GG level up preventie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dus een idee.

Ik snap jouw gedachte wel, maar wat nu als ik bewust jouw GG wil saboteren? Jij valt mij aan, mijn verdediging is niet in staat jou tegen te houden, wat met de huidige AI zeer reëel is, mag ik dan misschine nog wraak nemen door jouw GG te saboteren, of gaan we dat ook al dichttimmeren?

Da's dus precies hetzelfde als vanachter een stadsschild aanvallen, kan je ook geen wraak nemen, dus dat lijkt me geen argument

Ik denk dat het zou moeten blijven zoals het nu is.
Het loskoppelen van een GG moet rottigheid kunnen voorkomen.
Twee keer innen is trouwens een erg fijne bonus maar ik zie het niet precies als een onomstotelijk recht.
Al kun je je er wel tegen wapenen door goed op te letten en die bonus dan toch op te strijken.
Net als met ongewenste storters eigenlijk: gewoon loskoppelen als je dit soort dingen wilt voorkomen.

En loskoppelen is meestal lastiger naarmate je stad efficiënter is ingedeeld. Bovendien stopt de timer dan, als het idee is om dubbel te innen dus een vrij zinloze actie aangezien het moment van innen gewoon verder vooruit geschoven wordt. En natuurlijk is 2x innen geen recht, net zoals je eigen goederengebouwen of paleisje innen geen recht is. Als er iemand anders eerder langskomt heb je, in beide gevallen, gewoon pech.
 

DeletedUser

Guest
Da's dus precies hetzelfde als vanachter een stadsschild aanvallen, kan je ook geen wraak nemen, dus dat lijkt me geen argument

Dat kan je nu dus nog wel door een GG te levellen. Als je die mogelijkheid ook al wegneemt kan je net zo goed de buurten opheffen.
 
Lol, dat kan alleen als iemand daar dan dia voor over heeft, aangezien je normaal maar 1 taveernebonus tegelijk kan activeren, in mijn ogen dus geen argument want er zullen maar weinig spelers zijn die daar echt 50 dia voor over hebben. Het dwingt juist tot het maken van keuzes.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik denk dat jij de diaspelers een beetje onderschat. De enige keuze die zij maken is om geld uit te geven.
 
Ik denk dat jij een klein probleem opblaast, er zijn maar een paar fanatieke diaspelers in het spel, dus de kans dat je in een buurt vol van die gasten zit, heb je alleen als je op E speelt en in de hoogste buurt terecht komt, op iedere andere wereld is het eerder een hypothetisch probleem. Maar al was het dat niet, dan is het nog steeds geen argument om het dan maar niet te doen. Net zomin als je recht hebt op dubbel innen heb je niet zonder meer recht op wraak
 

DeletedUser

Guest
Net zomin als je recht hebt op dubbel innen heb je niet zonder meer recht op wraak

Dat heb je wel. Kijk maar eens wat er op die knop staat als je bent aangevallen.

Verder let jij niet echt goed op. Die fanatieke diaspelers zitten in alle tijdperken en op alle werelden.
 
Nee hoor, je hebt geen recht op wraak want als iemand zijn stadsschild omhoog heeft kan je niet aanvallen hoe vaak je verder ook op die knop ramt. En ik vermoed dat als iemand anders met dat argument was komen aanzetten dat jij ze daar als eerste fijntjes op gewezen zou hebben.

En ik maak een onderscheid tussen diaspelers en fanatieke diaspelers en die laatsten zijn zeldzaam. De gemiddelde diaspeler gaat echt niet dagelijks 50 dia weggooien om 2 taveernebonussen tegelijk in te kunnen schakelen, in ieder geval niet degenen die ik regelmatig tegenkom. Maar als ze dat wel doen is dat hun goed recht. Natuurlijk is het irritant als je er tegenaan loopt maar niet irritanter dan wanneer een of ander buurtje met de slagkracht van een fruitvlieg dan maar je cape level 60 levelt. En als dat nou alleen gebeurde bij buren die ook echt plunderen kan je nog zeggen dat die het daar zelf naar gemaakt hebben maar het kan dus gewoon iedereen gebeuren. Wat dat betreft is het ongewenst levelen van GG's in sommige gevallen echt een stuk schadelijker dan dagelijks bezoek van 1 of 2 plunderaars.

