Halloween Mystery 2022 - Verhaal/Opdracht

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Maar iedereen lijkt zijn zonde te overzien en is erg rustig.... ben bang dat het verdriet groter is of zijn er enkele die op de vlucht geslagen zijn,omdat ze iets gedaan hebben wat het zonlicht niet verdraagt?
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik heb zo afspraak met Eukalypta om me van die vreselijke jeuk af te helpen. Ik vertrouw Kwakzalver niet meer en ik ga ook nooit meer hier wat nuttigen..... Ravioli wat is er aan de hand met die pizza's? Toch niet direct onder de knie he....
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Over Rum gesproken er is een aardige hoeveelheid gestolen in ons havenmagazijn. Grrr Zal er eens rondkijken of ik nog meer attributen mist.
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Nou Karel mijn liefje.... ik loop met je mee..... ben nieuwsgierig geworden wat er allemaal mist en is toch op weg naar Eukalypta.... kunnen nog wel korte pitstop maken als je duiten over hebt?
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
4 ogen zien meer dan 2 dus dat kan ik wel gebruiken zulk beeldschoon gezelschap. Duiten heb ik nog wel wat. Zullen we eerst in het magazijn rondspitten?
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Zo te zien hebben ze mijn compas, verrekijker, en zandloper ontvreemd, ze willen denk op de vlucht slaan per schip. Anderrrs heb je die spullen allemaal niet nodig.
 

Kapitein Schuimkop

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Die dokterrrr vertrouw ik niet, ik hoorde in de bar dat mensen gaan hallucineren van zijn rare drrrankjes... vreemde vent. Onze kok was bij hem geweest vanwege een verkoudheid, maar werd helemaal bang van die kwakzalver.
 

Dokter K. Zalver

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik heb al heel wat mannen en vrouwen langs gehad in mijn huis. Ze keken hun ogen uit naar alle spulletjes die ik had. Potjes met kruiden, takjes, pitjes, steentjes, glimmers en zalfjes. Ik weeg alles af en maak drankjes. Vooral tegen luizen, jeuk, bulten en nog meer gore dingen.
 

Geest van Piet Pegleg

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik had nog zulke mooie spullen gevonden die mensen hier overal maar lieten slingeren. Maar voor ik ze allemaal kon verhandelen, werd ik bruut vermoord! Maar de dader zal hier niet mee weg komen; dat weet ik zeker!
 

Verteller

Halloween 2023
Wedstrijd Moderator
Halloween Mystery 2023
Er is al heel wat gepraat en geroepen. Het notitieboekje van de havenmeester raakt al aardig vol. Eens zien wat men vanavond nog heeft te melden, zodat deze gruwelijke moord de komende dagen opgelost kan worden en de piraten hun geliefde Piet een waardig zeemansgraf kunnen geven, om daarna weer de woelige wateren op te gaan. Tot nu toe tast de havenmeester nog in het duister.......
 

Kok Ravioli

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik blijf weg bij de dokter, hij maakt de vreemdste drankjes met ingrediënten die nooit bij elkaar zouden moeten komen. Dat smaakt toch nergens naar, met een lekkere stamppot met wat extra ui ben ik zo weer van die verkoudheid af. Daar heb ik geen enge drankjes voor nodig!
 
Laatst bewerkt:

Kok Ravioli

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
En wie vertrouwt er nou iemand die rode kool eet op de dag dat we vertrekken naar zee? Dat brengt ongeluk!!
 

Orion de Ziener

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Sommige dingen brengen geluk en andere dingen ongeluk. Het staat in de sterren. Maar pas op! De dokter helpt het lot zo nu en dan een handje.
 

Karel de Havenmeester

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik zag zondag vlak voor de lunch wat piraten richting het boothuis van de boekanier lopen, maar ik keek in de lage zon dus kon niet zien wie het waren.
Ze leken niet heel gelukkig met elkaar. Het water is stil, maar diep. Zonder wind kom je niet weg.
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Zoiets moeten jullie allemaal niet zeggen.... Ravioli je vertrouwd ook enkel je uien en Orion zijn smerige drankjes. Scherven brengen geluk en bedacht me dat vanmorgen na ee onrustige nacht. Ik had niet eens die uien stamppot van ravioli gegeten.... vertrouw helemaal niets meer.
 

De beeldschone Saphira

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Tja na dat bezoekje bij Eukalypta zat ik echt te denken he.... Begin oktober 2023 ben ik jarig wat een feest! Ik vraag gewoon een nieuwe spiegel.
 

Paulus de Barman

Dorpsinwoner
Halloween Mystery 2023
Ik ben bijna door mijn voorraad bier en rum heen… en dat niet alleen, iedereen proost zo hard met die glazen dat al mijn glazen kapot gaan.
 
Bovenaan