GS: sterke vs zwakke gildes

DarthRonin

Actief lid
Dus gs is gewoon perfect zoals het is daarom de eindeloze discussies hier .

Het maakt niet uit wat Inno aan GSP zou veranderen, er zal altijd wel iemand zijn voor wie het niet perfect is.
Wellicht is het zinvoller als de personen die klagen gewoon accepteren dat het niet perfect is voor hun situatie en stoppen met eisen dat het hele systeem wordt aangepast aan wat voor hen ideaal is.

Ik heb in het verleden aangegeven wat ik als probleempunt zie, maar Inno heeft aangegeven dat niet aan te willen passen.
Een gilde wat 1e wordt in de 800-900pt range krijgt er gewoon teveel punten bij en een gilde wat laatste wordt in de 1000pt groep verliest naar mijn idee teveel punten waardoor er teveel heen en weer gehop komt tussen een groep waar ze te zwak zijn en een groep waar ze te sterk zijn.
Zeg maar, het punt wat jij aan kaart.
Enige optie is dan om strategisch te spelen en te proberen met je gilde nooit de 1000pt te halen zodat je wat tussen de zwakkere diamant gildes blijft hangen, maar dat valt natuurlijk ook niet mee.

Ik speel op meerdere werelden . Op B is het mooi verdeeld er zijn dan ook veel meer gildes dan bv op F .

Ik denk dat je hier het grootste probleem aan kaart, maar dat is wellicht niet iets waar Inno iets aan kan doen.
De NL'se taal regio is wellicht gewoon te klein voor een gezonde verdeling van gildes.
Op de oudste werelden lukt het dan wellicht nog omdat er meerdere gildes zijn met groepen vaste/loyale spelers die zorgen dat er nog wat spreiding is van kracht over gildes.
Maar kom je op de nieuwere werelden zie je alsmaar meer de trek richting die paar powerhouses, iets wat op F wellicht extreem duidelijk is met gildes die de sterkste spelers trekken en vervolgens klappen waarna alle sterke spelers massaal naar de volgende club trekken.

Misschien zijn er gewoon te weinig spelers, maar ik denk dat de actieve spelers gewoon massaal naar het sterkste gilde trekken omdat ze daar het meeste kunnen doen.
Behalve dan dat je zodra er een sector vrij komt maar een vijftal gevechten kunt doen omdat je met 30 man klaar zit om te meppen. :D
Dat maakt het vervolgens ook weer lastig voor de tegenstanders die daardoor opgesloten raken in hun HQ en die frustratie zien we dan hier op het forum terug.

Men roept massaal dat er een probleem is zonder de daadwerkelijke oorzaak aan te wijzen en komt met "oplossingen" die niks oplossen, maar men blijft er wel continue over door drammen omdat ze allemaal overtuigd zijn dat hun oplossing de beste is....
Daarom blijven deze draadjes gestart worden en komen elke keer de usual suspects langs om hun "oplossing" te pluggen zonder daadwerkelijk vooruit te komen.
 

jovayana

Actief lid
Zoals reeds gezegd hebben wij niet de pretentie om alles op te lossen en er de ideale GS van te maken , ik weet ook niet hoe het probleem van MMR of het samenstellen van de groepen verbetert zou moeten worden, daarvoor heb ik geen oplossing,
Wij stellen enkel "mogelijke" oplossingen voor om het spelplezier voor iedereen wat leuker te maken.

En een van de daadwerkelijke oorzaken is het oneindig kunnen vechten zonder uitputting.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan