Gilde leden titels

DeletedUser10790

Guest
Hoi allemaal, ik hoop dat deze misschien wel leuk (en handig) is:
het is nog niet volledig uitgedacht en als het een goed idee is is dat uiteraard gemotiveerd en kan er ook mee gedacht worden. (ik wil eerst weten of dit wel leuk en interessant genoeg is, dan volgt er pas meer)

De baas/oprichter van de/een Gilde kan titels geven: aan zijn, of een aantal van zijn, gilde leden.
de oprichter zou bv (afhankelijk van tijdperk) de koning zijn. (andere tijdperk zorgen voor andere titel benamingen maar blijven nagenoeg het zelfde betekenen en inhouden)
hij mag in de "rechten toewijzing balk" 10 titels weg mogen geven met verschillende voordelen afhankelijk van die gegeven/gekregen persoons titel.

de titels kan de "Gilde oprichter" vinden in een scroldown knop te vinden in rechten toewijzing balk
en 1 titel per persoon geven met de daarbij horende bonussen.

10 titels: (als voorbeeld onder Koning schap)
1: "Hand van de Koning", bonus: *stukje land en elke dag wat goud voor deze titel
2: "Master of coins", bonus: extra goud per dag
3: "Master of trade", bonus: extra voorraden per dag
4: "Master of War", extra aanval bonus
5: "Royal Guard", extra verdediging bonus
6: "Master of
7:
8:
9:
10:
de Koning krijgt 15% van de bonus van elk toegewezen titel
(dus een gevarieerde bonus en opgeteld 150% voordeel)

gilde oprichter titels per age:
begin age: "opperhoofd"
middel eeuwen: Koning/Koningin
daarna veranderd deze in Keizer, Priest, President, etc. (nog wat titels te bedenken voor toekomst)
niet elke age zal een oprichter een nieuwe titelnaam krijgen en die in de toekomst zijn nog te bedenken

de toewijs titels zullen in nieuwe age bv (bij President schap)veranderen in: generaal, admiraal, kolonel, etc.

ik doe dit omdat ik het spel leuk vind en een creatief brein heb. ik zit niet te wachten op nare reacties of afkraken. (ook niet toegestaan volgens de regels) als je het niets vind laat het dan met rust en zeg gewoon "nee dank je" ofzo.
positieve (gebrachte)reacties (ook afkeurend) zijn motiverende voor iedereen (die (creatief)mee denkt)

sorry als het wat rommelig is, ik heb niet alle tijd vandaag maar wilde er wel alvast aan beginnen.
groet,
Roland
 

Mr.Quib

Actief lid
Op zich een sympathiek idee, maar ik zie een hoop nadelen: gildes van hooguit 10 man, scheve gezichten binnen het gilde bij degenen die geen titel krijgen, onevenredige bonus voor de oprichter t.o.v. andere spelers.

Wat gebeurt er als iemand niet langer 'hand van de koning' is, raakt diegene het 'stukje land' dan weer kwijt?
 

DeletedUser10486

Guest
Prima idee.
De gildeleden die de meeste FP's komen doneren geef ik dan een mooie titel. :)

Maar wat als een gilde meerdere oprichters telt?
En benamingen of titels die uit een gekende TV serie komen zijn wellicht auteursrechtelijk beschermd en mogen niet zomaar worden gebruikt.
 

DeletedUser

Guest
De Gildeoprichter(s) kunnen al titels toekennen en zijn vrij daar zelf in te kiezen. Ze kunnen die dus toekennen op basis van het thema van hun Gilde en niet volgens een vooraf bepaald lijstje. Ik denk niet dat die dus zitten te wachten op een lijstje geïnspireerd door Games of Thrones.

Dan blijven de beloningen over. Die zullen alleen maar tot scheve gezichten binnen een Gilde leiden. Ook kunnen ze nog eeens gebruikt worden om buiten het Gilde te gaan recruteren. Beloningen druist in tegen het sociale aspect van het spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Voor elk gildelid een unieke titel en passende beloning.
Ik denk dat dit het wat prettiger voor de sfeer binnen het gilde houdt.
Je weet hoe gek men is op titeltjes en hoe makkelijk er afgunst en verongelijkheid ontstaat.
Iemand die meent veel meer voor het gilde te doen dat terwijl die vermeende "luilak" veel beter is in het "hielenlikken" van de koning en er met de beste bonus vandoor gaat.
De koning is in jouw model de lachende derde want die doet ondertussen aan schandalige vormen van zelfverrijking en laat zich al de offers en bijbehorende (verkapte) "smeekbedes" welgevallen en rijkt hier en daar wat mooie bonussen uit en trekt die ook weer in als een ander het kan opbrengen nog "schijnheiliger" te doen.

