Hoger tijdperk

DeletedUser10805

Guest
Ik overweeg om van Industrieel naar progressief over te stappen, maar is een hoger tijdperk ook altijd beter?
 

DeletedUser12695

Guest
Ja en nee.. er is niet een "goed" antwoord behalven" wat je zelf leuker lijkt.

Omhoog gaan zorgt er voor je verder gaat in het spel en nieuwe dingen krijgt wat altijd leuk is, maar zorgt ook je weer onderaan de lader van een tijdperk staad.

Tips die ik je zelf kan geven:
- het is aan te raden pas omhoog te gaan na het begin van een nieuwe GE (je GE die week zal kwa moelijkheid/goederen en gevechten nog op industrieel blijven)
- het is aan te raden pas om hoog te gaan na een buren wisseling (deze vind plaats elke 2 weeken, je zal dan voordeel hebben die 2 weken je objectief veter bent, en verkomd je verscheurt woord door spelers die al goed ingegraven zitten in het nivo)
- ik zelf raad ook aan om de meeste GG's (vooral met aanval/verdediging bonussen) gelijk aan je tijd perk kwa level te hebben (progressief is tijdperk 9 dus level van je gg ook minimaal rond dat)
- let op of je je momenteel sterk voelt of juist niet.. Zo niet misschien eerst dat verhelpen voor je up gaat.
- zorg je paar renovatie/upgrade kits hebt voor dingen als evenement gebouwen.
- investeer alvast alle mogelijke forge punten in de technologieën van volgend tijdperk maar betaal nog niet de kosten! Zo dat als je over gaat je direct met een explosie over kan. zo als hier op het plaatje te zien is: https://ibb.co/3dyWhsB
3dyWhsB


Maar again, belangrijkste is je het zelf leuk vind om te uppen of te blijven. Ken spellers die weigeren uit hme te gaan en spellers die rushen naar hoogste optie.



(Geschreven in shaky bus, but updated now out of the bus)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10805

Guest
Ja en nee.. er is niet een "goed" antwoord behalven" wat je zelf leuker lijkt.

- ik zelf raad ook aan om de meeste GG's (vooral met aanval/verdediging bonusen) gelijk aan je tijd perk kwa level te hebben (progresief is tijdperk 9 dus level van je gg ook minimaal rond dat)

(Geschreven in shaky bus)

Bedankt voor je uitgebreide reactie, top! :)

Dat van die GG op een bepaald level wist ik niet, is daar een lijstje van?
 

DeletedUser12695

Guest
Bedankt voor je uitgebreide reactie, top! :)

Dat van die GG op een bepaald level wist ik niet, is daar een lijstje van?

Niet echt, maar zo als ik zei, het is aan te raden op alle GG's die je hebt.

De GG's die je bonussen op aanval en/of verdediging geven zijn:
- Zeus
- Dom v Aken
- Castel del Monte
- Terracottaleger
BONUS (geeft geen aanval/verdediging maar helpt met vechten op andere manieren)
- Kraken
- Arctische oranjerie
Maar voel je niet slechter of genoodzaakt ze alemaal te hebben ^^

Oh en heb in me lijst nog 1 puntje toegevoegd:
- investeer alvast alle mogelijke forge punten in de technologieën van volgend tijdperk maar betaal nog niet de kosten! Zo dat als je over gaat je direct met een explosie over kan. zo als hier op het plaatje te zien is: https://ibb.co/3dyWhsB
 

DeletedUser10805

Guest
ik heb alle GG's die je hierboven aanstipt :) maar ze zijn nog niet allemaal op level 9, eerste drie wel, rest nog niet
 

DeletedUser6877

Guest
Zorg ook dat je van het tijdperk waarin je nu zit een bepaalde voorraad goederen hebt.
 

Markus

Actief lid
wat ik nu op A en E steeds heb gedaan is de muntjes, voorraden, goederen en fp verzamelen van de eerste 10 techs (of meer, 1x zelfs allemaal gedaan haha) van het nieuwe tp, en dan meteen in 1x al die techs halen. nu zit ik in AT op beide, dus kan maar iig alleen de techs doen die geen orichalcum nodig hebben (dus deel 1 en paar van deel 2 wellicht).

beste is altijd om iig meteen alle goederen gebouwen vrij te hebben, plus 1 of 2 eenheden, zodat je meteen kan beginnen met produceren en je snel voordeel uit legers hebt. de provinciekaarten alvast vooruit spelen een half tijdperk of meer (voor zover het je lukt) helpt ook, dan heb je sowieso de basis grondstoffen, de pvp toren en wat goederen alvast bij elkaar.
 

DeletedUser

Guest
Ik overweeg om van Industrieel naar progressief over te stappen, maar is een hoger tijdperk ook altijd beter?

