Google vervangt ons geheugen

DeletedUser

Guest
Google vervangt ons geheugen.

Ckr. en daar moetten ze ckr ook niet mee stoppen.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het appels en peren vergelijken is.

Niet zozeer dat wij als mens zoveel verschillen, maar vooral de tijden waarin we leefden. Ik heb het altijd prachtig gevonden hoe mijn vader allemaal kleine weetjes wist te vertellen over vanalles en nog wat, maar dat zijn allemaal dingen die er in zijn tijd al waren. (natuur, oude gebouwen, zulke dingen).
De wereld is sinds die tijd zo snel, zo erg verandert met alle nieuwe apparatuur en plekken waar je informatie kan krijgen. Het wordt lastiger om over alles weetjes te krijgen. Daarnaast is iedereen tegenwoordig zo verschrikkelijk druk met het leven dat er geen tijd meer is om daar de tijd voor te nemen.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal ook maar een duit in het zakje doen ;)
Een onderzoekje zoals door de ts aangegeven is gewoon onzin. Alestorm zei het al: appels en peren vergelijken, want de manier van het verzamelen van gegevens is totaal verschillend. Door het internet krijgen we nu veel meer data tegelijk in ons brein dan vroeger. De kennis is oppervlakkiger, maar wel veel breder. Het verschil tussen alles van een beetje of een beetje van alles maakt dat je door dit soort onderzoekjes scheve conclusies ziet die gewoon niet kloppen. Al zullen de uitkomsten rekenkundig wel correct zijn.
Een verschil die ikzelf wel als storend ervaar is taalgebruik. Het lijkt alsof "de jeugd" domweg niet weet hoe woorden gespeld moeten worden of hoe zinsopbouw werkt. Grammatica lijkt via google niet te leren. Maar ach, daar staat tegenover dat ook taal zich ontwikkelt en iemand van 100 jaar geleden zal mijn taalgebruik wel storend vinden ;)
 

DeletedUser2262

Guest
Klopt, het is sneller dan de alternatieven. Maar het kan nog sneller. Ookal is het maar de seconde die je naar beneden moet scrollen, dat je je ogen over de advertenties laat gaan die er boven en naast staan, je kijkt er toch naar en daar verdient Google geld aan.
Ooit gehoord van adblock plus of Ghostery? Die onderdrukken een heleboel van de reclame die je anders om je oren (ogen?) zou krijgen.
 
Bovenaan