Gilderegels

Jet5x5

Lid
Hoihoi, ik speel nog niet zo lang en vind het vooral leuk om mijn stad te zien groeien. heb net op het forum gelezen dat je beter een tijd in een zelfde tijdperk kunt blijven, dus ga dat maar doen. Nu probeer ik medailles te krijgen door mee te helpen aan grootste gebouwen. nu kreeg ik gisteren bericht van een buur waarbij ik geholpen had met het grootste gebouw, dat ik dat niet had mogen doen. ik had nu een plaats gekaapt van een gildelid. In eerste instantie snapte ik niks van het bericht en ook de termen die er in stonden zeiden me niks, dus maar uitleg gevraagd.
Blijkbaar had ik eerst toestemming moeten vragen om te mogen helpen bij haar gebouw, want ik zat in een ander gilde en ze wilde mij niet helpen om sterker te worden.
Ik denk dat dit dan betrekking heeft op die continentenkaart? Daar snap ik ook niks van, heb wel eens gekeken, maar die legers zijn zo groot waartegen je moet vechten, daar begin ik niet aan, help alleen bij die gildeexpeditie een stukje.
maar ik schrok wel van dat bericht, wist niet dat daar regels voor zijn, zeker niet omdat er nog nooit iemnad aan mij heeft gevraagd of hij mocht helpen en ook omdat ik ook al regelmatig mijn plekje bij het grootste gebouw heb verloren aan een andere speler. IsI hier een regelement voor?
Groetjes Jet
 
Dag Jet,
Je uitleg is nogal verwarrend.
Je hebt buren en gildeleden en vrienden.
Bij buren doe je maar wat je wil, vrij storten, plunderen, .... verwacht wel een reactie als je het te bont maakt.
Bij een gilde zijn er vaak regels, bij twijfel vraag eens aan de gildeleider, staan de regels je niet aan, zoek best een gilde die meer bij je past.
Bij vrienden, blijf hoffelijk of te blijven niet zo lang vriend.
Een ding heb je juist, groei eerst voor je verder gaat in te tijdlijn, hoe verder je gaat hoe moeilijker alles wordt.
Daarnaast zou ik zeggen, zoek een gilde waar ze je helpen, daar heb je het meeste baat bij om het spelletje te begrijpen, zodra je dat kan dan gaat het plezier ook verhogen.

Succes
 

Felair

Actief lid
En vergeet niet, die buur kan roepen wat hij/zij wil. Je bent niets verplicht, als jij een plek kan pakken betekend dat die buur het dus niet goed had geregeld in dat grootse gebouw. Had die buur dat gildelid veilig gezet door meer punten te storten zodat niemand er voorbij kon was dit niet gebeurd.

Dat je binnen een gilde (dus bij jou gildeleden) afspraken maakt daarover kan maar de buurt is free for all terrein.
 
Beste Jet, buren die zeuren kan je sowieso gewoon negeren. Iedereen kan wel roepen dat er regels zijn maar als je ze niet terug kan vinden bij de regels die Inno hanteert, is het gewoon wishful dreaming van die betreffende speler dat hij/zij jouw spel mag bepalen. Soms heeft je gilden afspraken met andere gilden, dan kan je wat gezeur van je gildeleiding verwachten maar ook die mogen je niet verbieden je buren lastig te vallen, ze mogen je hooguit uit het gilde zetten, en dan zoek je een ander gilde met minder gezeur. Maar het is aan de bezitter van het gebouw om ervoor te zorgen dat ie niet gekaapt kan worden, zelfde geldt voor plunderen. Dus gewoon reageren op dat berichtje met "hahahahaha, waar haal je deze onzin vandaan!"oid.
 

Jet5x5

Lid
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. ik ben allang blij dat ik de regels niet heb overtreden.
en ik zit denk ik in een gilde waar niet veel gebeurd, want heb nooit enige uitleg gekregen.
 
dan is het tijd om eens rond te kijken, neem niet de top gildes, daar zijn vaak de verplichtingen te hoog en verbrand je je, maar doe een goede sollicitatie bij gildes er net onder, leer het spel, groei en vind plezier (wat toch de definitie van een spelletje moet zijn)
als er buren te hard zagen is het mogelijk ze te blokkeren
 

Jet5x5

Lid
Hoe blokkeer je iemand dan?
Ik ben nu maar gewoon bezig te verzamelen en maar even niet uitbreiden, heb al even gekeken bij het gilde wat je mij aanraadde, zag dat ik daar de arc voor moest hebben. maar al die goederen die je daar voor nodig hebt, heb ik niet en ook moet ik ruimte hebben om die te plaatsen. Dus ook maar medailles sparen voor een uitbreiding.
 

Seconddream

Actief lid
Of je nu al kan blokkeren weet ik niet, wel is het zo dat er op de beta een proef loopt met een vernieuwd berichtencentrum, even geduld nog.
In je eerste bericht heb je het over doneren groots gebouw, dat zou niet mogen. Gewoon lekker doen, je zal die blauwdrukken of medailles maar willen hebben. Verder protesten negeren zou ik zeggen.

Er is wel even wat belangrijk, 1x in de 24 uur kun je een groots gebouw ( GG ) innen. na het innen loopt de klok weer.
Als een GG een level omhoog gaat kun je direct innen ( klok loopt weer opnieuw ). Beter is dus om eerst te innen en daarna pas een level omhoog te gaan immers dan kun 2x innen.
Laat het levelen om die reden altijd aan de eigenaar. ( geld niet voor GG die niks geven zoals bijvoorbeeld Zeus ).
 
Lol soms is het juist beter om de GG van je buren zelf te levelen zodat je mooi plek 1 in het volgende level voor een prikkie mee kan snaaien. Heb je wel een redelijke Arc voor nodig. Maar als je geen goederen hebt voor arc is er geen man overboord hoor, die kan je voor een paar fp vast wel kopen en als je een beetje leuk gilde hebt en beloofd hem gelijk te gaan levelen, krijg je ze vaak gewoon cadeau. Komt nog bij, als je die arc eenmaal hebt, krijg je ook veel sneller de medailles bij elkaar voor je uitbreidingen. Als ie nog aan de lage kant is kan je dat bereiken door regelmatig een plekje 4 of 5 in een GG uit een hoog tijdperk te claimen.
 
Bovenaan