De meningen daarover verschillen.
Persoonlijk ben ik niet echt een camper te noemen maar ik neem wel mijn tijd zodat ik het volgende TP ook echt aankan of de doelen die ik mezelf stel verwezenlijkt heb.
Bijvoorbeeld kan ik de GE nog aan en zo niet heb ik voldoende goederen om de zware delen te kunnen onderhandelen of heb ik voldoende gezorgd voor weerbaarheid in de vorm van mijn Zeus, Aken, CdM en Terra op een passend level krijgen.
Heb ik voldoende goederen om mijn tech te kunnen blijven betalen en ook eventuele onderhandelingen waarbij ook goederen van het vorige era nog relevant zijn.
Op de GE valt veel te halen en ik denk dan ook dat het erg belangrijk is dit wekelijks volledig te spelen.
Dat gezegd je moet het ook wel aankunnen want het wordt steeds zwaarder en anders kost het je misschien te veel dat terwijl, als je het wel aankan, je misschien hier en daar een eenheid moet genezen of een extra onderhandelingsbeurt moet aanschaffen maar die diamanten vaak ook wel weer terug krijgt juist via de GE.
Als de uitgaven opwegen tegen wat je wint, bij voorkeur in je voordeel, blijft het ook leuk.
Een ander belangrijk onderdeel vind ik de vraag of je een beetje opweegt ten opzichte van je buren anders kan je zwaar de sjaak worden qua plunderen.
Je kunt dat een beetje zien aan waar jij staat ten opzichte van de buurten waarin je zoal terechtkomt.
Uiteraard helpt bijtijds innen ed. maar weerbaarheid en eventueel assertiviteit lijkt me ook best belangrijk te noemen.

Dus zou ik moeten kiezen tussen wat langer blijven hangen of snel techen zou ik voor blijven hangen kiezen tot het goed voelt.
Vaak weten meer gevorderde gildegenoten (qua era) wel te adviseren als het gaat om hoeveelheden goederen, weerbaarheid etc.
 
Mocht je ervoor kiezen naar progressief te gaan, dan adviseer ik je daar vervolgens een CF te bouwen en een flink eind te levelen, terwijl je optimaal gebruik maakt van de herhalende missies, dan heb je minder of zelfs geen goederengebouwen nodig. Bovendien ben je dan beter voorbereid op het moderne tijdperk, waar je te maken krijgt met geraffineerde goederen, waardoor je GG's en wensputjes minder behulpzaam worden. Dan worden de goederen die je uit missies krijgt namelijk extra waardevol omdat die wel gewoon uit je eigen tijdperk zijn.
 

DeletedUser10805

Guest
Mocht je ervoor kiezen naar progressief te gaan, dan adviseer ik je daar vervolgens een CF te bouwen en een flink eind te levelen, terwijl je optimaal gebruik maakt van de herhalende missies, dan heb je minder of zelfs geen goederengebouwen nodig. Bovendien ben je dan beter voorbereid op het moderne tijdperk, waar je te maken krijgt met geraffineerde goederen, waardoor je GG's en wensputjes minder behulpzaam worden. Dan worden de goederen die je uit missies krijgt namelijk extra waardevol omdat die wel gewoon uit je eigen tijdperk zijn.

CF heb ik al, dus dat komt goed uit.
 

DeletedUser10805

Guest
een gilde maatje van me wil van progressief in een keer naar arctisch, ik zit daar nu ook over na te denken. Lijkt me best leuk als je het goed plant.
 

DeletedUser10805

Guest
- het is aan te raden pas om hoog te gaan na een buren wisseling (deze vind plaats elke 2 weeken, je zal dan voordeel hebben die 2 weken je objectief veter bent, en verkomd je verscheurt woord door spelers die al goed ingegraven zitten in het nivo)

Is dit ook zo als je niet plundert?
 
Zo snel mogelijk door de tijdperken heenrennen, is een hele goeie manier om maandenlang de hekkensluiter van je buurt te worden. En over het algemeen hebben die het zwaarder qua aanvallers en plunderaars dan de hogere regionen van de buurtranking. Dus ja, het is een goed idee om zoveel mogelijk tijd vrij te maken om je verdediging op peil te krijgen voor je in een hogere buurt terecht komt.

(tenzij je 24/7 achter een stadschild wilt gaan zitten natuurlijk, dan maakt het niet uit)
 

DeletedUser10805

Guest
dank jullie :) ik had gehoopt dat vandaag de buren zouden wisselen, was helaas niet zo.... haha even wachten nog maar dan
 

CPTNautilus

Nieuw lid
Als je een Alca hebt, de laatste paar dagen/ weken alleen nog een schurken schuilplaats hebben, zodat je alleen maar schurken krijgt.
 
Bovenaan