GS: sterke vs zwakke gildes

Voor de derde keer op rij zit ons gilde in een strijdperk met twee grote kemphanen die ieder ander letterlijk onder de voet lopen en niets tot nauwelijks iets voor een ander overlaten. Het zijn de gildes die in één of twee dagen de hele kaart kunnen pakken. Wat mij betreft is de lol er best wel af. Heb je na twee of drie dagen eindelijk een sector veroverd (omdat je nu eenmaal weinig slagkracht hebt), binnen een paar uur ben je het weer kwijt. En ook nu weer: ze hebben nog ruimte genoeg om elkaar te pakken, maar ze pakken steeds weer ons, de kleinere gildes die er niet tegen op zijn gewassen.

Ik ervaar dit als hetzelfde gedrag vroeger op de lagere school: zwakkere personen worden continue getreiterd en gekleineerd door anderen. Kan dit nu echt niet anders verdeeld worden? Er zijn nu eenmaal vechtgildes, en er zijn gildes waar het om het spel en het plezier gaat. Die hoeven niet zo nodig in de top 10, niet eens in de top 100 of top 1000 voor mijn part. Maar het plezier is er zo wel rap af.
 

NormaJeane

Actief lid
Heb je al eens geprobeerd om op een vriendelijke manier contact op te nemen met die 'kemphanen' ?
In mijn ervaring kun je idd weinig doen tegen grote vechters die ALLES pakken wat er te pakken valt.
ECHTER:
De meeste vecht-gildes laten de buitenrand ongemoeid, tenzij dat echt nodig is!
Plus er zijn zeker vecht-gildes die je wat ademruimte gunnen als je daar om vraagt!

Een paar tips voor het pakken van een sector:
• zorg dat er genoeg leden online zijn om mee doen bij het pakken van een sector;
• laat zo'n sector niet 'tig' uur open!

BTW: de vergelijking met 'pestkoppen' gaat me iets te ver...
Vergeet niet dat dit een spel is, met andere woorden:
• Sommigen zullen winnen en anderen verliezen;
• Sommigen spelen enkel om te winnen;
• Anderen spelen gewoon ter ontspanning en voor de lol.
In alle gevallen hoort het erbij dat je tegen je verlies moet kunnen ;)
 
Laatst bewerkt:

DarthRonin

Actief lid
Voor de derde keer op rij zit ons gilde in een strijdperk met twee grote kemphanen die ieder ander letterlijk onder de voet lopen en niets tot nauwelijks iets voor een ander overlaten.

En blijkbaar blijft je gilde genoeg punten scoren om in die groep te blijven zitten.
Misschien eens wat beter nadenken over je strategie?

Als je dan toch niks kunt doen, doe dan ook niks en zak weg naar een omgeving waar je volgens eigen zeggen wel thuis hoort.


Ik ervaar dit als hetzelfde gedrag vroeger op de lagere school: zwakkere personen worden continue getreiterd en gekleineerd door anderen.

Vind het verder toch wel een lachwekkende vergelijking.
Roep je dat ook als het over voetbal gaat waar de onderste ploegen in een competitie niet kunnen winnen....is dat dan ook treitergedrag wat je herkent van de lagere school???
Dat is toch wel een beetje Calimerogedrag.
 
@ Norma en Dartromin: er blijkt dus een draadje te zijn met exact hetzelfde punt. Voor kleinere spelers is dit gewoon niet leuk. En met kleinere spelers bedoel ik: gildes met veel beginnende spelers, of weinig spelers met een hoge ranking. Wij hebben er één met een ranking boven de 230.000.000, nummer twee heeft iets van 35.000.000, de rest zit er nog ver onder. Zelfs de leiding komt niet boven de 20.000.000. Zeker van de beginnende spelers kun je niks verwachten. Moet je vechten tegen gildes waarvan het merendeel ver boven de 100.000.000 zit, soms zelfs boven de 500.000.000. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.

Onze tactiek is: heel rustig aan, niet teveel opvallen, zorgen dat je op P3 of P4 blijft. En ook dat lukt niet altijd.

Overigens heb ik dit in het feedback-topic gezet, remember? In de ijdele hoop dat er door Inno eens naar gekeken wordt.

