Gilde Staff functies

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal

Ik ben 1 van de leiders van mijn gilde en wij wilde onze staff gaan indelen.
Nu vroeg ik me af wat elke functie (oprichter, leider, moderator etc.) nu precies inhoud en waarin ze verschillen van elkaar.
Is hier een overzicht van in een forum of kan iemand mij dit vertellen?
 

DeletedUser

Guest
Oprichter: kan nieuwe oprichters benoemen, iemand tot leider benoemen of degraderen, het forum beheren, spelers uitnodigen, spelers ontslaan, vertrouwde fora lezen en een bericht naar de gehele gilde versturen. De oprichter heeft dus alle rechten.

Leider: Kan alles doen wat hierboven staat een oprichter kan, behalve iemand anders oprichter maken. Een leider kan wel iemand anders tot leider benoemen, maar niet degraderen (dit is wel doorgegeven als fout).

Moderator: Kan het forum beheren, maar kan zelf geen nieuwe tabs maken. Enkel verplaatsen, bewerken en sluiten van topics.

Rekruteerder: Kan andere spelers uitnodigen tot de gilde. Kan ook uitnodigingen terugtrekken, dacht ik.

Vertrouwd: Hij/Zij kan vertrouwde fora op het gildeforum lezen.

Omroeper: Kan berichten naar heel de gilde sturen.


Ik denk dat ik alles heb gezegd, mocht ik iets vergeten zijn, graag aanvullen :)
 

DeletedUser2339

Guest
Hallo, goede avond
ik heb een vraagje, die ineens voor mij redelijk urgent geworden is: kan een gildeoprichter een tweede oprichter benoemen en deze later weer ontslaan? Hebben beiden exact dezelfde rechten?
Ik dacht eigenlijk, dat er maar één oprichter kan zijn, maar ik kan me best vergissen.
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
Een oprichter kan een tweede oprichter benoemen en eventueel later ontslaan. Je moet hier ook rekening mee houden dat die tweede oprichter ook de eerste kan ontslaan. Beiden hebben dus dezelfde rechten.
 

DeletedUser2339

Guest
Heel hartelijke dank, Scoopy - dit antwoord helpt me echt bij mijn besluitvorming - thnx :)
Grtzz, Marion
 

Seconddream

Actief lid
Dat is toch vreemd dat dit kan, je moet als oprichter al aardig kennis van zaken hebben anders geef je het door jou opgebouwde gilde weg.
Als aanvulling zou ik willen vermelden dat omroepen iedereen kan, dit zal een foutje zijn en is als zodanig al kenbaar gemaakt.
;)

Als aanvulling, klik hier voor omroeper foutje
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan