Haven in Arctische Toekomst

Mijn excuses indien dit reeds aangehaald werd, maar ik vind niet zo dadelijk een topic i.v.m. mijn vraag/opmerking...
Hier komt het:
Zodra je de haven in "De Arctische toekomst" vrijgespeeld hebt, kan je beginnen met het winnen van Promethium, een goed dat je nodig hebt om verder te gaan in de boom van dit tijdperk.
OK, ik ben er geraakt en ben nu de trotse (?) bezitter van een schip.
Maar nu komt het:
Ik heb een bemanning nodig (uiteraard), maar om een bemanningslid te werven, moet ik een bepaalde hoeveelheid van een of andere grondstof betalen.
Goed, doen we. Maar dan moeten er opeens 50 diamanten betaald worden om mijn schip uit te laten varen. Gezien ik geen diamanten koop, blijft mijn schip aan de kade liggen.
In de loop van de volgende dag is die eis van 50 diamanten opeens verdwenen en ik kan mijn schip op weg sturen.
Zo'n 24 uurtjes later komt mijn schip terug en krijg ik een hoeveelheid Promethium.
Uiteraard wil ik meer, maar.......
Ik moet weer drie bemanningsleden werven (en die werving betalen met grondstoffen), want blijkbaar zijn mijn eerste bemanningsleden overleden bij de terugkomst.
OK, we doen dat dan maar, en dan komt er weer een melding dat, om het schip te laten uitvaren, ik 100 diamanten moet betalen. Dat doe ik dus niet (hopende dat ik de volgende dag weer gratis mag uitvaren.
Maar tijdens de nacht beslist er iemand dat 100 diamanten eigenlijk te weinig is voor zo'n belangrijke grondstof, en kost het me opeens 150 diamanten om zee te kiezen.

Nu mijn vragen:
_ Gaan die 150 (en waarschijnlijk de volgende keer meer) diamanten na een bepaalde tijd verdwijnen, zodat ik "gratis" kan varen?
_ Ga ik telkens weer een nieuwe bemanning moeten werven (met grondstoffen)?
_ Is dit normaal of is het weer een trucje om mij diamanten te laten kopen? (als die prijs steeds blijft verhogen, gaat me dat honderden, zoniet duizenden Eurootjes kosten om verder te gaan!!!)

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zie het niet meer zitten om op deze manier verder te gaan
 

Bijlagen

  • schip.jpg
    schip.jpg
    93 KB · Weergaven: 61

Felair

Actief lid
Het kost goederen per bemanningslid om deze mee te laten varen.
Heb je die goederen niet dan kun je in plaats daarvan diamanten lappen zodat je eigenlijk met diamanten die goederen koopt.
Daarom kost het je soms andere hoeveelheden diamanten.

Dat is ook de reden dat het gedurende dag ineens weg is die diamanten kost want dan heb je in de tussentijd dus die goederen verzameld, hieronder in de rode cirkels:

Je ziet bij mij dus ook dat ik genoeg goederen hebt, de meest linkse kost dus 25 goederen waarvan ik er 21.184 in mijn voorraad heb, etc.

1666020924219.png
 
Het kost goederen per bemanningslid om deze mee te laten varen.
Heb je die goederen niet dan kun je in plaats daarvan diamanten lappen zodat je eigenlijk met diamanten die goederen koopt.
Daarom kost het je soms andere hoeveelheden diamanten.

Dat is ook de reden dat het gedurende dag ineens weg is die diamanten kost want dan heb je in de tussentijd dus die goederen verzameld, hieronder in de rode cirkels:

Je ziet bij mij dus ook dat ik genoeg goederen hebt, de meest linkse kost dus 25 goederen waarvan ik er 21.184 in mijn voorraad heb, etc.

Bekijk bijlage 3134
Bedankt, nu snap ik het :)
 
Bovenaan