Geschiedenis sorteren

Guillome

Actief lid
Met history moet je om te starten wat vaker klikken, maar aangezien de meesten van ons een M/o ronde van misschien wel 150 of meer personen hebben zou dat gaan om:
15 history schermen
of
30 interactielijst schermen

Houdt in: 15 of 30 keer extra muisbeweging en klik om naar de volgende pagina te gaan.
Plus het feit:

In historyoverzicht staat het onder elkaar = hele kleine muisbeweging
In interactielijst staat het naast elkaar = grotere muisbeweging, en makkelijker mis te mikken omdat je eigenlijk over een smalle lijn moet bewegen.

Daarom is history hiervoor uitermate geschikt. Het blijft een persoonlijke voorkeur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
In de tijd die het jou kost om in je geschiedenis te komen heb ik al mijn halve gilde gedaan. Dat haal je nooit meer in.

Nog een kleine aanvulling. Door de wachttijd die er tussen zit voordat je een volgende speler kan helpen zijn die muisbewegingen totaal irrelevant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Guillome

Actief lid
Ik heb het getimed, en ik ben binnen 3 seconden in het geschiedenisscherm. Als jij in 3 seconden bijna 40 tot 50 man kan motiveren, held!

Daarbij: jij moet ook nog met je muis naar interactiescherm en gilde-lijst openen ;) Kost je ook een halve seconden. Dus eigenlijk kan je het in 2.5 seconden. Amazing!

20 M/o per seconden :D Dat redt ik niet. In de 1e plaats al niet omdat elke m/o qua server-reactietijd al 0.5 seconden duurt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Guillome

Actief lid
Nog een kleine aanvulling. Door de wachttijd die er tussen zit voordat je een volgende speler kan helpen zijn die muisbewegingen totaal irrelevant.

Irrelevant qua tijd mogelijk, maar wel irritanter. Dus is meer voor comfort en eenvoud en overzicht.

Anyway, jouw mening is duidelijk, het is een ideeën forum en meer mensen zijn het eens met de voorgestelde ideeën dan met jouw afkeur. Laten we verder gaan en kijken of er meer mensen hun mening kunnen geven. En mogelijk kan het idee officieel goed- of afgekeurd worden.

Icoontjes verhaal: het lijkt mij een kleine aanpassing omdat de techniek al bestaat in andere schermen, en heeft toegevoegde waarde voor een deel van de spelers.

Filteren: lijkt mij een wat grotere ingreep, maar zeer nuttig voor veel spelers
 

DeletedUser

Guest
Kijk eens even

das jouw mening, ik vind de history sneller :)

Daar reageer ik op en op dat punt heb ik gelijk. Beetje tijdverspilling dus van jouw kant om daar tegenin te gaan en uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen om het vervolgens maar op comfort te gooien.
 

Guillome

Actief lid
Die comfort/tijdverschil ging in dit geval om muisbeweging. Niet om pagina swappen wat tijd kost en irritant is. Snap je dat?

Daarnaast: het werkt blijkbaar voor meer mensen fijner en voor hun sneller dan via het interactiemenu. En het is er ook voor gemaakt, de [help] knop zit er niet voor niets. Het is persoonlijk. Het 1 is niet beter of slechter dan het andere, het is alle 2 mogelijk. De 1 vind het 1 fijner, de ander het andere. En vele van ons willen graag via de geschiedenis M/o rondje doen.

Ik weet niet wat jij wilt bewijzen, maar jouw mening is duidelijk, jij werkt anders. Prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Mijn idee is om de geschiedenis te sorteren. Je kunt de geschiedenis sorteren op de volgende punten:
- Gebouw gemotiveerd of opgeknapt
- Handel
- Gildeberichten (Wie er zijn gekomen of weggegaan uit het gilde en nieuw tijdperk)
- Aangevallen door een andere speler en geplunderd
- GG stijgt een niveau
- Openstaande vriendschapsverzoeken

Motivatie en toegevoegde waarde
Ik druk regelmatig op de helpknop via de geschiedenis en ik moet ongeveer 40 pagina’s bekijken om iedereen te helpen. Ik kwam op dit idee toen ik dacht: dit kan sneller! Wat zijn de voordelen:
- Het is overzichtelijk
- Je kunt kiezen welke punten je wilt zien en welke niet.
- Je ziet in een oogopslag wie je stad heeft aangevallen en geplunderd, dus je kunt veel sneller wraak nemen via de geschiedenis.
- Je kunt spelers sneller helpen via de geschiedenis.
- De handelaren kunnen snel zien welke aanbiedingen er zijn aangenomen door andere spelers.
- Je ziet in een oogopslag wie er zijn gekomen of weggegaan uit het gilde. Dit is vooral handig voor de gildeleiding.

Nadelen
Geen nadelen. Je kunt nog steeds alle pagina’s bekijken op de geschiedenis.
Ik heb goed nieuws voor je. Op béta wordt momenteel een filter voor geschiedenis getest. Hoewel
dit nog niet operationeel is, maar het komt eraan. Omdat het (nog) niet operationeel is weet ik niet
wat je exact kan filteren in geschiedenis, maar dat het er komt staat vast.
 

DeletedUser5540

Guest
Tijd voor een poll.
Of kan murdocku (uit m'n hoofd?) dit bevestigen uit de bèta?
 

DeletedUser

Guest
Er is op beta wel iets gaande, ik kan echter nog niet precies de vinger er op leggen hoe het werkt. Ik kom hier volgende week op terug. Dan zullen we ook kijken of een poll nog nodig is of niet.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dit een erg goed idee.

En ik denk dat filteren inderdaad handiger is dan sorteren.

Want ik motiveer ook regelmatig via het geschiedenis scherm en dan gebeurd het regelmatig dat ik per ongeluk op markt of gilde klik omdat er weinig verschil is in de knoppen en doordat je de hele tijd doorklikt je het soms niet goed leest.

Dit zou een goede oplossing zijn.
 

DeletedUser

Guest
Er kan nu op de Beta gesorteerd worden. Er zijn 2 menu's waaruit je de volgende dingen kunt selecteren.
Menu 1:
- Alle spelers
- Buurt
- Gilde
- Vrienden

Menu 2:
- Alle evenementen
- Hulp evenementen
- Gevechtsevenementen
- Gilde evenementen
- Vrienden evenementen
- Handelsevenementen

Hierbij zit eigenlijk wel alles wat besproken is. Daarom zal ik dit topic morgen archiveren.
 
Bovenaan