hoe je in de GVG te verdedigen tegen een aanval van je bezettingsleger

DeletedUser12225

Guest
wij zijn als gilde een beetje aan het proeven aan de GvG. Nu hebben we al 2x gehad dat we bezig zijn een sector te veroveren dat ons bezettingsleger wordt aangevallen door een 3e partij (de 1e partij is de eigenaar van de sector, de 2e partij zijn wij). Hoe kun je je tegen een dergelijke aanval verdedigen?
 

DeletedUser

Guest
wij zijn als gilde een beetje aan het proeven aan de GvG. Nu hebben we al 2x gehad dat we bezig zijn een sector te veroveren dat ons bezettingsleger wordt aangevallen door een 3e partij (de 1e partij is de eigenaar van de sector, de 2e partij zijn wij). Hoe kun je je tegen een dergelijke aanval verdedigen?

Aan de belegerde sector grenzende gilden kunnen helpen verdedigen.

Edit Je verdediging kan bestaan uit even wachten tot iedereen “slaapt” c.q niet oplet of als je van het hardnekkiger soort bent snel hersiegen.
E.e.a. is afhankelijk van hoe snel je siege verbroken wordt en hoe vol de sector nog zit en met hoeveel mensen je vecht en ook de staat van je gildekas en in het verlengde daarvan het duurder worden van sieges door overig bezit in dat tijdperk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12225

Guest
Ui jouw reactie begrijp ik dat je dus als het aangrenzende gilde mij aanvalt ik daar niks tegen kan doen? De enige oplossing is dus met een aantal gilde leden heel snel de sector innemen?
 
Landen doe je op een landingszone, en dan kunnen alle gilden die nog niet op die kaart staan sowieso op je belegering meppen. GvG is ook een kwestie van snelheid, als je er een kwartier over doet om een sector in te nemen, dan loop je veel meer risico's dat iemand je belegering spot dan wanneer je het varkentje in 3 minuten gewassen hebt. Daarom heb je ook genoeg mensen nodig om de aanval mee te openen.
 

DeletedUser12225

Guest
Helder, dat wist ik al dat je snel moet zijn. Maar is er iets tegen te doen als iemand je bezettingsleger aanvalt? Ik krijg de indruk, uit jullie antwoorden, van niet.
 

DeletedUser

Guest
Helder, dat wist ik al dat je snel moet zijn. Maar is er iets tegen te doen als iemand je bezettingsleger aanvalt? Ik krijg de indruk, uit jullie antwoorden, van niet.

Behalve snel innemen, nee.
Je kan proberen een gemeen siege leger te nemen maar in principe als ze met veel zijn gaat het er om wie eerder is: jij/ jullie met het innemen van de landingszone/ sector of het gilde dat op je siege mept.
Als je met niet zo veel gildeleden vecht kun je het beste kiezen voor een zo leeg mogelijke landingszone.
Bij nacht en ontij of ‘s morgens landen is ook nog een ideetje.
Verder kun je voor de politieke kant kiezen en over je landing communiceren met betreffend gilde.

Edit bedenk dat er mensen op de kaarten rondhangen om sieges te breken puur voor de gevechtspuntjes die ze dat oplevert.
Dat dit überhaupt puntjes kan opleveren is iets dat helaas in het design van GvG zit.
Het hoeft dus niet eens een vijandelijke actie te zijn maar gewoon wat mensen die puntjes willen verdienen voor hun persoonlijke ranking. :confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12225

Guest
Dank voor de uitleg. Het is mij geheel duidelijk. We zullen dus heel snel moeten zijn als we sectoren willen veroveren.
 
Bovenaan