hoe werkt de verdediging?

DeletedUser

Guest
Hoi

ik snap soms niet hoe een verdediging te werk gaat, vandaag bv werd ik aangevallen door iemand waarvan ik in principe had kunnen winnen maar op de een of andere manier bleven mijn kanonnen zich focussen op 1 bepaalde aanvaller in dit geval een grenadier, met het gevolg dat ondertussen mijn kanonnen( 4 ) afgeslacht werden door 2 kanonnen van de aanvaller.
Mijn paarden vielen ook niet zijn kanonnen aan maar een commando ( terwijl die een bonus heeft tegen snel )
Logischer is toch dat mijn verdediging eerst de lange afstandswapens uitschakelt en paarden in ieder geval geen commando aanvalt of niet?
Doe ik bij aanvallen zelf ook niet.
Mijn vraag is dus, zit daar een systeem achter of is het ad random?

groet kelonya.
 

DeletedUser

Guest
Dat regelt de AI van de pc.

De rede dat je kanonen eerst zijn andere eenheden aanvalt is:
Omdat die dichterbij en vol in het berijk van je kanon staan,dus die vormt op dat moment de grootste bedreiging.
Je ruiters doen dat dus ook,die hebben wel een voorkeur om muskatiers te pakken,maar als andere dichterbij staan,willen ze wel eens van taktiek veranderen.
Ik snap de AI soms ook niet,ook dat de verdediging maar een paar stapjes zetten,terwijl ze al veel dichterbij konden staan.
Maargoed ze gaan er mee bezig om dat wat beter te krijgen,maar is geen simpele taak.
Het is bij iedereen random zo.

gr marcus
 

DeletedUser2653

Guest
Ik vind die verdediging niet zo slecht.
Dat wil zeggen dat jou aanvallen naar een ander ook zo verlopen.
 

DeletedUser

Guest
Vandaag had ik het ook.
Tegenstander valt met 7 trebuckets aan en 1 boogschutter.
Ik had een granadier ,muskatier 4 langboogschutters en 2 langszwaardkrijgers in me verdediging staan.
Die langszwaardkrijgers kunnen ver lopen doen ze 3 stapjes en later nog een keer 3 stapjes,zonder obstakels in de weg.
Ze worden gewoon overhoop geschoten,slaat werkelijk nergens op.
Als ik iemand aanval met het zelfde leger,dan komen ze gelijk als een malle op me af.
De AI is afentoe echt ruk als ik het mag zeggen.
En daar mogen ze best wat aan doen.
 

DeletedUser3200

Guest
Die AI is best makkelijk te verslaan imo, redelijk voorspelbaar. Als ze mijn verdediging kloppen staat er later nog een echte strateeg klaar om ze terug te pakken :p
Edit: maar zoals de TS zegt maakt de AI soms domme beslissingen. .. maar goed ook ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3120

Guest
Ik ervaar ook het probleem dat de AI zeer voorspelbaar is. 1 commando trekt alle vuur naar zich toe, waarna de kanonnen het werk afmaken. De AI zou ook rekening moeten houden met de schade die ze kunnen aanrichten, oftewel geen aanvallen doen op eenheden waarop ze 0-1 schade kunnen doen, maar dan eerst de eenheden aanvallen waar veel meer schade gedaan kan worden. Kortom ik hoop dat dit in een volgende update verbeterd wordt.
 
Bovenaan