 

Didi 666

Actief lid
Ranking zegt niks in dit geval, we hebben Gildes in onze wereld die niet boven de 100k uitkomen en wel meedraaien in Dia op B.
Je kan immers een lage ranking hebben, maar wel een hoge aanval of dus andersom, veel punten, maar weinig aanval.
Van beginnende spelers kan je zeker wat verwachten, maar dat moet je als Gilde dan wel willen.
Misschien moet je eens kijken of je niet beter in een ander Gilde past, waar wel wat wordt gedaan, want rustig aan doen en dan hopen op P3 of P4 is wel heel optimistisch ;)
 

jovayana

Actief lid
Zolang een GS niet wat meer evenwicht krijgt zal er altijd geklaagd worden, er zijn al meermaals oplossingen gegeven voor een eerlijker GS maar feedback heeft geen enkele zin want ze doen er toch niks mee.
bv:
1) in elke sector maar 1 vrij slotje zodat andere gebouwen dan kampen ook van enig nut kunnen zijn en de puntenrapers niet een hele dag lang zonder uitputting kunnen vechten.
2) laat bij de start in elk HQ 2 vrije slotjes zodat een gilde toch altijd wat sectors kan terug pakken, dominerende gildes zullen nog altijd heel de kaart bezetten maar dan heb je toch ook als kleinere gilde de kans om telkens terug te slaan.
3) maak een poule zoals voor expeditie waar 70+ gildes tegen elkaar vechten 60+ tegen elkaar ,50+ tegen elkaar enz......... spreidt het eventueel ook uit over de verschillende werelden.

maar wat baten kaars en bril als inno niet zien wil
 

DarthRonin

Actief lid
1 en 2 lijken me prima verbeteringen, al denk ik dat de grote jongens het niet eens gaan worden over die eerste en die dus nooit ingevoerd gaat worden.

3 is gewoon onzinnig, de sterkte van een gilde is niet direct afhankelijk van het aantal leden.
Het stikt van de bagger gildes met 80 leden en er zijn genoeg gildes met een twintigtal leden die makkelijk bovenin mee kunnen draaien.
Het enige wat je dan doet is het makkelijker maken voor die paar sterke kleine gildes die vervolgens net zo gaan domineren en het andere gilden onmogelijk maakt te spelen.
Dat is het verplaatsen van geklaag van de ene groep gildes naar een andere groep gildes.
 

blafke

Actief lid
Elzenlander, het probleem is gekend en Inno weigert er iets aan te doen. Je spreekt overigens van "gildes die in één of twee dagen heel de kaart kunnen pakken". In diamant gaat dat over gildes die daar nog veel minder voor nodig hebben. Quote van een speler van één van die twee gildes die even bij ons een pauze is komen nemen : "je komt 10 minuutjes na de start van de GSP binnen en heel de kaart is al bezet". En gildes die door dat onevenwicht zelf uit diamant uitvallen, die gaan dan de volgende ronde in platina helemaal los natuurlijk.
 

Taxie

Lid
Aanpassing van aantal slotjes per sector gaat er niet komen. Reden is simpel, de gebouwen worden versneld met dia. Dat is het verdien model van Inno, dus minder slotjes te versnellen is minder inkomen. Die daar de nieuwe GS kaart :)
 
Mss een manier zoeken dat iedereen wat kan.
Er zijn per poele in dia te veel gildes.
Samenwerken wilt men niet iedereen is egoïstisch.
Vele gildes kunnen enkel toekijken.
Niemand is nog gemotiveerd.
Behalve als men 24u op 24 online bent of telkens met een 5 tal online kan zijn wanneer een slotje wegvalt.
Dit is voor de meeste spelers onmogelijk omdat ze buiten foe nog een leven hebben.

Op dit moment zoals vele is het beter ermee te stoppen.
Bonussen binnenhalen .gaat ook niet overal staat een vlag of een slotje op
Gistere stonden er nog 20 sectoren met vlag op 158...
Zelfs enkele waarvan ik weet die volledig met het spel gewoon gestopt zijn voor deze reden en egoïstische mensen veelal met meerdere accounts spelenwaar is ook de nieuwe gs kaart? Dat was blijkbaar ook geen succes...
Was even goed 2 gildes die alles domineren en de rest kan enkel toekijken
 

nietje52

Actief lid
Beetje lullig om te haten op mensen die veel vrije tijd over hebben om er alles uit te halen.
Meerdere accounts slaat nergens op in dit topic want je kunt maar met 1 account tegelijk vechten.
Ook als er een vlag op 158 staat kun je daar gewoon vechten en bonussen scoren.
En anders lekker Candy Crush gaan spelen waar je geen last hebt van ons egoïsme.
 
Beetje lullig om te haten op mensen die veel vrije tijd over hebben om er alles uit te halen.
Meerdere accounts slaat nergens op in dit topic want je kunt maar met 1 account tegelijk vechten.
Ook als er een vlag op 158 staat kun je daar gewoon vechten en bonussen scoren.
En anders lekker Candy Crush gaan spelen waar je geen last hebt van ons egoïsme.
Ik denk dat je de helft van wat hierboven staat niet begrepen hebt maargoed net zoals in politiek dan blijft het maar bij een eindeloze discussie zonder een oplossing.
 
