IDEE! Online status zien van medespelers,vrienden. (offline)(online)

Online status toevoegen van vrienden en gilden-leden? (Online)(Offline)


  • Totaal aantal stemmers
    14
Ik heb namelijk een idee.

Je kan op FoE geen online status zien van je vrienden of gilden-leden.
Daarmee zou het misschien een leuk idee zijn om bv online status te laten zien bv door middel van bolletjes, (offline) (online), want zo is het makkelijker te zien als je iemand kan benaderen in de chat of berichten. Laat maar weten wat jullie ervan vinden ik heb een paar positieve reacties gehad daarmee plaats ik dit bericht.


Dido 184 de Verwoester.
 

Felair

Actief lid
Bij Inno zijn ze tegen alles wat wrijving kan opleveren(behalve botjes, wat dat kost moeite om op te lossen :p).

Dus ik verwacht dat er een kans is van 99,9% dat dit er nooit gaat komen. Gezien je dan dingen krijgt in de trend van "Dido je was online maar je doet niets op GS! als ik dat nog een zie dan zoek je maar een andere gilde" etc. etc. je kunt zelf vast nog wel meer situaties bedenken xD.
 
Bij Inno zijn ze tegen alles wat wrijving kan opleveren(behalve botjes, wat dat kost moeite om op te lossen :p).

Dus ik verwacht dat er een kans is van 99,9% dat dit er nooit gaat komen. Gezien je dan dingen krijgt in de trend van "Dido je was online maar je doet niets op GS! als ik dat nog een zie dan zoek je maar een andere gilde" etc. etc. je kunt zelf vast nog wel meer situaties bedenken xD.
Dat is wel een groot nadeel ja
 

Joey-the-king

Actief lid
Is al wat vaker voorgesteld en afgekeurd. Beetje privacy schending.. Daarnaast, je beantwoord toch ook niet altijd je mails direct.. ook in het echte leven reageer je soms later. Niemand hoeft te zien wanneer je online bent.

Ohja, vroeger (opa vertelt) was deze functie er wel. In de chat verschenen pop-ups met iets van "blablabla has joined the game", is er later uitgehaald.
 
Is al wat vaker voorgesteld en afgekeurd. Beetje privacy schending.. Daarnaast, je beantwoord toch ook niet altijd je mails direct.. ook in het echte leven reageer je soms later. Niemand hoeft te zien wanneer je online bent.

Ohja, vroeger (opa vertelt) was deze functie er wel. In de chat verschenen pop-ups met iets van "blablabla has joined the game", is er later uitgehaald.
Dat laatste hoeft in ieder geval niet, al je gesprekken onderbroken
 

alosta

Lid
Niet echt een meerwaarde vind ik, je kan al zien of een vriend recent online is geweest.
Bovendien is een onlinestatus geen synoniem voor aanwezig - ik heb ook al voorgehad dat het spel 1 à 2 uur op de achtergrond blijft draaien zonder het door te hebben, en dan pas wegklik. Is een beetje drukopleggend ook: hey ik zie dat je online bent, waarom doe je geen gs? Of wat dan ook.
 
Is al wat vaker voorgesteld en afgekeurd. Beetje privacy schending.. Daarnaast, je beantwoord toch ook niet altijd je mails direct.. ook in het echte leven reageer je soms later. Niemand hoeft te zien wanneer je online bent.

Ohja, vroeger (opa vertelt) was deze functie er wel. In de chat verschenen pop-ups met iets van "blablabla has joined the game", is er later uitgehaald.
Ik heb het over als je iemand zou willen spreken kan je zien als die persoon online is bv voor handel en dergelijke is dat ook fijn
 

nietje52

Actief lid
Je kunt toch ook wachten tot diegene reageert? Ga je diegene anders spammen als je ziet dat -ie online is maar niet a la minute een response geeft ?
In mijn beleving was het meer voor als je bijvoorbeeld iemand van een bepaalde gilde wil spreken dat je dan kunt zien welke leider er bijvoorbeeld online is.
 
Je kunt toch ook wachten tot diegene reageert? Ga je diegene anders spammen als je ziet dat -ie online is maar niet a la minute een response geeft ?
Wat is dit voor onzin opmerking ? Ik heb enkel aangegeven dat het wel handig zou kunnen zijn om te zien als iemand die je nodig hebt met dringend verzoek dat je kan zien als hij/zij online zou zijn
 

Joey-the-king

Actief lid
Wat is dit voor onzin opmerking ? Ik heb enkel aangegeven dat het wel handig zou kunnen zijn om te zien als iemand die je nodig hebt met dringend verzoek dat je kan zien als hij/zij online zou zijn

Niks onzinnigs aan. Als je ziet dat iemand online is, ga je er dan vanuit dat ie meteen op jou reageerd? Want als het zo dringend (.. hoe dringend kan foe zijn..), verwacht jij dat diegene gelijk reageerd.. Maar als diegene dit niet doet krijg je weer gezeur als "je was online!".

Daarnaast zijn er PC spelers die FoE op de achtergrond open hebben staan. Bij hen staat er dan continue online, ook verwarrend.
 

Joey-the-king

Actief lid
In mijn beleving was het meer voor als je bijvoorbeeld iemand van een bepaalde gilde wil spreken dat je dan kunt zien welke leider er bijvoorbeeld online is.
Je zou dan ook kunnen kijken hoeveel spelers uit een bepaalde gilde online zijn, zo kun je ze dan makkelijker/strategischer aanvallen op GvG.

De neppe ( hehe ) en nieuwe FoE lui kunnen dit gebruiken voor GSP. Ze kijken even welke vriendjes van de tegenartij online zijn en beetje strategie en kunnen ze een sector extra pakken op GSP.
 

nietje52

Actief lid
Je zou dan ook kunnen kijken hoeveel spelers uit een bepaalde gilde online zijn, zo kun je ze dan makkelijker/strategischer aanvallen op GvG.

De neppe ( hehe ) en nieuwe FoE lui kunnen dit gebruiken voor GSP. Ze kijken even welke vriendjes van de tegenartij online zijn en beetje strategie en kunnen ze een sector extra pakken op GSP.
Dat vind ik op zich nog niet zo vervelend en geldt voor iedereen.
Maar ik heb mijn stem toch gewijzigd omdat ik vermoed dat er meer ruzie dan goeds van komt.
 
Bovenaan