Gevechtssysteem: hoe troepen aansturen?

NormaJeane

Actief lid
Hoe het gevechtssysteem werkt, heb ik nog steeds niet door, ik snap niet hoe je de juiste troepen geselecteerd krijgt en die laat vechten, het hele concept is nieuw voor me. Als ik iets selecteer, dan komt dat oranje kader steeds bij een ander poppetje te staan, maar niet op de plek die ik wil; en hoe het rode kader te laten verschijnen om te vechten is me ook een raadsel. Ik heb aardig zitten experimenteren, maar ik kom er niet uit... :eek:

Mijn concrete vragen zijn:
- hoe moet je tijdens een gevecht troepen aanklikken zodat je de juiste troepen selecteert / deselecteert om die te laten lopen;
- hoe moet je aanklikken om ze te laten vechten;
- wat houden gevechtsrondes in;
- en wat betekent het verspringen van de troepen met de gekleurde kaders in de gevechtsbalk (onderin scherm tijdens een gevecht).
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
De troepen die je op voorhand selecteert om een aanval uit te voeren, zullen in een vaste volgorde beschikbaar zijn. Je kan tijdens het gevecht dus geen troepen selecteren die je op dat moment het beste kan gebruiken. De gevechtsbalk geeft aan in welke volgorde je je troepen kan gebruiken. Als het jouw beurt is kan je je mannetje doen lopen en eventueel aanvallen.Speerwerpers, soldaten,... moeten vlak naast je vijand staan om te kunnen aanvallen.Slingeraars, boogschutters,... kunnen van verder aanvallen.Als je vijand in een rood vakje staat wilt dit zeggen dat hij binnen bereik is.
 

DeletedUser58

Guest
Nog even iets toevoegen ;)
Je kunt wel een eenheid een beurt over laten slaan door op hem te klikken als hij aan de beurt is.
 

DeletedUser

Guest
Gewoon op de knop Automatish gevecht klikken. ( Middelste lings beneden);)
 

NormaJeane

Actief lid
Daarmee verlies je veel meer mensen dan dat je het zelf doet.

Bedankt voor je bijdrage spekiej... maar om op mijn vragen terug te komen:

HOE doe je dat dan zelf??

Ik heb inmiddels meer geexperimenteerd met dank aan de eerste 2 antwoorden in dit topic, maar ik kom er nog steeds niet uit. Het op volgorde zetten van je eigen troepen gaat namelijk ook niet zoals je dat zelf zou willen, iig niet zoals ik dat nu doe, op wat voor manier dan ook :mad:

Btw, ik ben na wat rondvraag niet de enige met dit prob. Dus graag wat concrete en beschrijvende antwoorden zijn inmiddels meer dan welkom, mss dat een mod of 1 van de ontwikkelaars hierop kan reageren met een deftig antwoord?

grtz, Jeane
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
5zmcsm.png


Het groene is tot waar je poppetje kan lopen. (niet letten op dat oranje kader daar in het midden, dat is mijn muis :p)
Het oranje kadertje rond 1 vakje laat zien met welk poppetje je zal lopen.
De poppetjes met rode kader errond (1vakje) zijn je tegenstanders.

2nqfy1l.png


De pijl is tot waar je nu je muis houdt en als je klikt volgt hij die pijl. Het oranje er rond is zijn gevechtsbereik, om aan te vallen moet je zorgen dat de andere mensen hun speervechters vlak bij jouw speervechters staan, ze moeten met elkaars vakje raken. Daarna klik je wanneer het aan jouw poppetje is die vlak ernaast staat ( of je laat hem eerst naast de zijne wandelen tot vlak bij hem) klik je op zijn poppetje dat je wil aanvallen, zoals je ziet werk je in de linkerbenedenhoek met shiften. Daar kan je zien welk poppetje de volgende aan de beurt is. Zoals je ziet zijn mijn volgende 2 speervechters aan de beurt en daarna 1 van hun speer.

De knoppen rechtsonderen met het vlaggetje, 2 zwaarden enzo betekenen:
1: (overgeven, je ziet dat je geslacht zal worden en je laat je verliezen)
2: (automatisch vechten, de computer regelt het gevecht zelf doe je niks) -> deze is niet aan te raden want hiermee zal je meer verliezen lijden.
3: (automatisch 1 zet doen, je bent te lui om zelf een zet te doen en laat hem 1x bestuurt door de computer wandelen.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
Goede uitleg blastors.

Je kunt de volgorde van je troepen niet zelf bepalen. Het is de server die de volgorde bepaald.
De server houdt daarbij wel volgende volgorde aan.
1. eerst kom de calvalerie (paarden)
2. lichte infanterie
3. korte afstandschieters
4. zware infanterie
5. als laatste de lange afstandschieters

daarna begint de reek weer vanaf puntje 1.
 

DeletedUser

Guest
Het gevechtssysteem is nog, net als de rest van dit spel, in de bèta. Dat zal ook de reden zijn waarom het zo bagger is, ik zou ook willen dat je de start positie van je troepen kan bepalen (zware infanterie wil ik bijvoorbeeld voor m'n lange afstands geschut hebben) en things like that. Halverwege ingrijpen in een automatisch gevecht zou ook een welkome toevoeging zijn, maar ik denk dat dit er wel zal komen. Gewoon wachten dus!
 

DeletedUser

Guest
Wat ik ook handig vind is om te kijken welke poppetje van mijn vijand de volgende is die mij gaat aanvallen.
Dat kan je doen door in de balk onderin (waar de volgorde van de aanvallers staat) boven het rode poppetje te zweven. Er ontstaat nu een oranje rand om dit poppetje.
Door dit poppetje als eerste te doden, heb jij zelf meer poppetjes achter elkaar die aanvallen.

Ook kan je meer info krijgen over de poppetjes door erboven te zweven met je muis.
 
Bovenaan