Goederen lenen uit Gildekas. (lees volledige post)

elwiwi

Lid
Ik plaats hierbij de suggestie om deelnemers de mogelijkheid te geven om goederen te lenen uit de gildekas. dit zou met max. 100 goederen in totaal (niet van 1 stuk) te lenen, en dan zouden de geleende goederen weer terug gestort moeten worden om nieuwe te lenen. EXTRA GOEDEREN STORTEN ZOU GEEN POSITIEF EFFECT HEBBEN OP LENINGEN IN DE TOEKOMST!

leent de lener 50 ijzer en 50 goud, dan zou die ook 50 ijzer en 50 goud terug moeten geven, en andere goederen tellen niet mee. de gildeleiding kan kiezen of er goederen geleend kunnen worden. voor de gildeleiding zou het zichtbaar zijn wie er nog in de schulden staan bij de gildekas.

als een gildelid uit de gilde verwijderd wordt of de gilde verlaat, worden de goederen terug gestort, en als de lener niet genoeg goederen daarvoor heeft, zullen de goederen in de min komen te staan, OF zou hij nog in de schulden blijven, en dan nog steeds de kans hebben om die terug te storten.
Dit is gewoon een suggestie en kan nog veranderd worden door ontwikkelaars als dit in het spel toegevoegd wordt. Bedankt voor het lezen!:D
 

Atokirina

Actief lid
Ik zou het niet slecht vinden, maar denk dat redelijk wat forumleden lang voorbij het stadium zijn waarbij goederen nog een probleem kunnen vormen.

Dus ik betwijfel of er enige interesse zal zijn of positieve feedback op zal komen.

Daarnaast vraag ik me ook af wanneer er voor het laatst ooit een idee/suggestie is doorgestuurd naar InnoGames.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een peiling heb meegemaakt in de laatste 2 jaar en 10 maanden.
Ook zijn er bitter weinig spelers die de regels en richtlijnen van dit sub forum volgen.

Als je een nieuw idee hebt kan je dit op het ideeën en suggesties forum posten. Om het in goede banen te leiden hebben wij een aantal regels en richtlijnen opgezet.

Regels voor de voorsteller:

- Voorkom het plaatsen van een eerder ingediend idee. Gebruik de zoekfunctie om hiernaar te zoeken. Is het idee al eerder voorgesteld dan is het niet nodig het opnieuw in te dienen. Een aantal veel voorkomende ideeën zijn terug te vinden in de 2e post van dit topic.
- Plaats maximaal 1 idee in een topic.
- Er zijn een aantal dingen die duidelijk aangegeven dienen te worden bij het posten van een idee:
  • Uitgebreide beschrijving van het idee: Omschrijf alle aspecten van het spel waar jouw idee invloed op zou kunnen hebben en geef aan voor welke groep mensen dit effect zal hebben.
  • Motivatie voor het idee: Omschrijf wat jouw reden is om dit idee voor te stellen en wat de toegevoegde waarde is.
  • Nadelen van het idee: Omschrijf de negatieve gevolgen op het spel die je ideeën kunnen hebben. Heeft je idee volgens jou geen negatieve gevolgen, geef dat dan aan.
Regels en richtlijnen Ideeën en suggesties forum
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet slecht vinden, maar denk dat redelijk wat forumleden lang voorbij het stadium zijn waarbij goederen nog een probleem kunnen vormen.

Dus ik betwijfel of er enige interesse zal zijn of positieve feedback op zal komen.

Daarnaast vraag ik me ook af wanneer er voor het laatst ooit een idee/suggestie is doorgestuurd naar InnoGames.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een peiling heb meegemaakt in de laatste 2 jaar en 10 maanden.
Ook zijn er bitter weinig spelers die de regels en richtlijnen van dit sub forum volgen.

Als je een nieuw idee hebt kan je dit op het ideeën en suggesties forum posten. Om het in goede banen te leiden hebben wij een aantal regels en richtlijnen opgezet.

Regels voor de voorsteller:

- Voorkom het plaatsen van een eerder ingediend idee. Gebruik de zoekfunctie om hiernaar te zoeken. Is het idee al eerder voorgesteld dan is het niet nodig het opnieuw in te dienen. Een aantal veel voorkomende ideeën zijn terug te vinden in de 2e post van dit topic.
- Plaats maximaal 1 idee in een topic.
- Er zijn een aantal dingen die duidelijk aangegeven dienen te worden bij het posten van een idee:
  • Uitgebreide beschrijving van het idee: Omschrijf alle aspecten van het spel waar jouw idee invloed op zou kunnen hebben en geef aan voor welke groep mensen dit effect zal hebben.
  • Motivatie voor het idee: Omschrijf wat jouw reden is om dit idee voor te stellen en wat de toegevoegde waarde is.
  • Nadelen van het idee: Omschrijf de negatieve gevolgen op het spel die je ideeën kunnen hebben. Heeft je idee volgens jou geen negatieve gevolgen, geef dat dan aan.
Regels en richtlijnen Ideeën en suggesties forum
Helaas ja, je krijgt gewoon van inno geen enkele reactie (feedback bedoel ik nu) op een goed uitgewerkt, origineel, aan alle richtlijnen voldoent idee. Het enige wat wel eens gebeurt, is 'nee' en dat het topic verplaatst wordt naar afgekeurde ideeën en suggesties.
 
Beetje laat misschien, maar denk dat lenen een slecht idee is. In real life ook een bron van problemen.
Als je een beetje aardige Gilde-leden hebt willen die best een scheve ruil van goederen accepteren om je uit de brand te helpen.
Dan heb je ook geen schulden.
 

blafke

Actief lid
"Goederen komen in de min" zou best wel eens een tricky concept kunnen zijn om te implementeren ...
 

SonnyWeg

Actief lid
Ik denk dat het sowieso een heel gedoe is om hier een script voor te schrijven. Dan heb ik liever dat inno de tijd en moeite in andere spelonderdelen steekt.
 
Ik heb nooit goederen nodig, behalve voor missies, iedereen zou selfsupporting moeten zijn, en niemand hoeft nog goederen te lenen.

De enige manier waarop ik goederen nodig heb is als ik naar bijvoorbeeld van PMO naar Toekomst zou willen gaan in 1 GS, dan ga ik wel wat goederen nodig hebben, maar waarschijnlijk meer dan die 50, dus dat gaat hem niet worden.
 
Bovenaan