Handel markeren als "interessant" of "geen interesse".

Wil je handel als interessant/oninteressant kunnen vlaggen om sneller terug te kunnen vinden?

  • Ja

    Stemmen: 3 20,0%
  • Nee

    Stemmen: 12 80,0%

  • Totaal aantal stemmers
    15
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10111

Guest
Poll samenvatting: Toevoegen van een vlaggetje of een handelsaanbod wel of juist niet interessant is, om ze snel terug te kunnen vinden danwel weg te kunnen filteren.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ik blader regelmatig door de lijst handel, en zie dan elke keer dezelfde aanbiedingen staan die ik niet interessant vind (en anderen blijkbaar ook niet). Omgekeerd, zie ik ook wel eens interessante aanbiedingen, maar bij een beperkt aantal FPs moet je dan eerst even verder kijken om te zien of er nog betere handel is.

Mijn idee is om handel te markeren als "interessant" of "geen interesse", waarna je de "geen interesse" handel weg kunt filteren als je dat aanzet.

Concreet ziet dat er zo ongeveer uit:
handel_scherm.png


Achter het mail icon een nieuw icon. gecombineerd groen/rood voor "nog niet besloten", helder groen voor "interessant", en alleen rood voor "niet interessant". Boven aan de balk een knopje om de laatste weg te filteren. In het plaatje heb ik 1 "interessant", 1 "niet interessant", en de rest "niet besloten"

Alternatieve icons kunnen +/- zijn, of duim omhoog/omlaag, of lachend/verdrietig smiley.

Ik heb het nieuwe icon achter het mail icon gezet, zodat je de standaard handelaar ook kunt aan/uit zetten zonder dat je een raar gat krijgt (handelaren kun je niet mailen).

Als je een 1/2 icon kunt aanklikken zou je één van beide kleuren kunnen klikken, wat dan aan/uit toggled. Als je de laatste kleur uitzet, moet de eerste kleur weer aan.
Als je alleen op het hele icon kunt klikken (mobiel, aanstippen met vinger), dan van "onbeslist" (rood/groen) naar alleen groen, dan naar allean rood, dan weer naar "onbeslist".


Voordeel: Je ziet dezelfde (voor jou nutteloze) aanbieding minder vaak als je die markeert als "niet interessant", en dan filtert. Als je regelmatig door de pagina's bladert kan dat een hoop paginas schelen.

Nadeel: Weer een extra icon, met meerdere toestanden, wat wellicht intimiderend is voor nieuwe gebruikers. Aan de bovenkant van de balk wordt het wat vol. Misschien dat je geen los vierkantje zou moeten hebben voor een vinkje, maar icons die zelf laten zien of ze aan of uit zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Als ik naar jouw voorbeeld kijk zie ik daar 41 pagina's met handel staan. Die zou ik dan allemaal door moeten lopen en eventueel aanvinken? Tegen de tijd dat ik klaar ben zijn die aanbiedingen al weer veranderd.

Alternatief is filteren op aangeboden of gevraagd. Is een stuk makkelijker.
 

DeletedUser10111

Guest
Een groot deel van die 41 paginas zijn de standaard handelaar aanbiedingen.

Er is niemand die je verplicht om de toevoeging te gebruiken. Als jij filteren op goederen eenvoudiger vind, moet je dat vooral gebruiken.

Als je niet zo vaak op de aangeboden handel kijkt, heeft het minder zin om dingen als "niet interessant" aan te vinken. Ik zie echter ook wel aanbiedingen die een groot deel van de 7 dagen blijven staan, die ook jij dan meerdere keren tegen gaat komen, zelfs met je filter.

Dingen als "interessant" aanmerken zul je weinig doen, je vindt ze interessant, dus zul je ze gauw kopen.
 

DeletedUser5889

Guest
Oninteressante handel staat er vaak een hele week op en wordt er dan door het systeem afgehaald. Degenen die het plaatsen, die plaatsen het dan gewoon nog eens. Zo blijf je bezig, elke week 41 pagina's lopen markeren.
 

DeletedUser10111

Guest
In ieder geval zie je het met deze suggestie dan maar eens in de week ipv van elke keer dat je kijkt.


Ongeveer 25 van die 41 paginas zijn de standaard handelaar in X met 1:10 ratio. Die verdwijnt niet elke week, er zijn dus maar ongeveer 15 pagina's met 'echte' handel.
 

DeletedUser

Guest
Blijft idioot om 15 pagina's door te lopen en te markeren als een aanbod 5 minuten later al weg kan zijn. Neem handel af of neem het niet af. Zo moeilijk is dat toch niet?
 

DeletedUser

Guest
Is er nog iemand die hier iets aan toe te voegen heeft?
 

DeletedUser10111

Guest
Niet waarschijnlijk.

Beschrijving:
Toevoegen van een vlaggetje of een handelsaanbod wel of juist niet interessant is, om ze snel terug te kunnen vinden danwel weg te kunnen filteren.
 

DeletedUser10486

Guest
Beter zoals in Elvenar, waar het systeem zelf aangeeft of handel interessant is, door middel van een sterrensysteem.
Handel waar je voordeel aan doet: 3 sterren, eerlijke handel: 2 sterren, handel waar je je broek aan scheurt: 1 of 0 sterren.
 

DeletedUser

Guest
Innogames geeft geen waarde aan de handel. Alle handel is eerlijk. Zodoende kan er geen automatisch sterrensysteem gemaakt worden hier.
 

DeletedUser

Guest
Dat is om misbruik tegen te gaan. Mensen zouden direct 1-1000 kunnen gaan ruilen om een account van een ander te pushen.
Uiteraard is het nu ook mogelijk, maar is het wel lastiger.
 

Mr.Quib

Actief lid
Dat is om misbruik tegen te gaan. Mensen zouden direct 1-1000 kunnen gaan ruilen om een account van een ander te pushen.
Uiteraard is het nu ook mogelijk, maar is het wel lastiger.
1-1000 lijkt me extreem, maar 1-10 zou moeten kunnen. Maar ja, dat is de verhoudeing van 'De Handelaar', dus ik vermoed dat het daar mee te maken heeft.
 

DeletedUser

Guest
Zou kunnen. Iig is dat de keuze die gemaakt is, en daar houden we het maar op :)
 

DeletedUser

Guest
Dit idee heeft het niet gehaald. Ik archiveer het morgen.
 
Bovenaan