Gildekashandel

Dit idee gaat om een heel praktisch issue: Sommige gilden zijn klein of zijn oververtegenwoordigd in bepaalde tijdperken. Daardoor heb je soms een overschot aan grondstoffen van het ene tijdperk en een laag rantsoen van andere. Wij hebben bijvoorbeeld van sommige tijdperken 100k+ in kas, van andere zijn we al blij als er 10k aanwezig is. Daarmee loop je ook tegen een praktisch ding aan: in de Gildespelen e.d. heb je gewoon grondstoffen nodig van alle tijdperken en dan kan een (dreigend) tekort je remmen in je bezigheden.

Mijn idee is dat er een tool zou moeten zijn waarmee Gildekasgoederen kunnen worden verhandeld. Evt. van Gildekas tot Gildekas, maar in ieder geval dat er de mogelijkheid ligt om een overschot om te zetten in een gelijkmatige kas voor alle tijdperken.
 

Fdm1407

Actief lid
Ik denk dat bij vrijwel alle gildes tekorten of dreigende tekorten vooral in de lagere tijdperken vanaf KOL naar beneden zijn omdat leden nou éénmaal verder gaan in de tijdperken, dus ben ik bang dat jouw idee weinig gaat opleveren.
 

Joey-the-king

Actief lid
Zo wordt het wel veel makkelijker. Je moet als gilde gewoon verstandig om gaan met je kas. Kom je in goederen nood, dan handel je maar met andere spelers en drop je het in de kas.
 
Bovenaan