En even voor alle duidelijkheid, het is dus niet dat ik verder behoefte heb aan deze functie, net zomin als ik behoefte heb aan stadsschilden, ik ga er waarschijnlijk hooguit last van hebben maar dat is voor mij dus geen argument om iets maar af te keuren of af te schieten.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Nee hoor, je hebt geen recht op wraak want als iemand zijn stadsschild omhoog heeft kan je niet aanvallen hoe vaak je verder ook op die knop ramt.

Die knop geeft heel duidelijk aan dat jij recht op wraaak hebt. Dat het niet lukt vanwege een schild is een heel ander verhaa ;)

En ik maak een onderscheid tussen diaspelers en fanatieke diaspelers en die laatsten zijn zeldzaam. De gemiddelde diaspeler gaat echt niet dagelijks 50 dia weggooien om 2 taveernebonussen tegelijk in te kunnen schakelen, in ieder geval niet degenen die ik regelmatig tegenkom. Maar als ze dat wel doen is dat hun goed recht. Natuurlijk is het irritant als je er tegenaan loopt maar niet irritanter dan wanneer een of ander buurtje met de slagkracht van een fruitvlieg dan maar je cape level 60 levelt. En als dat nou alleen gebeurde bij buren die ook echt plunderen kan je nog zeggen dat die het daar zelf naar gemaakt hebben maar het kan dus gewoon iedereen gebeuren. Wat dat betreft is het ongewenst levelen van GG's in sommige gevallen echt een stuk schadelijker dan dagelijks bezoek van 1 of 2 plunderaars.

Dat onderscheid maak ik ook, ik schat alleen het aantal fanatieke diaspelers hoger in dan jij.

Natuurlijk is het ongewenst levellen van een GG veel schadelijker, maar dat maaakt het juist een veel betere wraakactie. Er zijn ook spelers die er mee dreigen dat te doen als jij zo maar het lef hebt om een van de eerste drie plekken in hun GG in te nemen. Vaak krijg je dan ook nog de rest van hun Gilde die in je buurt zitten over je heen, die gaan helpen om jou te benadelen. Kan ik wel om lachen. Je speelt tenslotte niet alleen maar voor jezelf, maar ook tegen elkaar. Daarom hoeft wat mij betreft niet voor ieder "probleem" ook maar een oplossing te komen. Dat maakt het spel alleen maar erg saai.

En even voor alle duidelijkheid, het is dus niet dat ik verder behoefte heb aan deze functie, net zomin als ik behoefte heb aan stadsschilden, ik ga er waarschijnlijk hooguit last van hebben maar dat is voor mij dus geen argument om iets maar af te keuren of af te schieten.

Dat vind ik kortzichtig van je. Als je geen behoefte aan hebt en er zelfs last van denkt te hebben dan hoef je het nog niet af te schieten, maar kan je wel de discussie aangaan, waarom jij het liever niet ziet gebeuren. Ook zou je dan bij een eventuele poll tegen moeten stemmen.
 

DeletedUser

Guest
En loskoppelen is meestal lastiger naarmate je stad efficiënter is ingedeeld. Bovendien stopt de timer dan, als het idee is om dubbel te innen dus een vrij zinloze actie aangezien het moment van innen gewoon verder vooruit geschoven wordt. En natuurlijk is 2x innen geen recht, net zoals je eigen goederengebouwen of paleisje innen geen recht is. Als er iemand anders eerder langskomt heb je, in beide gevallen, gewoon pech.

