Herindelen/verplaatsen van reeds gekochte uitbreidingen

Markus

Actief lid
Gezien er weer nieuwe mogelijkheiden uitbreidingen bij zijn gekomen (zo'n 60 plekken als ik goed heb geteld) en ik (en waarschijnlijk veel anderen) graag grootste gebouwen aan de rand van hun stad plaatsen, zou ik het fijn vinden als de optie voor het verplaatsen van uitbreidingen wordt toegevoegd. Uiteraard moeten dezelfde regels als met het nieuw plaatsen van uitbreidingen gelden (dus geen eilandjes), en bovendien zie ik zelf geen bezwaar als dit muntjes of voorraden gaat kosten (misschien ook wat medailles desnoods)...

Het probleem is namelijk nu dat als je eenmaal een uitbreiding plaatst, je er voor altijd aan vast zit en dit nooit meer kan wijzigen. Dus foutjes in je stadsontwerp kan je hiermee ook oplossen :)

Oh ja, uiteraard moet een 4x4 uitbreidingsvlak wel *leeg* zijn voor je het kan verplaatsen.
 

DeletedUser

Guest
Met de nieuwe uitbreidingen kan je eventueel gemaakte fouten in het plaatsen corrigeren, dus wat is dan de meerwaarde? Als je diamanten gebruikt vul je bovendien ook de hele grid. Je idee lijkt mij dus een bneetje nadelig voor Inno.
 

Markus

Actief lid
Met de nieuwe uitbreidingen kan je eventueel gemaakte fouten in het plaatsen corrigeren, dus wat is dan de meerwaarde? Als je diamanten gebruikt vul je bovendien ook de hele grid. Je idee lijkt mij dus een bneetje nadelig voor Inno.

moeten die nieuwe uitbreidingsplekken wel meteen beschikbaar zijn, en dat zijn ze niet, ook niet met dia gebruik. dus er is weldegelijk meerwaarde.
 

DeletedUser

Guest
moeten die nieuwe uitbreidingsplekken wel meteen beschikbaar zijn, en dat zijn ze niet, ook niet met dia gebruik. dus er is weldegelijk meerwaarde.

Dat is dus juist een argument tegen jouw idee. De uitbreidingen komen gefaseerd beschikbaar en je moet dus goed puzzelen. Een uitdaging in het spel. Leg je een uitbreidin g verkeerd neer dan heeft dat gevolgen. Waarom moet dat maar weer makkelijker gemaakt worden? Je kan al schuiven met gebouwen en ze verplaatsen door ze op elkaar te zetten. Je kan al gebouwen terug in je inventaris plaatsen en dan nu dit weer voor de kneuzen zonderr ruimtelijk inzicht, zodat die kunnen blijven proberen?
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het beter zou zijn als ze voor de AT spelers enkele coupons beschikbaar maken waarmee je een uitbreiding kunt intrekken, en daarvoor munten terug krijgt zodat je deze elders kunt leggen.

Dus gratis coupons en dan ook nog eens een beloning als je ze gebruikt????? :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ik ben een met geluk dat ik de laatste medaille uitbreiding nog niet had liggen, en deze dus in het nieuwe gebied kan leggen.
Nieuwe spelers hebben de optie om direct dit gebied in te gaan, AT spelers nauwelijks of niet tot het nieuwe tijdperk.

Dat doet er toch totaal niet toe. Knelpunten in je gebied zitten daar waar je geen trechte lijnen meer kan vormen en die blijf je houden.
 

DeletedUser10111

Guest
Je zou het wellicht als een vorm van "terugplaatsen in inventaris" kunnen zien, behalve dat het inventaris er niet bij komt kijken, het wordt "opgeslagen" als een verzameling medailles oid. Ik denk echter dat het niet gratis zou moeten zijn.

Je kunt gebouwen nu ook "opslaan" door ze weer af te breken. Dat is ook niet gratis.
 

Markus

Actief lid
Het ging mij niet om het ongedaan maken van het plaatsen van een uitbreiding, dat lijkt wat onlogisch; wel om de locatie van een uitbreiding (waarop je dus gebouwen neerzet) te kunnen verschuiven naar een andere (legale) locatie, eventueel (waarschijnlijk) tegen enige vergoeding (hoe groter de stad hoe duurder waarschijnlijk). Dit maakt het voor spelers in hogere TP ook mogelijk hun stad beter te (her)indelen, iets wat in lagere TP nu makkelijker gaat gezien deze spelers de gehele open ruimte (die niet per definitie vrijgespeeld is, maar wel beschikbaar om eventuele uitbreidingen op te plaatsen!) al kunnen benutten, en uitbreidingen op latere TP's nogal schaars zijn.
 

DeletedUser

Guest
Wat is de beloning als je ze gebruikt?

Je krijgt toch munten terug.

Je schrijft het weer als feit, ik vind dat het er wel toe doet.

Dat schrijf jij anders ook als een feit en wat mij betreft doet jouw "feit" er niet toe.

Het ging mij niet om het ongedaan maken van het plaatsen van een uitbreiding, dat lijkt wat onlogisch; wel om de locatie van een uitbreiding (waarop je dus gebouwen neerzet) te kunnen verschuiven naar een andere (legale) locatie, eventueel (waarschijnlijk) tegen enige vergoeding (hoe groter de stad hoe duurder waarschijnlijk). Dit maakt het voor spelers in hogere TP ook mogelijk hun stad beter te (her)indelen, iets wat in lagere TP nu makkelijker gaat gezien deze spelers de gehele open ruimte (die niet per definitie vrijgespeeld is, maar wel beschikbaar om eventuele uitbreidingen op te plaatsen!) al kunnen benutten, en uitbreidingen op latere TP's nogal schaars zijn.

Uitbreidingen zijn op latere TP's niet nogal schaars. Je krijgt er ieder tijdperk even veel.

Beter herindelen kan je door te wachten op de volgende uitbreiding. Uiteidelijk leg je toch die hele grid weer vol, dus waarom zou je tussendoor moeten schuiven? Het eindresultaat blijft hetzelfde.
 

DeletedUser6877

Guest
Zaken die je in het verleden hebt besloten kan je niet zomaar terugdraaien. Je kan alleen bedenken hoe je er nu het best mee omgaat.

Er zullen vast wel zoveel uitbreidingen bij komen anders hadden ze er niet zoveel toegevoegd aan de stad, zoals ik had voorspeld. Maar nu zul je het gewoon moeten doen met de stad die je nu hebt.

Alles van waarde, kost moeite.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het er wel mee eens dat uitbreidingen plaatsen deel van de strategie uitmaken; het zou jammer zijn als de uitdaging om goed te plannen en verstandig met ruimte om te gaan wordt weggenomen.
Er zijn GGs die ik best wil hebben maar die ik laat liggen ook al heb ik alle blauwdrukken omdat ik eerst in de basisbehoeften voor mijn stad wil voorzien (althans wat ik basisbehoeften vind).
Wie weet kan ik de anderen GGs van mijn interesse ooit doen.
Ik vind lange en korte termijn (stads)planning leuk en ik hoop dat er meer soorten GGs komen en ik vermoed dat eigenlijk ook een beetje nu we meer uitbreidingen tot onze beschikking hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
Wees niet bang, er zijn teveel GGs om ze allemaal te plaatsen (als je nog ruimte voor iets anders wilt houden). Ruimtegebrek is een blijvend probleem :)

Edit: De extra vakjes zijn wel leuk, maar het duurt echt wel even voordat je genoeg hebt om ze te betalen.
 
Bovenaan