Humor, zoveel klagen juist dat anderen samenwerken :D
Toch weer een zinnetje gevonden om heel constructieve commentaar te geven ..

Bovenaan geef je de commentaar ga dan naar platina. Ja dat kan en heel graag zelfs.
Hoe doe je dat . Helemaal niets doen en 2 weken aankijken om vervolgens weer niets te doen in platina anders word je helaas weer eerst.

Is dat strijdperk de strijd om laatst te zijn :)
Men vraagt hier niet om heel dat strijdperk wat je blijkbaar heel geliefd is om te gooien. Maar enkel kleine aanpassingen en betere verdeling welke gildes samen zitten .

Er zijn er die wel willen spelen en niet een nachtploeg ervoor te moeten oprichten..
 

nietje52

Actief lid
Ik weet niet hoe het bij elke gilde zit maar wij hebben geen nachtploeg opgericht hoor.
We spelen meestal met +-75 leden en daar zitten er een aantal bij met nachtdienst en een aantal die 's nachts niet zo best slapen.
Meer dan 2 of 3 zijn dat er niet tegelijk.
Ik heb ooit met iemand in een gilde gezeten die inderdaad zijn nachtrust opofferde maar dat kwam vanuit hem zelf niet vanuit het gilde.
Als we opstaan en we zijn weggevaagd zetten we de schouders eronder om weer een stuk te veroveren.
Dat wil niet zeggen dat we allemaal 24 uur online zijn maar met mensen die 1x per dag inloggen ga je het inderdaad niet redden om echt mee te doen in diamant.
Dat gezegd hebbend wil ik nog even aanstippen dat ik voor de GSP werd geïntroduceerd al 3 jaar met veel plezier FoE speelde.
Als ik GSP niet leuk zou vinden zou ik niet perse hoeven te stoppen.
Ik heb PvP ook geprobeerd en ik vond het niks dus negeer ik dat onderdeel.
 

Didi 666

Actief lid
De helft van ons Gilde is nachtdienst, en zolang er geen tijdslot op het spelen zit, zal dat zo blijven ook.
Gildes die sterk zijn, hebben daar ook naar toe gewerkt en dat betekent voor de spelers offers brengen.
GE moet je soms met sterkere tegenstanders op Dinsdag al helemaal uitgespeeld hebben, wil je dat niet, is dat Gilde niks voor jou.
( zou voor mij sowieso niks zijn, want dan lijkt het wat mij aangaat teveel op werk )
Wij hebben een 10 man Gilde die voor elkaar door het vuur gaan, we zitten altijd top 50 op B, maar daar doen we ook wel wat voor.
En we zijn na 7 jaar samen nog steeds gemotiveerd en hebben nog steeds lol in het spel, ondanks dat we er als we te hoog in Dia zitten ook niet aan te pas komen, verlies nemen en weer door.

Kan natuurlijk ook als een Snowflake gaan zeiken op het forum, maar daar winnen we zeker geen bekers mee :rolleyes:
 

Wildstorter

Actief lid
Bovenaan geef je de commentaar ga dan naar platina. Ja dat kan en heel graag zelfs.
Hoe doe je dat . Helemaal niets doen en 2 weken aankijken om vervolgens weer niets te doen in platina anders word je helaas weer eerst.

Dus je bent te goed voor platina en domineert daar de kaart. Zullen de andere gildes ook wel fijn vinden. Als dit niet het geval is dan kun je met een matige inspanning (dus niet helemaal niets doen) ook 3e worden.

Het eerlijkste voor de gildes in platina zou zijn dat de sterkste gildes promoveren en de zwakkere degraderen om zo een balans te krijgen op basis van sterkte.

Oh wacht... Dat is nu al zo...
 
Dus je bent te goed voor platina en domineert daar de kaart. Zullen de andere gildes ook wel fijn vinden. Als dit niet het geval is dan kun je met een matige inspanning (dus niet helemaal niets doen) ook 3e worden.

Het eerlijkste voor de gildes in platina zou zijn dat de sterkste gildes promoveren en de zwakkere degraderen om zo een balans te krijgen op basis van sterkte.

Oh wacht... Dat is nu al zo...
Dus gs is gewoon perfect zoals het is daarom de eindeloze discussies hier .
Ik speel op meerdere werelden . Op B is het mooi verdeeld er zijn dan ook veel meer gildes dan bv op F .

Maar ik stop erover heeft toch geen nut
Dit topic is dan gestart omdat de gildes wel mooi verdeeld zijn in elk divisie .

Het noemt strijdperk we zullen het dan houden bij de strijd om zeker niet de eerste plaats te moeten halen
 
Bovenaan