Ik ben (nog) niet zo gebrand op dubbel innnen mijn opbrengsten vallen nog wel mee.
Daarom heb ik niet aan het loskoppelen met betrekking tot de timer die dan stopt gedacht.
Zelf koppel ik dan ook (nog) niets los.
Maar inderdaad wat je zegt innen en dubbel innen is geen recht je kunt wel je best doen om dat op tijd ed. te doen voordat iemand anders er mee heen gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
er hebben 6 mensen gereageerd, waarvan 3 niet begrijpen waar het echt om gaat. dat is niet echt representatief van hoe de community hier tegenaan kijkt. jammer.
 

DeletedUser10486

Guest
Bij de topspelers speelt er nog wel iets anders mee. Daar zou iemand dat laatste FP kunnen storten, en vervolgens je GG meteen voor de helft vullen, mét winst. Dan vallen al je plannetjes en dealtjes in duigen.
Ik denk eerder dat het gaelwyn daarom te doen is, en niet zozeer voor het dubbel innen.
 

DeletedUser

Guest
Bij de topspelers speelt er nog wel iets anders mee. Daar zou iemand dat laatste FP kunnen storten, en vervolgens je GG meteen voor de helft vullen, mét winst. Dan vallen al je plannetjes en dealtjes in duigen.
Ik denk eerder dat het gaelwyn daarom te doen is, en niet zozeer voor het dubbel innen.

Als dat bij de originele post was genoemd zou ik graag geloven dat dit voor hem ook nog eens heel problematisch zou zijn.
Als iemand een nieuw level van een GG voor de helft gaat vullen lijkt me dat nou niet echt een probleem te noemen.
Dat gaat die persoon met zelfs een Arc 90% niet terugverdienen laat staan met winst.
Maar goed de OP geeft aan dat we zijn problemen niet begrijpen dus waarom zouden we er dan nog verder aandacht voor opbrengen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat bij de originele post was genoemd zou ik graag geloven dat dit voor hem ook nog eens heel problematisch zou zijn.
Als iemand een nieuw level van een GG voor de helft gaat vullen lijkt me dat nou niet echt een probleem te noemen.
Dat gaat die persoon met zelfs een Arc 90% niet terugverdienen laat staan met winst.
Maar goed de OP geeft aan dat we zijn problemen niet begrijpen dus waarom zouden we er dan nog verder aandacht voor opbrengen.

Dat zie je dus verkeerd. Dat gaan mensen met een 90% Arc niet alleen terugverdienen, je maakt gewoon dik winst als je een arc op level 50 ofzo maar voor de helft vult voor plek 1.

Maar het probleem van mensen die levelen om gelijk in het volgende level een winst te pakken is heel simpel te omzeilen door niet gelijk alle levels vrij te spelen maar alleen het level dat je ook wilt vullen.
 

DeletedUser

Guest
Dat zie je dus verkeerd. Dat gaan mensen met een 90% Arc niet alleen terugverdienen, je maakt gewoon dik winst als je een arc op level 50 ofzo maar voor de helft vult voor plek 1.

Maar het probleem van mensen die levelen om gelijk in het volgende level een winst te pakken is heel simpel te omzeilen door niet gelijk alle levels vrij te spelen maar alleen het level dat je ook wilt vullen.

Ik zie het ja.
Die dynamiek veranderd.
Mijn baby arcje kan nog nauwelijks lopen en dan ligt dat net even wat anders.
Als iemand die voor de helft vult komt hij/ zij er bekocht vanaf :p
"Pesters" zijn wat dat betreft van harte welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5968

Guest
@moderator hier mag een slotje op. met slechts 6 personen die hun zienswijze delen heeft het geen representatieve waarde. de discussie hoeft dus niet verder gedaan te worden. alle mensen die gereageerd hebben, dank voor jullie visie op de zaken.

En voor degene die het nog niet duidelijk was. Ik begon deze discussie om te peilen hoe anderen naar de kwestie kijken. Niet omdat ik er last van heb, maar omdat anderen uit mijn gilde en vriendenlijst dat wel hebben.

Groet Gaelwyn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan