GvG goederen (arctisch en Oceanic)

DeletedUser4655

Guest
Gildes zitten nu dankzij de donaties van de GG's Arc en Sterrenwacht met overbodige goederen van het arctische en Oceanische tijdperk. Bovendien zijn de functies van deze gebouwen hierdoor in waarde gekelderd.


Idee: geef het gilde(operators) toegang tot de bestaande markt, waar gildes met alle spelers kunnen handelen.

voordelen:
functie voor overbodige goederen.
Stijging waarde Sterrenwacht en Arc.
Grote impuls voor de GvG strijd in de delen lager dan Arctisch.
Extra impuls om grotere speler te worden.

Nadelen:
Gilde met veel hogere spelers kunnen meer voordeel halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Geweldig idee :)
Ik zit in Toekomst met een Arc op level 80 en ik ben niet happy dat het volgend era gewoon waardeloos wordt voor het gilde.

Hoe zie je dat de waarschijnlijke “overload” aan AT en OC goederen op de markt gevolgen gaat hebben?
Misschien is er behoeften aan een “goederenconverter” dat de operator kan bedienen tegen redelijke ratios maar niet per sé (alleen) via de markt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Snap het niet

Ik geloof dat de OP’s voorstel is dat de onbruikbare AT en OC goederen uit de gildekas verhandelbaar zouden moeten kunnen worden via de markt door de gildeleiding/ eigenaars of zoals hij het noemt operators.
Ik hoop ook meer duidelijkheid te krijgen over e.e.a.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4655

Guest
[
Hoe zie je dat de waarschijnlijke “overload” aan AT en OC goederen op de markt gevolgen gaat hebben?
Misschien is er behoeften aan een “goederenconverter” dat de operator kan bedienen tegen redelijke ratios maar niet per sé (alleen) via de markt.

De goederen welke je als gilde niet wilt of kunt gebruiken, kun je verhandelen met andere spelers tegen goederen die je wel kunt/wilt gebruiken. Zo ruil je bijvoorbeeld de voor het gilde waardeloze goederen uit AC en OC voor goederen die je wilt. Aan de andere kant help je zo spelers welke verlegen zitten om deze goederen. Het zou met alle goederen mogelijk moeten zijn(net als nu op de markt)
 

DeletedUser

Guest
Hoe denk je over een “in kas” converter als extra optie?
Ik zie daar bij voor me dat OC goederen bijvoorbeeld lastiger kwijt te raken zijn via de markt maar dat een “gildekas operator” ook tegen normale ratios goederen binnen de kas zou kunnen converteren voor andere goederen uit een GvG bruikbaar era.
 
Ben tegen, maakt het wel heel makkelijk voor een gilde om de goederen voor verschillende tp's bij elkaar te krijgen. Als ik zie hoeveel OT spelers we hebben met een Arc op lvl 80 of hoger, dan krijg je op alle overige tijdperken wat je nu al ziet op Alle Tijdperken, waar medailles ook niet echt een issue zijn. Het organiseren van de goederen is onderdeel van de GvG strategie.

Nog los van ander mogelijk misbruik als het handel is tussen gilde en leden, namelijk extra puntjes creëren. Je doneert aan kas, handelt terug tegen leuk tarief, doneert weer enz. enz. en iedere keer krijg je weer puntjes voor het doneren.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik ben er wel voor totdat er eventueel AT en OT kaarten ontwikkeld worden.
Het lijkt me wel zo redelijk dat de Arc niet totaal waardeloos wordt voor het gilde.
Om te zorgen dat er geen goederenmisbruik i.v.v. puntjes komt zie ik meer in een “in kas” AT en OT goederen-converter waar de markt en dus persoonlijk “stortingsgewin” buiten staat.
Ik hoop dat de OP dit wil overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
En het Atomium? Tevredenheid is natuurlijk iets wat een top prio heeft en je heel hard nodig bent
uit dat GG en die gildegoederen zijn natuurlijk een must have, maar t.o.v. de Arc die honderden
danwel duizenden fp's kan opleveren...
Hoe zit het trouwens met GE levels vrijspelen? Ik zie toch echt AT en OT goederen voorbij komen
die eraan gespendeerd moet worden. Wat GvG betreft zoude simpelweg vanaf AF de gildgoederen
makende GG's naast gildegoederen ook een x aantal medailles voor de gilde kunnen maken, voor
de AT GvG.;) Net als de goederen GG's vanaf modern hun productie veranderd.
 

Wildstorter

Actief lid
Er kan heel veel alleen heeft iedere speler een keuze gemaakt om zijn/haar Atomium wrl of niet te plaatsen en deze daarna te laten staan of op te doeken. Ik heb verschillende Atomiums van level 10 of hoger zien verdwijnen om deze reden.

Om dat nu tot een spijtige beslissing te laten komen door een verandering lijkt me dan ook niet echt leuk...
 

DeletedUser

Guest
Wat de Arc aan AT en OT goederen maakt, als we het over een hoge Arc hebben, die gebruikt kunnen worden voor de GE, staat uiteindelijk in geen enkele verhouding tot de massa aan overschot dat het produceert in AT en OT waar geen GvG kaart voor bestaat om ze ook nog maar te kunnen gebruiken.
Dat een hoge Arc veel medailles kan opleveren bij het actief helpen boosten van een andere Arc of zoiets als Kraken lijkt me meer bijverschijnsel dan wat anders.
Feit blijft dat er enorme hoeveelheden grotendeels onbruikbare goederen in de kas komen te zitten van de voorheen waardevolle Gilde GG’s.
Of we het nou eens zijn met dat de OP hier een bestemming voor zoekt of niet is een geheel andere questie.

Edit Het zou ook best zonde zijn als je een Atomium lvl 10 of hoger omgehakt zou hebben als Inno ineens besluit AT en OT kaarten te ontwikkelen: alles is een keuze voor de korte en langere termijn.
Trouwens zo’n ding staat zo weer in de steigers en op lvl 10 of hoger in een beetje een goed georganiseerd gilde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wildstorter

Actief lid
Op zich snap ik het vervelende omtrent de waarde van AT en OT goederen wel alleen vind ik dit niet de oplossing. Zo gaat ieder gilde alleen nog maar op zoek naar de grote jongens in het spel om zo actief GvG te kunnen spelen en wordt het voor kleinere spelers veel lastiger. Nu recruiten wij ook spelers uit lagere tijdperken die zodoende ook bij ons een kans maken.

Dus voor de goederen uit lagere tijdperken moet je even kijken wie je kunt overtuigen om jouw gilde te joinen.

Dat het leuker zou zijn om de OT goederen beter te besteden ben ik dus met je eens en ik weet zo snel ook even niet hoe maar dit zie ik dus niet als de oplossing ;-)
 

DeletedUser6877

Guest
Handelen via de gildekas is optie, arc, ato of sw in kunnen stellen op een tijdperk is een ander idee.
 
Ik vind het niet nodig dat het spel makkelijker voor me wordt gemaakt, of voor andere gilden met veel einde tech spelers en hoge arcjes maar mocht het ooit gebeuren dan lig ik dus echt dubbel van het lachen. En ik denk dat heel veel mensen die nu roepen dat het een goed idee is binnen een paar maanden minder blij gaan zijn
 

DeletedUser6877

Guest
maak je geen zorgen, beide ideeen zijn al heel vaak ingediend en afgekeurd ;p
 
Bovenaan