gevechtsanalyse

atena

Lid
Ik wou dat er een wat duidelijkere analyse was, waarom ik verlies in gevecht of stadsverdediging. Het komt best vaak voor dat ik op basis van de getallen van de bonussen denk te kunnen winnen maar dat het niet gebeurt. Achteraf wat meer uitleg van de computer waarom, zou fijn zijn.
In het filmpje zie je het gevecht wel, maar waarom eenheden die op papier sterker zijn, toch direct het loodje leggen, wordt mij niet duidelijk.
 
Laatst bewerkt:

Azgalaxa

Actief lid
Kijk ook eens naar de specifieke units . die hebben ook individuele bonussen/beperkingen.

Als je hieronder even aangeeft welk tijdperk je speelt of op welke combinaties het mislukt. Kan ik en natuulijk ook andere forum gebruikers je wellicht uitleggen waarom het niet lukt.
 

atena

Lid
dank je.
Voorbeeld in tijdperk progressief. Stad verdedigd met pantserwagen, scherpschutter, 4 dienstplichtigen en een tank en een snelvuurkanon. De vijand komt met 2 dienstplichtigen, 2 snelvuurkanonnen en 4 schurken. Dat ik verlies verbaast me niet (aanvalpercentage net iets groter dan verdediging), maar waarom lopen zijn snelvuurkanonnen geen krasje op? De dienstplichtigen zijn uitgeschakeld, de schurken hebben een krasje, maar ik zou met mijn opstelling verwachten dat de kanonnen ook beschadigd zouden zijn. Mijn 4 dienstplichtigen hebben toch een verdedigingsbonus tegen snelvuurkanonnen? Zijn opstelling heeft geen extra bonus voor lichte eenheden. Hoe kunnen zijn snelvuurkanonnen dan heel blijven?
Is het niet mogelijk om dat in een berekening erbij te vermelden?
 
jouw verdediging valt altijd de dichtsbijzijnde aan en als er meerderen binnen bereik zijn, eerst de schurken.
die schurken krijgen geen schade, maar transformeren naar een andere eenheid (is hoe die schurken werken).
je verliest dus 1 aanval, omdat je op de schurken mept, daarom spelen zoveel mensen met schurken ;)
dan is het voor de aanvaller gewoon een kwestie van te blijven meppen tot jij dood bent.
 

atena

Lid
dus bij schurken maakt het eigenlijk niet uit welke opstelling je voor de verdediging kiest. Je verliest altijd. :oops:
 

Azgalaxa

Actief lid
Die pantserwagen rent gelijk naar voren, en is daarom het eerste kanonnenvlees voor de aanvaller.
de scherpschutter, dienstplichtige gaan langzaam en worden ook zo afgeschoten . Al kan het met wat geluk zijn dat de scherpschutter zich in een bos kan verbergen.

Het snelvuurkanon schiet eerst op de schurken, die dan ook veranderen in units. Wat hierboven ook al gezegd wordt.
De tank rukt wel snel op.

Eigenlijk is het veel verstandiger om een verdediging niet op te bouwen uit zoveel verschillende units. op prog werkt het beste dat je er 4 snelvuurkanonnen en 4 tanks op gooit.


In het algemeen:
Aanvallers zijn eigenlijk altijd in het voordeel want die kunnen ook nog ervoor kiezen handmatig en dus slimmer om te gaan. Het effectief verdedigen van je stad is een opgave die bijna niet lukt. En als het wel lukt moet je je afvragen of die spulletjes die de aanvallers meeenemen niet veel minder waard zijn dat wat je in je verdediging investeert.

Op tijd innen is het meest effectieve middel tegen plunderen. Helaas niet voor iedereen mogelijk om dagelijks op hetzelfde moment te innen 7 dagen per week
 
Bovenaan