Graag lezen voor u uw vraag post!

DeletedUser

Guest
[hulp]kleine Wiki

Hier een kleine uitleg wat er wel en niet kan in het spel.
ik hoop hiermee te voorkomen dat er dezelfde dingen 100x gevraagd gaan worden, gezien de WIKI nog niet af is.

Deze informatie heb ik grotendeels van het forum afgehaald en samengevoegd.
Zeer veel dank aan o.a: leones, HowToPow, kingmike50 en degene die ik niet vernoemd heb.:inlove:

80 spelers?
Je zult het je mischien afvragen: zijn er maar 80 nederlandse spelers?
Nee: er zijn veel meer Nederlandse spelers, echter ziet u er maar 80 op uw server.
Deze servers worden ingedeeld op registratie tijd.

allianties/stammen:
Allianties ofwel stammen zijn (nog) niet mogelijk binnen dit spel.
Wel kun je uiteraard persoonlijke vriendschappen sluiten. Een eventueel herkeningsteken kun je plaartsen in je persoonlijke text.
(zie hoofdgebouw)

Aanvallen/verdedigen:
Het is waar u kunt maar met maximaal 8 krijgers uw stad verdedigen of een andere stad aanvallen.
Dit is zo gedaan omdat je een grotere map nodig hebt al val je met meer krijgers aan, dit is dan weer ten nadele van kleinere spelers.

Diamanten:
Diamanten kunt u kopen. het voordeel van diamanten is o.a dat u sneller kunt bouwen en sneller troepen kunt maken.
er zijn teveel voordelen om ze allemaal op te noemen. vrijwel bij elk gebouw/troepen die u kunt maken staat "koop met diamanten"
U heeft niet perse diamanten nodig om dit te kunnen spelen, het zal alleen allemaal wat langer duren(goed voor de tijdverdrijf)

Grondstoffen:
Grondstoffen zoals hout/leem/marmer/verf en ga zo maar door zult u nodig hebben voor verschillende dingen.
U kunt hiermee o.a onderhandellen en nieuwe technologien ontwikellen.

Inventaris:
links onderin bij de symbolen staat het symbool met een doos en een pijl.
dit is je inventaris.
Deze is bedoelt om giften te ontvangen.
U kunt hier geen gebouwen inplaatsen bij het re-organiseren van uw stad.

munten/gereedschap:
Hoe kom je aan munten/gereedschap?
deze vraag is meerdere keren voorbij gekomen vandaar dat ik ook hierop een antwoord geef.
Het is heel simpel, als u huizen/hutten bouwd komt er op een gegeven ogenblik een symbool boven te staan.
als u hierop klikt zult u uw munten ontvangen.
bij gereedschap moet u zelf aanklikken welk gereedschap u wilt laten maken.
Er zijn meerdere gebouwen die gereedschap kunnen produceren.
De meest voorkomende in het beginstadium is wel de pottenbakker(let op deze kan vermeld staan onder het woord "aardewerk"!

Re-organiseren/uitbreiden van uw stad.
Het komt maar al te vaak voor dat spelers te weinig ruimte hebben.
indien u gebruikt maakt van diamanten kunt u uw bouwgrond uitbreiden.
Zonder diamanten, moet u deze uitbreidingen verdienen, dit kan door bepaalde provincies te veroveren Of door het vrijspelen van nieuwe technologien.
Een tip voor spelers die hun stad willen re-organiseren in de bronstijd:
verwijder uw straten deze zijn volledig gratis. Hierna zult u al meer plaats hebben om uw gebouwen neer te zetten.
Uiteraard moet u na e re-organisatie er wel voor zorgen dat er weer een weg ligt, omdat er anders geen munten/gereedschappen meer geproduceert worden.
Een stukje uitleg over je grid met dank aan leonen
http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?201-Hulp-Gebouweninformatie

troepen sterkte
voor een overzicht van troepen wil ik u graag doorverwijzen naar dit topic:
http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?153-soorten-troepen

Veroveren nieuwe dorpen.
Het is (nog) niet mogelijk andere dorpen te veroveren, wellicht komt dit in de toekomst nog hier is nog geen volledige duidelijkheid over!

Dit zijn naar mijn inzien de meest gestelde vragen.
Aanvullingen zijn welkom! deze zal ik hierbij verwerken
Graag geen onnodige dingen posten. Ik hoop dat de forum mod een oogje in het zijl houdt!

Nogmaals hartelijk dank aan degene die de afgelope dagen bezig zijn geweest deze vragen te beantwoorden.

mvg!:cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Best netjes, we zouden als community idd een keer een uitgebreide FAQ moeten schrijven. Dit is daar zeker een goed begin voor.

PS: je link doet het niet ;P
 
Bovenaan