Edit: Hoe kan de koning 15% van een stukje land krijgen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
kan je beter met een reputatie drempel werken, van x aantal dagen lid = x niveau reputatie met x % bonus. opbouwend naar duur. bijv. 1 jaar lid = 5% bonus, half jaar lid 4% etc. is eerlijker en gelijkwaardiger, geen voorrang behandelingen, zo beloon je de loyaliteit xD
 

DeletedUser9230

Guest
volgens mij krijg je heel snel scheve gezichten binnen een gilde.
heb wel een paar leden die een title hebben, zoals marktmeester, gilde omroeper, leder 1, 2, en 3. maar daar houdt het verder op.
dit zijn leden die zich belangeloos in zetten om het gilde goed te laten draaien, en daar ook geen extraatjes voor krijgen net als ik als Leider van Asgard.
 

DeletedUser10790

Guest
Op zich een sympathiek idee, maar ik zie een hoop nadelen: gildes van hooguit 10 man, scheve gezichten binnen het gilde bij degenen die geen titel krijgen, onevenredige bonus voor de oprichter t.o.v. andere spelers.

Wat gebeurt er als iemand niet langer 'hand van de koning' is, raakt diegene het 'stukje land' dan weer kwijt?

laat het een keuze zijn of je dit kiest, zeker geen verplichting (kan ook blijven zoals die is, iedereen gelijk). oprichter kiest of hij/zij koning/koningin word.
een keuze in leiding structuur als het ware. en er zijn nu ook al opties voor oprichter om meer rechten(dus ongelijkheid) te geven.
en alle titels, net als de rechten, hoeft de koning niet uit te delen (als de gilde te klein is)

wat stukje land betreft: dit zou 1 maling kunnen weg gegeven worden door oprichter Gilde/groep
en omdat het maar een concept idee is om te kijken of dit wel leuk gevonden word, kan een probleem uiteraard nog geschrapt of aangepast worden.
 

DeletedUser10790

Guest
Prima idee.
De gildeleden die de meeste FP's komen doneren geef ik dan een mooie titel. :)

Maar wat als een gilde meerdere oprichters telt?
En benamingen of titels die uit een gekende TV serie komen zijn wellicht auteursrechtelijk beschermd en mogen niet zomaar worden gebruikt.
bij meerdere oprichters zal men moeten kiezen wie de koning/koningin word. men kan ook kiezen om dit niet te doen en de gilde te laten voor wat die nu is. wat auteurs rechten betreft is dat een kwestie van uitzoeken zodra dit idee een acceptabel idee blijkt te zijn toch. titels hadden ze al in de middeleeuwen en deze zouden dan gebruikt kunnen worden. de titel generaal of president kun je ook niet auteurs rechtelijk beschermen

maar dank je voor je positieve reactie en je vraag
 

DeletedUser10790

Guest
De Gildeoprichter(s) kunnen al titels toekennen en zijn vrij daar zelf in te kiezen. Ze kunnen die dus toekennen op basis van het thema van hun Gilde en niet volgens een vooraf bepaald lijstje. Ik denk niet dat die dus zitten te wachten op een lijstje geïnspireerd door Games of Thrones.

Dan blijven de beloningen over. Die zullen alleen maar tot scheve gezichten binnen een Gilde leiden. Ook kunnen ze nog eeens gebruikt worden om buiten het Gilde te gaan recruteren. Beloningen druist in tegen het sociale aspect van het spel.

ik weet niets van dat deze optie al bestaat.
gilde oprichters kunnen verschillende rechten toewijzen naar mijn weten geen titels. scheve gezichten kun je hier al mee veroorzaken.
Game of thrones dat dan weer geïnspireerd is door de middeleeuwse geschiedenis. ik heb het zo geschreven zodat het idee te volgen is en slecht een concept.
sociaal aspect is nu net zo veel als in mijn idee. denk maar aan plunderen (ook niet echt sociaal)
 

DeletedUser

Guest
ik weet niets van dat deze optie al bestaat.

Was het dan niet verstandig geweest dat eerst uit te zoeken?

gilde oprichters kunnen verschillende rechten toewijzen naar mijn weten geen titels. scheve gezichten kun je hier al mee veroorzaken.

Titels kunnen ze dus wel toewijzen. Met rechten veroorzaak je geen scheve gezichten. Met geschenken wel.

Game of thrones dat dan weer geïnspireerd is door de middeleeuwse geschiedenis. ik heb het zo geschreven zodat het idee te volgen is en slecht een concept.

Veel Gilden zijn ergens door geïnspireerd. Ik heb bijvoorbeeld in The Matrix gezeten. Denk je dat die zitten te wachten op titels gebaseerd op iets dat totaal anders is?

sociaal aspect is nu net zo veel als in mijn idee. denk maar aan plunderen (ook niet echt sociaal)

Hoeveel van je gildeleden plunder jij? :rolleyes:
 
Bovenaan