GSP leuker maken voor iedereen

GSP is een tijd geleden gewijzigd en dat heeft voor en nadelen gehad.
Maar er blijft nog steeds een groep topploegen die te krachtig zijn waardoor vele gilden zich inhouden en er interesse aan verliezen.
Kan er geen maximum komen op het aantal spelers zodat de gilden meer gelijkwaardig worden?
Hierdoor is er denk ik meer spanning om de 1e plek in Platina te halen en is het voor veel meer mensen leuk.
Nu weet je al vaak op dag 1 wie P1 gaat halen. Dus haken andere gildes af en spelen om net in diamant te blijven meer niet

Zelf wil ik namelijk ook niet in een grote gilde omdat daar de sfeer veel te grimmig is, ik wil gewoon spelplezier houden
Hieronder wat teksten van andere gildes die zich ook dus inhouden als ze tegen topploegen zitten

1710318785719.png
 
Dit is wel meer een diamant-divisieprobleem, wij zitten tot dusver constant in Platina. Nu moet ik wel zeggen dat het merkbaar is als daar een diamantgilde in wandelt. Maar daar komt ook iets anders om de hoek kijken. Wij spelen voor het plezier, af en toe mindere dagen moet kunnen omdat het echte leven ook wat van je vraagt en je niet eindeloos naar zo'n schermpje kan blijven turen. In GS wordt je dan soms aardig afgestraft, maar met momenten komen we daar ook juist weer netjes bovenop. Afhankelijk van de Gilden en hun positionering zitten we in plaats 2 tot 6, En natuurlijk de vraag of er tenten gebouwd kunnen worden. Ik zou wel eens 1e willen worden, dan komen we ook eens in Dia en kunnen we dat persoonlijk meemaken.
 
Ik zit in een top-gilde en de stemming is daar uitermate goed. Ik kan het alleen maar aanbevelen om daar eens te gaan kijken en een GS mee te draaien.

In de GS kan je enkel nog scoren als er de nodige dias tegenaan gegooid worden, en dat heeft niks te maken met gilde, maar met individuen.
Heel FOE is geevolueerd naar een systeem waarbij er dias nodig zijn om iets te bereiken.

Persoonlijk vind ik de nieuwe GS een achteruitgang en zeker voor de kleinere gildes
 
Bovenaan