ^_-. In dat opzicht is een regenwoudproject tov 4 altaren van inspiratie (aan ruimte) een betere keuze als je de ruimte over hebt.
 

DarthRonin

Actief lid
Tot je rond loopt met een lv 80 regenwoud project, en om komt in de blauwdrukken ^_-. In dat opzicht is een regenwoudproject tov 4 altaren van inspiratie (aan ruimte) een betere keuze als je de ruimte over hebt.
Begrijp die reactie niet helemaal gezien mijn bericht.
Ik zal in ieder geval nooit een RWP bouwen, laat staan voordat ik een Arc heb.
Die Arc zorgt al voor bakken BD's, CF voor bakken goedjes, RWP is dus net als die altaren van inspiratie een volkomen overbodig gebouw wat plek in neemt waar ook iets bruikbaars kan staan.
Heb je die echt op lvl 80?
 
Bovenaan